[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Palthe
Daarna:
"Kale" iso van Windows 8 op usb zetten met Windows usb tool (als laptop heeft bios) of met Rufus (als laptop heeft uefi) vanaf de laptop of vanaf een ander werkstation.
Heeft die vriend van je nog een key voor W8? Staat soms onder op je laptop. Dit is natuurlijk wel belangrijk anders moet je een OEM image zien te vinden van W8 voor Toshiba.
Drivers kun je na installatie Windows vervolgens van de Toshiba website halen.
Succes!
Edit: kijk ook even op
http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media
[ Voor 8% gewijzigd door Palthe op 23-07-2015 10:50 ]
Kleine correctie hierop. Elke Windows 8 DVD(uiteraard wel met de juiste versie core/pro) is geschikt. De installer detecteert zelf of de er een key is ingebakken of niet, wat bij praktisch elke Windows 8 laptop van een grote OEM het geval ispalthe schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:45:
Belangrijke bestanden eerst even veilig stellen vanaf laptop naar usb of externe hdd/netwerkshare.
Daarna:
"Kale" iso van Windows 8 op usb zetten met Windows usb tool (als laptop heeft bios) of met Rufus (als laptop heeft uefi) vanaf de laptop of vanaf een ander werkstation.
Heeft die vriend van je nog een key voor W8? Staat soms onder op je laptop. Dit is natuurlijk wel belangrijk anders moet je een OEM image zien te vinden van W8 voor Toshiba.
Drivers kun je na installatie Windows vervolgens van de Toshiba website halen.
Succes!
Edit: kijk ook even op
http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Maar je moet soms wel in de ei.cfg instellen dat je een OEM installatie gaat doen, anders werkt de key alsnog niet.mad-dog schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:16:
[...]
Kleine correctie hierop. Elke Windows 8 DVD(uiteraard wel met de juiste versie core/pro) is geschikt. De installer detecteert zelf of de er een key is ingebakken of niet, wat bij praktisch elke Windows 8 laptop van een grote OEM het geval is
1
2
3
4
5
6
| [EditionID] [Channel] OEM [VL] 0 |
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Het is ook niet nodig om allerlei media ergens vandaan te trekken. Windows heeft sinds versie 8 de mogelijkheid om terug naar een verse installatie staat te gaan. Zie ook http://windows.microsoft..../restore-refresh-reset-pc.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Palthe
Nee sorry, ik doelde op de reactie over automatisch herkennen van de Windows key. Ik had ff moeten quoten.Raven schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:18:
Die ei.cfg? Die wordt altijd gebruikt, zowel bij UEFI als legacy BIOS.
Maar eh....hoe liep hij vast dan? Is het een eigen geinstalleerde Windows 8 versie, of stond deze op de machine? Als je hem zelf hebt geinstalleerd wil het wel eens gebeuren dat recovery image niet goed werkt (heb het zelf gehad met m'n Surface Pro). Misschien dat dat ook kan helpen, heb je geen andere iso nodig...Obelink schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:34:
Dadelijk komt een vriend uit ver weg op bezoek met zijn laptop met problemen. Het gaat om een Toshiba satelite U940-11F ultrabook met Windows 8. Een vorige keer hebben we geprobeerd deze te recoveren. Dat liep vast omdat het recovery programma het recovery image niet herkend. Deze is wel aanwezig. We hebben het geprobeerd via het interne recovery programma en ook door een USB stick aan te maken maar het wil niet. Hier weet ik niet goed raad mee. Misschien weet iemand nog een oplossing?
Bootable Windows 8.1 usb maken, data van de machine veilig stellen (op usb disk of andere partitie/disk) en dan een clean install doen lijkt me?Obelink schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:45:
Het gaat om een factory install.