Als ik twee At-voedingen van 6A en 12V in serie zet krijg ik dan 24V en 12A???, ik wil nl. op die manier een 172W peltier voeden
Nee dat gaat niet werken als je 2*12 volt in serie schakeld krijg je wel 24 volt maar de stroom blijft 6A. Als je de voedingen parallel schakeld krijg je 12 volt aan 12 Ampere. Als je op z'n manier 24 volt aan 12 ampere wil krijgen zal je toch echt 2 voedingen die 12 ampere leveren in serie moeten schakkelen. Het beste blijft echter om er gewoon zelf 1 te bouwen. Daar zijn laatst nog wat topics over geweest.
weet ik van dabit, maar ik zou niet weten hoe ik aan zon spoel moet komen
Zo'n spoel kan je gewoon bij de Conrad kopen of lokale elektroboer.
Voedingen aan elkaar schakelen kan ook. Kijk voor meer info op de waterkoelingsite van Herman
Voedingen aan elkaar schakelen kan ook. Kijk voor meer info op de waterkoelingsite van Herman
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
zo'n ringkern trafo kan je gewoon bij de electro boer kopen.. en daar wat extra windingen omheen doen om de voltage omhoog te gooien (zo'n ding kost iets van 100,- dacht ik) misschien kan je die dingen ook ergens vanaf slopen alleen heb geen idee waarvan
ik zit nu bij conrad te kijken, maar ik snap er niet veel van, kan iemand mij een beetje helpen?
volges dabit zn site moet ik een 375W trafo hebben met 24V en 11A (iets meer dus, 24x11 is geen 375)
volges dabit zn site moet ik een 375W trafo hebben met 24V en 11A (iets meer dus, 24x11 is geen 375)
lijkt er wel op... 2x12V in serie zetten geeft dus 24V.. bij 12.5A, dus is genoeg..
hmm nu nog het nodige solderen en we kunnen er tegenaan
Verwijderd
Uhm, lees dat artikel eens eventjes. En niet met netscape, want dan mis je het een en ander. Dan kom je erachter dan een 24V trafo teveel is van het goede.
Bij de conrad hebben ze geen goede ringkern trafo's. Je kan beter gewoon een ringkern bij amplimo bestellen. http://www.amplimo.nl/nl/power/rin/rin.html
Als je niet wilt stabieliseren en dergelijke is een 88014 wel ok (18V 13.9A). Kom je zo rond de 22 volt uit. De 88015 (22V 11.3A) moet je stabieliseren naar 24 volt omdat je dan zo rond de 26 volt zit. Bijde parallel schakkelen anders kan je niet genoeg stroom trekken. Uit een trafo mag je maximaal 0.63*I trekken.
Als je niet wilt stabieliseren en dergelijke is een 88014 wel ok (18V 13.9A). Kom je zo rond de 22 volt uit. De 88015 (22V 11.3A) moet je stabieliseren naar 24 volt omdat je dan zo rond de 26 volt zit. Bijde parallel schakkelen anders kan je niet genoeg stroom trekken. Uit een trafo mag je maximaal 0.63*I trekken.
ik had geloof ik iets gemist
, bedankt
Pagina: 1