Probleempje met SB Live 1024

Pagina: 1
Acties:

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:22
Ik heb een SB live 1024.
Ik ben geen techneut vandaar dat sommige dit waarschijnlijk een domme vraag vinden, maar ach.....

Ik heb dus 4 kleine boxjes, en 1 bass box.
Nu heb ik 1 boxje rechts naast m'n beeldscherm staan en een ander rechts achter me.

Als ik m'n computer aanzet beginnen deze 2 boxjes zachtjes te zoemen.....zet ik m'n monitor uit, dan houd het zoemen op !?

Van de week kwam er een vriend van me langs met z'n pc, ik deed z'n stekkers in m'n stekkerdoos...hield het zoemen ook op !?

Wat is dit ?
En hoe kan ik dit eens laten stoppen, zodat hij helemaal niet meer zoemt ?
('t is errug lastig werken met een beeldscherm die uit staat ;) )

MW | BF1 Stats

Verwijderd

Probeer eens of het omdraaien van de voedingsstekker van de monitor helpt..

Je kunt ook proberen om de voedingsstekker van de boxjes (ze zijn versterkt neem ik aan) om te draaien.

Ik kan je geen garantie geven dat het werkt, maar het is allicht een poging waard voordat je rigoreuzere maatregelen probeert ;)

Verwijderd

Is het wel een geaard stopcontact waar je alles op aansluit ?

Verwijderd

Nog een idee, is alles wel geaard?

Net te laat :) .

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

dit komt dus duidelijk door magnetisch effect van verschillende onderdelen. Hou je boxje eens wat dichter bij de monitor en er weer verder vandaan. Als het fout is, zie je allemaal verstoring in de monitor als het boxje vlakbij is. Kabels (vooral stekkerdoos) geven hetzelfde effect. En ik denk dat dit omgekeerd ook geld: monitor/stekkers beinvloeden boxje

Localhost is where the heart is