Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Interactieve TV delen met buur.

Pagina: 1
Acties:

• Nick Boots
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-05-2024
Hallo, ik ben met mijn buurvrouw aan het kijken of een enkel Internet abonnement gedeeld kan worden om kosten te besparen. Internet is niet zo'n probleem, Interactieve TV mogelijk wel. Ik heb zelf XS4All en bij hun modem wordt de vierde poort gebruikt voor TV indien aanwezig, het lijkt mij dus dat als men een router op de vierde poort aansluit, en dat signaal opvangt door een tweede router waaraan alleen een TV kastje zit, dat dit zou moeten werken. Ik heb dit gevraagd bij XS4All, stukje dat het om internet delen ging weggehaald, en zij zeiden dat dit theoretisch mogelijk zou moeten zijn.

Lastige is, het is wel handig om dit zeker te weten alvorens er twee routers worden aangeschaft. Tevens de vraag wat voor een soort modems dit dienen te zijn. De meeste 2,4 GHz kanalen al bezet dus ik weet niet of dit invloed kan hebben op storingsgevoeligheid dus de vraag of deze routers tevens 5 GHz dienen te zijn. XS4All zeiden zelf dat draadloos het risico meeneemt dat er storing kan optreden maar ze gebruiken zelf normaal 'draadloos' via het stop contact waarvan ik begrijp dat dat ook niet altijd storingsvrij is. (Via het stopcontact werkt uiteraard niet in deze situatie.)

Zouden jullie mij kunnen adviseren wat hier een goede oplossing zou kunnen zijn?

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
Vraag je provider eerst eens of dit is toegestaan?

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:52
Je hebt geen tweede router nodig maar een switch.
TV kun je via een eigen vlan aansluiten op de vierde poort en internet via de eerste poort in een eigen vlan.
Wil je netwerken gescheiden houden dan heb je pas een extra router nodig maar voor televisie is dit niet nodig.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 18:55

donny007

Try the Nether!

Zo te zien kun je bij XS4ALL meerdere TV-ontvangers aansluiten op het modem middels een switch.

De "draadloze netwerkadapter" van Devolo is een powerline adapter, die maakt gebruik van het elektriciteitsnetwerk binnen de woning om een verbinding tussen twee stopcontacten tot stand te brengen. Dit werkt al amper binnen je eigen woning, laat staan tussen twee woningen in!

Het meest betrouwbare is nog altijd een vaste netwerkkabel...

Mocht dat echt niet mogelijk zijn kun je nog kijken naar een point-to-point WiFi oplossing, met de juiste apparatuur en configuratie kun je benodigde doorvoersnelheid wel halen. Alleen zul je moeten testen of het XS4ALL modem en de TV-ontvanger wel om kunnen gaan met zo'n setup. Zonder een klein beetje kennis van netwerken gaat dit op voorhand al niets worden.

Overigens zul je voor jezelf een afweging moeten maken of de risico's (waaronder de aansprakelijkheid voor wat er gedaan wordt met jouw internetverbinding) opwegen tegen de opbrengsten...

/dev/null

Palthe

Gadgeteer schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:16:
Vraag je provider eerst eens of dit is toegestaan?
Lijkt mij sowieso niet. Wat let je anders om dit te doen voor het hele blok tegen een vergoeding?