Toon posts:

[Intel HD4600] Actief of passief DisplayPort naar HDMI kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een computer met daarin een onboard Intel HD4600 videokaart, met DisplayPort uitgang. Ik wil deze graag gaan aansluiten op mijn TV, een Samsung UE48UHD7500. Echter vraag ik mij af of hier een actieve of passieve DisplayPort naar HDMI converter voor nodig ga hebben?

Ik heb al rondgezocht op het internet maar toch wat tegenstrijdige info gevonden (zoals vaker helaas) De één beweerd dat je geen actieve nodig hebt aangezien deze juist de beeldkwaliteit zou aantasten, andere beweren hetzelfde met een passieve kabel/converter.

Heeft iemand hier een idee over?

Alvast mijn dank!

• djdaan
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-01 10:12
Zou je wat meer informatie kunnen plaatsen over je systeem en de huidige situatie?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Actief heb je eigenlijk alleen maar nodig voor hoge resoluties, of bij meerdere monitoren. Je kunt dus prima met een passief ding aan de gang.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus eigenlijk ultra HD gaan draaien. Ik heb dat vanmiddag geprobeerd met een passieve converter (een gewone kabel zonder elektronica) en inderdaad tot 1920x1080 gaat dat goed, daarboven begint het scherm regelmatig te knipperen. Ik denk dus dat ik inderdaad een actieve nodig ga hebben.

Mijn huidige systeem:

Lenovo ThinkCentre E73, processor is een I5 4460S, Geheugen is 8GB. OS is Windows 8.1. Videokaart is een (onboard) Intel HD4600 uiteraard met displayport.

De TV is een Samsung UE48UH7500 welke uiteraard ook UHD kan draaien.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ook op 30Hz?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ook wanneer ik de refresh rate op 30Hz zet. Gekke is wel dat wanneer ik de PC aanzet (zeg maar koude start) het knipperen veel erger is. Als ik de PC even laat aanstaan dat worden de tussenpozen tussen het knipperen langzaam steeds groter en uiteindelijk stopt het knipperen. Heb inmiddels een andere passieve kabel geprobeerd en daarmee blijft het knipperen, ook wanneer de PC al enige tijd aanstaat.
Pagina: 1