Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WiFi-internetsnelheid verhogen

Pagina: 1
Acties:

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Sinds deze week 100Mbit glasvezel van KPN gekregen. Ik krijg via de kabel rond de 95 Mbit en daar ben ik tevreden mee. Via WiFi ligt de snelheid echter een stuk lager: 15-35 Mbit. Volgens KPN heb ik een WiFi versterker nodig om mijn WiFi-internetsnelheid te kunnen verhogen: https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/

Is het verstandig om deze te kopen of zijn er goedkopere alternatieven? Ik heb gekeken naar routers want die kunnen ook als WiFi verstekers fungeren. Toch? Echter verschillen de prijzen heel erg en dus weet ik niet of ik aan een relatieve goedkope router genoeg heb.

Ik hoef niet de volle 100 Mbit te bereiken voor WiFi, maar ongeveer 60 à 70 Mbit is al voldoende. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 08:49
Die 15-35 Mbit, is dat vlakbij de bestaande wifi-router gemeten of ergens 3 muren verderop? Dat maakt namelijk al een hoop uit in dit verhaal. En heb je daarnaast al gekeken hoe het zit met het Wifi-kanalen gebruik in je omgeving? Verhuizen van je netwerk naar een ander, vrijer wifi-kanaal kan al een hoop helpen.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:17
En is die verbinding van de WiFi via de experiabox of heb je er een eigen router achter hangen ?

En kunnen je apparaten via de 5Ghz band werken?

[ Voor 20% gewijzigd door MdO82 op 22-07-2015 19:33 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zarif schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:21:
Sinds deze week 100Mbit glasvezel van KPN gekregen. Ik krijg via de kabel rond de 95 Mbit en daar ben ik tevreden mee. Via WiFi ligt de snelheid echter een stuk lager: 15-35 Mbit. Volgens KPN heb ik een WiFi versterker nodig om mijn WiFi-internetsnelheid te kunnen verhogen: https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/

Is het verstandig om deze te kopen of zijn er goedkopere alternatieven? Ik heb gekeken naar routers want die kunnen ook als WiFi verstekers fungeren. Toch? Echter verschillen de prijzen heel erg en dus weet ik niet of ik aan een relatieve goedkope router genoeg heb.

Ik hoef niet de volle 100 Mbit te bereiken voor WiFi, maar ongeveer 60 à 70 Mbit is al voldoende. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!
MB/s, Mbit, Mbit/s .... A/B/G/N/AC.... Waar hebben we het hier over? Cat5-E + Kabels met WiFi vergelijken is vaak lastig, al is het alleen al vanwege het Full/Half duplex verschil.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse