Ik zoek
Boekenplank speakers
Wat is je budget?
€100~150 tweedehands
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Af en toe een film, af en toe muziek en voornamelijk radio en tv.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben al even aan het rondkijken geweest en een aantal speakers beluisterd, maar door de bomen zie ik het bos niet meer. De keuze is sowieso een 2.0 setup geworden, mede door de reeds aangeschafte marantz sr5023.
In de toekomst is uitbreiding met een subwoofer niet uitgesloten.
Dali Zensor 1 beluisterd op een Onkyo TX-NR609 Deze klonken naar mijn mening redelijk vlak. Kunnen settings en plaatsing zijn?
Deze zijn moeilijk/niet te vinden in mijn budget.
Kef C3 op diezelfde Onkyo.
Klonken naar mijn mening redelijk vol en zijn makkelijk aan te sturen zo heb ik mij laten vertellen. Budget technisch redelijk goed te vinden.
Warfedale diamond op een Marantz SR5009.
Welke precies ben ik vergeten, afgaande op het uiterlijk denk ik de 10.0.
Deze klonken best redelijk, maar zijn in mijn budget nauwelijks te vinden.
Boston acoustics A25 op een Denon AVR-X2100W, klonk goed maar is geen heldere vergelijking aangezien er maar één speaker aanwezig/aangesloten was. Budget technisch wel te vinden. Misschien nogmaals beluisteren met twee speakers aangesloten.
Kef Q100 op diezelfde Denon AVR, meteen verliefd geworden op de klank. Alleen gigantisch over budget heen. Dit is meteen een no-go.
Ik kreeg in een ander topic nog de suggestie voor de Klipsch RB15K en de B3. Deze moet ik nog gaan beluisteren. Alleen het uiterlijk spreekt mij niet echt aan.
Nou heeft Kef al twee punten voor op de rest in twee verschillende budget klassen. Nu kwam ik toevallig een setje Kef Q15 tegen voor rond de 130 euro, misschien dat daar nog over te onderhandelen valt.
**inmiddels ook een setje Kef Q15 voor 80 euro.
Dus gelijk in de buurt rond gebeld waar deze te beluisteren zijn, helaas niemand heeft deze staan. Zijn deze te vergelijken met de C3 of de Q100 of zitten deze daar precies tussen in?
Welke vragen heb je hier nog over?
Een advies wat de betere speaker voor mijn budget is.
Maakt het veel verschil of de speakers beluisterd worden op een 7.2 of een 2.1 receiver?
Andere tips zijn altijd welkom, maar ik neig momenteel meer naar Kef.
Boekenplank speakers
Wat is je budget?
€100~150 tweedehands
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Af en toe een film, af en toe muziek en voornamelijk radio en tv.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben al even aan het rondkijken geweest en een aantal speakers beluisterd, maar door de bomen zie ik het bos niet meer. De keuze is sowieso een 2.0 setup geworden, mede door de reeds aangeschafte marantz sr5023.
In de toekomst is uitbreiding met een subwoofer niet uitgesloten.
Dali Zensor 1 beluisterd op een Onkyo TX-NR609 Deze klonken naar mijn mening redelijk vlak. Kunnen settings en plaatsing zijn?
Deze zijn moeilijk/niet te vinden in mijn budget.
Kef C3 op diezelfde Onkyo.
Klonken naar mijn mening redelijk vol en zijn makkelijk aan te sturen zo heb ik mij laten vertellen. Budget technisch redelijk goed te vinden.
Warfedale diamond op een Marantz SR5009.
Welke precies ben ik vergeten, afgaande op het uiterlijk denk ik de 10.0.
Deze klonken best redelijk, maar zijn in mijn budget nauwelijks te vinden.
Boston acoustics A25 op een Denon AVR-X2100W, klonk goed maar is geen heldere vergelijking aangezien er maar één speaker aanwezig/aangesloten was. Budget technisch wel te vinden. Misschien nogmaals beluisteren met twee speakers aangesloten.
Kef Q100 op diezelfde Denon AVR, meteen verliefd geworden op de klank. Alleen gigantisch over budget heen. Dit is meteen een no-go.
Ik kreeg in een ander topic nog de suggestie voor de Klipsch RB15K en de B3. Deze moet ik nog gaan beluisteren. Alleen het uiterlijk spreekt mij niet echt aan.
Nou heeft Kef al twee punten voor op de rest in twee verschillende budget klassen. Nu kwam ik toevallig een setje Kef Q15 tegen voor rond de 130 euro, misschien dat daar nog over te onderhandelen valt.
**inmiddels ook een setje Kef Q15 voor 80 euro.
Dus gelijk in de buurt rond gebeld waar deze te beluisteren zijn, helaas niemand heeft deze staan. Zijn deze te vergelijken met de C3 of de Q100 of zitten deze daar precies tussen in?
Welke vragen heb je hier nog over?
Een advies wat de betere speaker voor mijn budget is.
Maakt het veel verschil of de speakers beluisterd worden op een 7.2 of een 2.1 receiver?
Andere tips zijn altijd welkom, maar ik neig momenteel meer naar Kef.
Formerly known as Ragdoll