Beste,
Ik zal het kort houden en alleen relevante info grebruiken.
Ik heb twee audiosporen in Premiere Pro. Genoemd: Front en Rear. De sporen bevatten beide hetzelfde nummer die beginnen op hetzelfde tijdstip. Nou heb ik al vele honderden uren in het programma zitten en red mij er aardig mee, maar graag wil ik het volgende bereiken:
Een seconde of 10 van beide tracks moeten zo gefade worden dat het geluid van linksvoor naar rechtsachteren gaat. Ik heb wat dingetjes geprobeerd maar volgens mij is het een stuk complexer dan ik zo even denk.
Dit heb ik geprobeerd:
0 sec: Alles zacht behalve linksvoor.
5 sec: Alles op -6 DB
10 sec: alles zacht behalve rechtsachter
Van 0-5 seconden fade dan het balans van links naar center voor de fronttrack.
Van 5-10 seconden fade het balans van de reartrack van links naar rechts.
Hieronder uitgebeeld hoe het geluid zou moeten gaan:

Probleem volgens mij is, dat als je op bijv 2 seconden zit van de tien. Moeten alle luidsprekers een ander volume hebben.
Is hier eventueel anders een 3D Audio design programma oid voor? Meest fijne zou zijn een programma die muziek draait en ik gewoon met een pointer door een virtuele kamer kan draggen en hij dan zelf de indivudele audiotracks regelt...
Pittig. Of toch niet?
Ik zal het kort houden en alleen relevante info grebruiken.
Ik heb twee audiosporen in Premiere Pro. Genoemd: Front en Rear. De sporen bevatten beide hetzelfde nummer die beginnen op hetzelfde tijdstip. Nou heb ik al vele honderden uren in het programma zitten en red mij er aardig mee, maar graag wil ik het volgende bereiken:
Een seconde of 10 van beide tracks moeten zo gefade worden dat het geluid van linksvoor naar rechtsachteren gaat. Ik heb wat dingetjes geprobeerd maar volgens mij is het een stuk complexer dan ik zo even denk.
Dit heb ik geprobeerd:
0 sec: Alles zacht behalve linksvoor.
5 sec: Alles op -6 DB
10 sec: alles zacht behalve rechtsachter
Van 0-5 seconden fade dan het balans van links naar center voor de fronttrack.
Van 5-10 seconden fade het balans van de reartrack van links naar rechts.
Hieronder uitgebeeld hoe het geluid zou moeten gaan:

Probleem volgens mij is, dat als je op bijv 2 seconden zit van de tien. Moeten alle luidsprekers een ander volume hebben.
Is hier eventueel anders een 3D Audio design programma oid voor? Meest fijne zou zijn een programma die muziek draait en ik gewoon met een pointer door een virtuele kamer kan draggen en hij dan zelf de indivudele audiotracks regelt...
Pittig. Of toch niet?

Professioneel Heftruck Syndroom