Boekenplank speakers beginnende audiofiel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-10 20:41

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Ik zoek
Boekenplank speakers

Wat is je budget?
€100~150 tweedehands

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Af en toe een film, af en toe muziek en voornamelijk radio en tv.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben al even aan het rondkijken geweest en een aantal speakers beluisterd, maar door de bomen zie ik het bos niet meer. De keuze is sowieso een 2.0 setup geworden, mede door de reeds aangeschafte marantz sr5023.
In de toekomst is uitbreiding met een subwoofer niet uitgesloten.

Dali Zensor 1 beluisterd op een Onkyo TX-NR609 Deze klonken naar mijn mening redelijk vlak. Kunnen settings en plaatsing zijn?
Deze zijn moeilijk/niet te vinden in mijn budget.

Kef C3 op diezelfde Onkyo.
Klonken naar mijn mening redelijk vol en zijn makkelijk aan te sturen zo heb ik mij laten vertellen. Budget technisch redelijk goed te vinden.

Warfedale diamond op een Marantz SR5009.
Welke precies ben ik vergeten, afgaande op het uiterlijk denk ik de 10.0.
Deze klonken best redelijk, maar zijn in mijn budget nauwelijks te vinden.

Boston acoustics A25 op een Denon AVR-X2100W, klonk goed maar is geen heldere vergelijking aangezien er maar één speaker aanwezig/aangesloten was. Budget technisch wel te vinden. Misschien nogmaals beluisteren met twee speakers aangesloten.

Kef Q100 op diezelfde Denon AVR, meteen verliefd geworden op de klank. Alleen gigantisch over budget heen. Dit is meteen een no-go.

Ik kreeg in een ander topic nog de suggestie voor de Klipsch RB15K en de B3. Deze moet ik nog gaan beluisteren. Alleen het uiterlijk spreekt mij niet echt aan.

Nou heeft Kef al twee punten voor op de rest in twee verschillende budget klassen. Nu kwam ik toevallig een setje Kef Q15 tegen voor rond de 130 euro, misschien dat daar nog over te onderhandelen valt.

**inmiddels ook een setje Kef Q15 voor 80 euro.

Dus gelijk in de buurt rond gebeld waar deze te beluisteren zijn, helaas niemand heeft deze staan. Zijn deze te vergelijken met de C3 of de Q100 of zitten deze daar precies tussen in?

Welke vragen heb je hier nog over?
Een advies wat de betere speaker voor mijn budget is.

Maakt het veel verschil of de speakers beluisterd worden op een 7.2 of een 2.1 receiver?

Andere tips zijn altijd welkom, maar ik neig momenteel meer naar Kef.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B&w dm601 of dm302 zijn goed te vinden met je budget.

Monitor audio br1 zou ook moeten lukken.

Uitstekend voor muziek en lekker voor film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:15:
B&w dm601 of dm302 zijn goed te vinden met je budget.

Monitor audio br1 zou ook moeten lukken.

Uitstekend voor muziek en lekker voor film.
De DM601 gaat toch niet iets boven budget +- 180 en dat gaat het niet worden. De DM302 spreekt mij kwa uiterlijk niet aan, misschien dat dit meer dan goed gemaakt word door geluidskwaliteit?

De monitor audio kan ik binnen Nederland helaas niet tweedehands vinden, of ik moet niet op de juiste sites zoeken.

Overigens kan ik nu een set Kef Q15 aanschaffen voor 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Eventueel kun je nog kijken naar de teufel ultima 20 mk2

Je kunt ze zelfs een maande voor niks uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
NL_Scratch schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:34:
Eventueel kun je nog kijken naar de teufel ultima 20 mk2

Je kunt ze zelfs een maande voor niks uitproberen!
Die zijn 200 euro per stuk nieuw, dus die gaan behoorlijk over budget heen.
Daarnaast zijn de reviews niet echt lovend, hoewel geluid een smaak ding is komt er steevast naar voren dat deze een flink stuk dynamiek en detail missen.

[ Voor 20% gewijzigd door InFamous op 22-07-2015 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Rij naar Correct in Rotterdam en dan naar de koopjeskelder. Dikke kans dat ze daar iets voor je hebben staan, ook in jouw budget.
Anders zou ik naar oudere series Kef op MP kijken. De combi Denon/Kef ken ik wel, zie je vaak terug bij mensen die naar rock of jazz luisteren. In het laag is het wat minder maar dat past er juist goed bij :)

Wat trouwens wel een relevante vraag is: waarom perse bookshelves, en hoe groot mogen ze zijn / kun je max kwijt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:27
DALI Zensor 1 heeft gewoon een standaard nieuwprijs van 149,- bij hifiklubben. Lijkt me niet moeilijk te vinden toch?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Ramon schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:01:
DALI Zensor 1 heeft gewoon een standaard nieuwprijs van 149,- bij hifiklubben. Lijkt me niet moeilijk te vinden toch?
100~150 is totaal prijs voor 2 speakers. Tweedehands dali's gaan hier lokaal nog voor 225~250 de set weg.
The Eagle schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:00:
Wat trouwens wel een relevante vraag is: waarom perse bookshelves, en hoe groot mogen ze zijn / kun je max kwijt?
Ruimte, ik kan de speakers alleen op mijn TV meubel kwijt. Er is simpelweg geen ruimte voor vloerstaanders.

Correct ben ik vandaag geweest, maar momenteel niet echt iets bijzonders. Of ik moet scheel gekeken hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door InFamous op 22-07-2015 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

InFamous schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:51:
[...]
Daarnaast zijn de reviews niet echt lovend, hoewel geluid een smaak ding is komt er steevast naar voren dat deze een flink stuk dynamiek en detail missen.
Waar 99% van de merken prijzen per stuk aangeven doet Teufel dat per paar. Tweedehands moet het binnen budget dus wel te krijgen zijn, mits aangeboden.

Van de nieuwe KEF Q-serie ken ik alleen de 700 en 900, dus durf niet te zeggen wat die Q100 doen qua geluid maar ik vind Dali zelf altijd wel oké klinken, "vlak" komt niet in me op om het zo te zeggen. Waarmee ik B&W dan ook niet direct op het lijstje zou zetten.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar een paartje Boston Acoustics A25 (op Arcam of Denon/Emotiva) kan je bij mij wel beluisteren indien gewenst.

Ik ben ook wel benieuwd wat je van de Klipsch vindt. Net als het uiterlijk moet het geluid van de hoorn tweeter je echt wel aanstaan (ook voor langere tijd achter elkaar). Wel veel speaker voor het geld, RB51 is tweedehands zo te halen voor binnen budget.

Verder durf ik niet veel te noemen wat nog niet is genoemd. Budget is niet heel ruim, met 200 euro vind je opeens veel meer, of reeds niet esthetisch genoeg bevonden. Maar wat me zo te binnen schiet: Q Acoustics 2010i dan wel 2020i zou wellicht moeten lukken tweedehands aangezien ze per stuk rond je budget zitten. Mordaunt Short kan je ook nog op zoeken, veel speaker voor het geld (tweedehands zelfs de vloerstaander binnen budget). JBL E20 (misschien ES20), anders JBL in het algemeen (al net als Klipsch Amerikaans en dus relatief plastic qua looks). Andere merken als Heco (Victa), Jamo en Wharfedale zie ik ook voor < 150 voorbij komen. Misschien dat er morgen nog wat meer merken en types opkomen :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

InFamous schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:10:

Maakt het veel verschil of de speakers beluisterd worden op een 7.2 of een 2.1 receiver?
De audiofiel zal zeggen van wel, de meer nuchtere persoon zal van niet vinden. Op een surround receiver zitten veel DSP en diverse modi die het geluid aan kunnen passen, dan ga je verschillen horen. Als je de surround receiver echter instelt op Pure Direct wordt deze DSP uitgeschakeld en zouden beide gelijk moeten klinken indien beide werkbaar in hun werkbare gebied (wat 99,9% van de gemiddelde huiskamer is).

Edit:
Nee, ik had geen zin om de vorige post te wijzigen :P

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 22-07-2015 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Je komt niet uit de buurt :+

In mijn budget is er inderdaad niet veel te vinden, dat heb ik al gemerkt.

Wat zeg jij van de kef q15? Reviews zien er prima uit. Missen wat laag maar daar zal ik mij niet aan storen.
Aangezien ik deze nu ook goedkoop kan krijgen zit ik hier serieus aan te denken.

Die q acoustics zien er ook goed uit, maar gaan inderdaad richting de 200 euro. Dat is momenteel niet haalbaar na aanschaf interieur en receiver :+

Mordaunt short ook naar zitten kijken, maar binnen mijn zoek gebied en budget zitten daar eigenlijk alleen maar vloerstaanders tussen.

Heco zag ik bij correct voorbij komen, klinkt mij totaal niet bekend en daarom eigenlijk compleet links laten liggen.

Het gaat overigens over 100~150 voor een paar en daar kan ik akelig weinig in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

waarom niet een paar maandjes wachten en het budget wat oprekken?

maakt de kans ook kleiner dat je er snel op uitgekeken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Omdat ik geen liggende gelden heb en de komende maanden heb ik nog genoeg kosten.

Dus apart leggen gaat het de komende maanden niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

InFamous schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:26:
Wat zeg jij van de kef q15? Reviews zien er prima uit. Missen wat laag maar daar zal ik mij niet aan storen.
KEF Q15 nog nooit gehoord, dingen komen uit 1997 - 2000, toen was ik nog niet eens met speakers bezig. Door de leeftijd wel goed kijken naar de staat van de units, of de randen nog in orde zijn. Laag missen ga je mijn inziens altijd doen met speakers, daar hebben ze nu eenmaal de subwoofer voor uitgevonden.
Die q acoustics zien er ook goed uit, maar gaan inderdaad richting de 200 euro. Dat is momenteel niet haalbaar na aanschaf interieur en receiver :+
De Q Acoustics had ik genoemd omdat ze nieuw per stuk binnen je budget vallen, tweedehands gaan ze dan veelal wel binnen budget per paar weg. Maar dan moet er natuurlijk wel tweedehands aanbod zijn en dat zie ik nu zo niet.
Heco zag ik bij correct voorbij komen, klinkt mij totaal niet bekend en daarom eigenlijk compleet links laten liggen.
Luisteren had je altijd kunnen doen. Als jij ze goed vind klinken maakt het toch niet meer uit als je het merk eerst niet kende? Ik kan wel meer merken noemen wat jou wellicht helemaal niets zegt, maar waarvan eigenlijk iedereen wel een paartje zou willen hebben :P
Het gaat overigens over 100~150 voor een paar en daar kan ik akelig weinig in vinden.
Daarom zei ik ook dat je met de stap naar 200 euro opeens behoorlijk meer keuze hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:46
Misschien ook wel handig om aan te geven dat een boekenplank speaker vrijwel altijd wel een beetje tekort komt aan dynamiek mbt de lage tonen, wat dat betreft zal een boekenplank speaker vrijwel altijd vlakker klinken... als je daar ook wat meer dynamiek in zoekt dan lijkt een kleine subwoofer ter ondersteuning toch wel aangeraden. Hierboven ook al genoemd, was mij net voor.

Je noemt bijvoorbeeld de Dali's en dat ze vlak klinken, maar de Dali's zijn toch in principe vrij goede boekenplank speakers voor de prijs. Het vlakke zal vrijwel zeker komen uit het enigszins tekort schieten in de lage tonen... even speaker + versterker combi buiten beschouwing gelaten. Uiteraard zijn er wel wat modellen te vinden die wat beter zijn in het weergeven van lage tonen, maar die vallen dan doorgaans ook niet in de categorie 'betere speaker'...

Overigens hoeft het ook niet altijd perse een gerenommeerd merk te zijn om goed te klinken, buiten dat goed klinken ook nog altijd erg subjectief is. Ik gebruik bijvoorbeeld sinds een tijdje een setje boekenplank speakers van Sony en die klinken geweldig, alleen los wat moeilijk te krijgen omdat ze normaal gesproken bij een set worden geleverd. Setje wordt gebruikt met inbouwspeakers, dus ik ben daarom nu de gelukkige eigenaar... echt niets te klagen over... behalve in het laag dan een beetje tekort, maar dat hoort er bij en zo hebben de buren ook wat minder last van mij :)

[ Voor 25% gewijzigd door MicGlou op 23-07-2015 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik weet niet hoe handig je bent maar zelfbouw scheelt wel weer wat in de kosten, en je hebt er een stuk meer lol van :)

Voor dat budget zou ik bijv. eens kijken naar mooie picolino's. Mooie breedbander, subtiek en klinkt als een dijk.
https://www.hifisound.de/...-KIT-WITHOUT-CABINET.html

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Zat even wat rond te snuffelen op marktplaats...

http://www.marktplaats.nl...c5b7a618&previousPage=VIP

Dat zijn als ik mij niet vergis vrij goede speakers en voor dat bedrag een leuke deal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:27
InFamous schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:07:
[...]

100~150 is totaal prijs voor 2 speakers. Tweedehands dali's gaan hier lokaal nog voor 225~250 de set weg.
Sorry ik had niet goed gelezen, ik dacht aan 150 per speaker...

Als 150 euro echt het max is voor de hele set zou ik het over een andere boeg gooien: Verkoop de inmiddels aangeschafte versterker en koop een actieve speakerset. Stel dat je 200 euro krijgt voor de versterker dan heb je een budget van 350 euro:

pricewatch: Kef X300A < enorme aanbieding(/prijsfout)!

pricewatch: Audioengine A2+ Zwart

pricewatch: Harman Kardon Soundsticks Wireless

https://www.hifiklubben.n...-3a--actieve-luidspreker/

https://www.hifiklubben.n...e-4a-actieve-luidspreker/

https://www.hifiklubben.n...e-5a-actieve-luidspreker/

https://www.hifiklubben.n...ndyna-micropod-bluetooth/

[ Voor 10% gewijzigd door Ramon op 23-07-2015 08:23 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
FeaR schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:58:
[...]

Laag missen ga je mijn inziens altijd doen met speakers, daar hebben ze nu eenmaal de subwoofer voor uitgevonden.
Daar ben ik mij bewust van, en daarom ook de mogelijkheid tot uitbreiding van een subwoofer.
[...]

De Q Acoustics had ik genoemd omdat ze nieuw per stuk binnen je budget vallen, tweedehands gaan ze dan veelal wel binnen budget per paar weg. Maar dan moet er natuurlijk wel tweedehands aanbod zijn en dat zie ik nu zo niet.
Nee ik ook niet helaas, nieuw ga ik ze wel even op het lijstje zetten om te beluisteren.
[...]

Luisteren had je altijd kunnen doen. Als jij ze goed vind klinken maakt het toch niet meer uit als je het merk eerst niet kende? Ik kan wel meer merken noemen wat jou wellicht helemaal niets zegt, maar waarvan eigenlijk iedereen wel een paartje zou willen hebben :P

[...]
Wat de boer niet kent dat eet hij niet, ik ga van de week nog eens terug naar correct.
bonzz.netninja schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:05:
Ik weet niet hoe handig je bent maar zelfbouw scheelt wel weer wat in de kosten, en je hebt er een stuk meer lol van :)

Voor dat budget zou ik bijv. eens kijken naar mooie picolino's. Mooie breedbander, subtiek en klinkt als een dijk.
https://www.hifisound.de/...-KIT-WITHOUT-CABINET.html
Ik ben redelijk handig, maar ik heb daar het gereedschap en geduld niet voor.
MicGlou schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:11:
Zat even wat rond te snuffelen op marktplaats...

http://www.marktplaats.nl...c5b7a618&previousPage=VIP

Dat zijn als ik mij niet vergis vrij goede speakers en voor dat bedrag een leuke deal... :)
Ik ga die eens even bekijken, maar zijn wel oudjes afgaand op het uiterlijk. Oog wil ook wel wat :p
Ramon schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:22:
[...]

Sorry ik had niet goed gelezen, ik dacht aan 150 per speaker...

Als 150 euro echt het max is voor de hele set zou ik het over een andere boeg gooien: Verkoop de inmiddels aangeschafte versterker en koop een actieve speakerset. Stel dat je 200 euro krijgt voor de versterker dan heb je een budget van 350 euro:

pricewatch: Kef X300A < enorme aanbieding(/prijsfout)!

pricewatch: Audioengine A2+ Zwart

pricewatch: Harman Kardon Soundsticks Wireless

https://www.hifiklubben.n...-3a--actieve-luidspreker/

https://www.hifiklubben.n...e-4a-actieve-luidspreker/

https://www.hifiklubben.n...e-5a-actieve-luidspreker/

https://www.hifiklubben.n...ndyna-micropod-bluetooth/
Mijn versterker levert geen 200 meer op, daarnaast ben ik juist niet opzoek naar een actieve set.
Ik wil de mogelijkheid hebben om uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
InFamous schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:51:
[...]

De set is 199 euro per 2

http://m.teufelaudio.nl/?...g=en&delivery_country=118

Ik moet zeggen als je reviews leest dat de meesten toch aangenaam positief zijn. Zowel van expert reviews als bij bijvoorbeeld kieskeurig.

http://www.kieskeurig.nl/...fel-ultima-20-mk2/reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Prijs bij Hifi Corner is per stuk, rest van de winkels geeft de prijs per paar aan waarmee je in alle gevallen op net geen €800,- uit komt.
Die speaker, en nog wat andere uit het lijstje, zou ik persoonlijk niet doen, wel erg kleine woofer en daarmee behoorlijk iel in de weergave. Ik zou toch zoeken naar iets met minimaal 5" om een beetje een leuk geluidsbeeld te krijgen (waarmee je nog steeds geen volledig bereik krijgt overigens). Argon heb ik hier zelf staan (de 7450a) en wel goede ervaringen mee, niet de meest neutrale speaker maar wel lekker aanwezig. Het idee van actieve speakers is wel een goede, out of the box :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Staat op MP nog een paar Yamaha NS-333 speakers te koop voor een meijer.
Nieuw in doos.
Gebruik ze zelf als rears en zijn knappe speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52
Als je met pijn en moeite 150 euro uit kunt geven en nu al weet dat je in de komende maanden nog genoeg kosten gaat hebben, dan zouden speakers nu niet direct mijn prioriteit zijn.

Volgens mij is het beste advies hier gegeven om de aankoop X tijd uit te stellen.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

of echt iets goedkopers/ouders, leuke KEF 303/2's (vind ik dan, hadden m'n ouders en heb ik jarenlang op zolder naar geluisterd :))

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Just_A_User schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:23:
Als je met pijn en moeite 150 euro uit kunt geven en nu al weet dat je in de komende maanden nog genoeg kosten gaat hebben, dan zouden speakers nu niet direct mijn prioriteit zijn.

Volgens mij is het beste advies hier gegeven om de aankoop X tijd uit te stellen.
Mijn financiën zijn prima op orde hoor, maar momenteel zie ik het na een aantal grote uitgaven en komende kosten niet zitten om er meer voor uit te geven. Het kan wel, maar ik wil het simpelweg niet.

Ik heb voorlopig genoeg tips en zoek richtingen en ga nu alle opties bekijken en nog een aantal speakers beluisteren die op mijn lijstje staan, mocht ik echt niks vinden binnen mijn budget dan kan ik altijd nog verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
InFamous schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:42:

Ik ga die eens even bekijken, maar zijn wel oudjes afgaand op het uiterlijk. Oog wil ook wel wat :p
Tja, uiterlijk is uiteraard geheel ondergeschikt aan geluidskwaliteit ;) En voor die prijs heb je blijkbaar echt een leuk setje, hou je zelfs nog over om er een subwoofertje bij aan te schaffen voor wat meer dynamiek... want een boekenplank speaker blijft een boeken plank speaker en daarvan mag je niet teveel verwachten in het laag.

Beter ogende frontjes zijn voor weinig zo in elkaar te klussen (over de originele heen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
MicGlou schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:57:
[...]

Tja, uiterlijk is uiteraard geheel ondergeschikt aan geluidskwaliteit ;) En voor die prijs heb je blijkbaar echt een leuk setje, hou je zelfs nog over om er een subwoofertje bij aan te schaffen voor wat meer dynamiek... want een boekenplank speaker blijft een boeken plank speaker en daarvan mag je niet teveel verwachten in het laag.

Beter ogende frontjes zijn voor weinig zo in elkaar te klussen (over de originele heen) :)
Daar heb je uiteraard gelijk in, kwaliteit gaat over uiterlijk. Maar vertel je dat ook even tegen mijn vrouwtje :+

Toevallig net een setje Kef Q100 tegen gekomen voor €150, deze ga ik nu proberen te beluisteren met mijn eigen versterker. Mocht het net zo bevallen als op de Denon AVR dan heb ik denk ik een winnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Laatst online: 17:15
Zelf zou ik voor de Dali Zensor 3 gaan, kosten nieuw 199 euro per stuk. Vond deze zelf een stuk beter klinken dan de B & W 685 S2 bij Hi-fi Klubben in Rotterdam. Speakers zijn af en toe ook binnen je budget te vinden op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Maar de Dali zensor 3 is zelfs tweedehands niet te vinden in mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je zou ook eens naar vestigingen van Hobo Hifi, Rik Stoet (beide Den haag) of hifi klubben kunnen bellen of ze leuke demo modellen hebben staan. Ook Remo.nl (Forepark) kan wel eens wat hebben staan.
Een snelle search: https://www.hifiklubben.n...preker&sortOrder=priceLow
http://www.studio107.nl/c-2892507/monitor-luidsprekers/
Die laatste doet eigenlijk alleen maar tweedehands en reparatie. Weet je ook meteen dat het goed is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:36:
Je zou ook eens naar vestigingen van Hobo Hifi, Rik Stoet (beide Den haag) of hifi klubben kunnen bellen of ze leuke demo modellen hebben staan. Ook Remo.nl (Forepark) kan wel eens wat hebben staan.
Een snelle search: https://www.hifiklubben.n...preker&sortOrder=priceLow
http://www.studio107.nl/c-2892507/monitor-luidsprekers/
Die laatste doet eigenlijk alleen maar tweedehands en reparatie. Weet je ook meteen dat het goed is :)
Was ik inderdaad al mee bezig, maar meerendeels is boven budget.

Heb voorlopig weer genoeg opties om langs te lopen en te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanbaal
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-01-2024
@ragdoll,

mischien is dit wat voor jouw: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-10 14:32
Ik heb zelf laatst de B&W 201i's via marktplaats op de kop getikt, daar komt toch een aardig geluid uit voor het beperkte formaat wat ze hebben! Kan me wel voorstellen dat je ze esthetisch niet bij je versterker vind passen, maar ze zijn wel voor redelijke prijzen te vinden (ik heb ze voor €40 weten te bemachtigen :9~ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-10 07:52
ik heb zojuist de mission 760i aangeschaft via MP. 30 euro per paar, en ik ben onder de indruk van het geluid dat er uit komt. Aangesloten op een Marantz SR1200 (oud beestje :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27

DjVe

Hatsaflats!

Als het ook wat ouder mag zijn, dan kan je ook prima een speaker vinden uit het toenmalige hoger segment. Als voorbeeld:

Infinity Reference
Tannoy Revolution/Mercury
Mission M71
JBL XTI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Ik wou dit topic toch nog even afsluiten met mijn keuze.

Ik heb gekozen voor de boston acoustics A25 na het beluisteren van twee aangesloten speakers. Bijkomend voordeel, dit was een hele goede deal waardoor ik gelijk een Boston ASW250 subwoofer heb kunnen aanschaffen.

Bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

YW :)
Ga je veel plezier van beleven :)
Mag ik vragen wat je nou uiteindelijk kwijt was, en of dat nieuw of 2e hands was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:04:
YW :)
Ga je veel plezier van beleven :)
Mag ik vragen wat je nou uiteindelijk kwijt was, en of dat nieuw of 2e hands was?
Tweedehands, 80 voor de boston a25 en 80 voor asw250.

Overigens niet in de kleuren die ik zocht, maar ik ga ze gewoon glans zwart wrappen.

[ Voor 90% gewijzigd door InFamous op 27-07-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Das geen slechte deal dan nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Dat dacht ik en voor tien euro boven budget kon ik het niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dat is een hele slechte koop die speakers, of naja slecht. Je denkt dat je betere koopt dan dat het daadwerkelijk zijn. Deze speakers hebben hetzelfde uiterlijk als de L20 L60 L80 en L100 maar het is een veel goedkoper model. Je vind op het internet allemaal lovende verhalen maar dat zijn voornamelijk Amerikaanse modellen en dit is een Europees model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanbaal
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-01-2024
Brilsmurfffje schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:12:
[...]

Dat is een hele slechte koop die speakers, of naja slecht. Je denkt dat je betere koopt dan dat het daadwerkelijk zijn. Deze speakers hebben hetzelfde uiterlijk als de L20 L60 L80 en L100 maar het is een veel goedkoper model. Je vind op het internet allemaal lovende verhalen maar dat zijn voornamelijk Amerikaanse modellen en dit is een Europees model :)
Ik heb zelf de JBL L6 gehad(zelfde design en stickerplaat op de achterkant)en die koste toen 1699 gulden per stuk,het geluid was echt ongeloofelijk mooi,wel begon na vele jaren de foamranden weg te rotten,ik heb toen zelf nieuwe foamranden gemonteerd,was een uitdagende klus maar het geluid was weer perfect!Alles moest wel weer opnieuw ingespeeld worden maar na een week kwam die heerlijke mid/bass woofer weer tot leven en klonk alles weer geniaal.
ik heb ze uiteindelijk verkocht via marktplaats voor 250,ik ben overgestapt op de JBL Studio 5 series als complete 5.1 opstelling.

Voor een beginnend audiofiel is de L4 een zeer mooie speaker,let wel bij aanschaf op de foamranden of die verot zijn of vervangen.Als ze vervangen zijn controleer dan of hij netjes gecentreerd is door zachtjes de woofer in te drukken aan de zijkanten en goed luisteren en voelen of de woofer niet schraapt,is dat goed dan is de speaker perfect!

Op de foto van het linkje zie ik donker grijze randen,dus vermoedelijk zijn ze vervangen anders was de kleur namelijk licht bruin.Deze advertentie heeft duidelijk verotte foam randen en deze beste meneer bied rotzooi aan: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
In mijn ogen maar 100euro waard.Voor weing geld overigens zelf wel weer perfect te krijgen ;) .

Het verhaal wat jij brengt klopt niet helemaal smurfje,de L4 is een zeer goeie speaker met nog steeds high end geluid ondanks zijn leeftijd. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door pvanbaal op 27-07-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

InFamous schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:36:
[...]
mocht ik echt niks vinden binnen mijn budget dan kan ik altijd nog verder kijken.
Heb je geen kringloopwinkel in de buurt? Die hebben soms ook leuke luidsprekers staan voor een habbekrats.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Lezen mensen B)
Hij heeft al wat gekocht: InFamous in "Boekenplank speakers beginnende audiofiel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou old skool gaan en deze pakken : Afbeeldingslocatie: http://www.hifidatabase.com/static/gallery/2/3442-CS-777.jpg
http://mobile.hifidatabas...d/Pioneer_CS-777_2583.php
Heb ze zelf ook, geniet er elke dag opnieuw van, ze hebben een fijn warm geluid, en doordat het 3 weg is "smeert" de boel niet dicht bij hoog volume.. als je begrijpt wat ik bedoel...
Dit type is te vinden op marktplaats voor ongeveer 50 tot 100 euro.. heb zelf al 3 sets gekocht voor 50 per set.(edit: ook al heeft hij al iets, toch leuk om beginnende audiofielen iets te tippen)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 22:48 ]

Pagina: 1