Gigabit of 100mb switch?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467839

Topicstarter
Ik heb glasvezel van telfort en haal maximaal 60 mb/s download snelheid.

Ik wil een switch aanschaffen om mijn PC en PS4 beiden bekabeld aan te sluiten.

Is het zo dat: mijn snelheid maximaal 60 mb/s is dus er voor mij geen voordeel is aan een switch die snelheden van boven de 100 mb/s aankan?

Is er enig voordeel aan de aanschaf van een gigabit switch? of is een 10/100 Mbps evengoed in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enterz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 08:11
Ik zou gewoon lekker een Gbit switch kopen. Voor de kosten hoef je 't niet te laten en dan kunnen apparaten onderling ook op Gbit met elkaar communiceren. Je hoeft niets spannends te hebben een standaard TP-Link apparaat is voldoende. http://tweakers.net/pricewatch/263449/tp-link-tl-sg1005d.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Bedoel jij niet 60 Mb/s :X

Ik zou gewoon geen switch meer kopen langzamer dan 1Gbps. Zit daar nog zo'n groot prijsverschil?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Voor de prijs hoef je het niet te laten, een Gb switch is sneller.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 16:33

Eagle Creek

Breathing security

Gigabit :).
Heb je altijd meer profijt van, ook al gaat het nu je nu alleen om max 60 Mbit internet.

[ Voor 82% gewijzigd door Eagle Creek op 23-07-2015 09:59 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:54
Hier een kleine review van verschillende GB switches, altijd handig :P

http://nl.hardware.info/r...review-onmisbare-schakels

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Internetverbinding is 1 ding maar misschien wil je bestanden kopiëren van pc1 naar pc2 of naar een nas in de toekomst. Altijd voor Gbit gaan dus, wereld van verschil. Meeste apparatuur wordt ook geleverd met Gbit netwerkkaart tegenwoordig, dat is natuurlijk wel van belang. Iets met zwakste schakel en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

palthe schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:08:
Internetverbinding is 1 ding maar misschien wil je bestanden kopiëren van pc1 naar pc2 of naar een nas in de toekomst. Altijd voor Gbit gaan dus, wereld van verschil. Meeste apparatuur wordt ook geleverd met Gbit netwerkkaart tegenwoordig, dat is natuurlijk wel van belang. Iets met zwakste schakel en zo...
Dat.

Bovendien gaat het om max EUR 5 prijsverschil, dus waar hebben we het over?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:42

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ja want 100Mbps is echt traag als je naar je nas kopieert :| * Damic moet een nieuwe router gaan halen, nadat die zijn netwerk anders heeft aangelegd

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467839

Topicstarter
enterz schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:57:
Ik zou gewoon lekker een Gbit switch kopen. Voor de kosten hoef je 't niet te laten en dan kunnen apparaten onderling ook op Gbit met elkaar communiceren. Je hoeft niets spannends te hebben een standaard TP-Link apparaat is voldoende. http://tweakers.net/pricewatch/263449/tp-link-tl-sg1005d.html
Thx! heb de sg1005d besteld! _/-\o_
Pagina: 1