Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
Hey guys,

Vanochtend begon de ellende met mijn WD Book ( externe hdd a 2tb ).
Het begon doordat mijn systeem geen externe HDD zag, so far so good aangezien ik toch naar werk moest en hier geen tijd voor had.
Ongeveer 2 uur geleden kom ik thuis, en yes de hdd staat erbij,
-ik denk snel openen en van een paar belangrijke bestanden een back-up op een usb stick maken.
-Helaas, ik dien de HDD te formatteren alvorens het te kunnen gebruiken, damn.. Next step..
- cmd, h:, chkdsk.. bam Cyclische redundantiecontrole
- google: kan de oorzaak zijn van een stroom uitval, ja hm niet echt het geval geweest.
- leuk programma gevonden om in dit geval een backup te kunnen maken: EasUS TODO, nou goed dat lukt niet want de schijf heeft bad sectors op dit moment, goh. Dan geeft die de optie voor sector bij sector te back-up, leuk maar dan heb ik een schijf van min 1.8tb nodig ( gebruikte ruimte is rond de 500 gb en dat had kunnen lukken, maar dankzij het sector bij sector gedeelte word dat ruim 3x zoveel. geen optie dus + dat het de zekerheid niet geeft, kan wel nog een paar tb erbij kopen maar dat zou een ruige gok zijn..)

Het belangrijkste zijn een paar wallet.dat bestandjes van misschien 2kb per stuk die ik nodig heb, de rest download ik opnieuw. Van bitcoin en een aantal belangrijke coins heb ik tig back-ups, het gaat nu puur om de wallets die afgelopen week toegevoegd zijn ( maak meestal 1x in de maand een uitgebreide back-up ).

Wie weet hoe ik alsnog bij bepaalde bestanden kan komen?? O-) O-) O-) O-) O-) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Edit:
- Volgens CMD -> diskpart -> list volume,, zegt die dat mijn bestandstype RAW is, terwijl die altijd NTFS geweest is. Wellicht belangrijke info voor de gene die mij kan helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 22-07-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Mijn laatste en volgens mij de finale klap poging die ik uitgevoerd heb conform google -.-..:
via schijfbeheer het pad verandert, hij stond als H:\ en ik heb het op advies van een ander forum op een andere letter gezet, in mijn geval K. vervolgens is schijf 2 ( de wd externe hdd ) onbekend en ziet ook windows verkenner hem niet meer. Ook heb ik de optie niet meer om te formatteren en heeft de schijf helemaal geen letter, ook de K niet.
Ook diskpart vind mijn externe hdd niet meer.

Ondertussen een andere usb poort geprobeerd, Windows opnieuw opgestart en een andere usb kabel getest ( die kleine standaard dingetjes ) maar niks helpt.

[ Voor 18% gewijzigd door LopendeVogel op 22-07-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
via een bepaald format tool vind die de schijf wel onder de naam wd book ( geen path letter ) maar tijdens format alleen maar
-7-2015 20:36:18 Format Error occurred at offset 27,279,687,680: 19 - The media is write protected
22-7-2015 20:36:18 Format Error occurred at offset 27,313,242,112: 19 - The media is write protected
22-7-2015 20:36:19 Format Error occurred at offset 27,346,796,544: 19 - The media is write protected
22-7-2015 20:36:20 Format Error occurred at offset 27,380,350,976: 19 - The media is write protected
22-7-2015 20:36:20 Format Error occurred at offset 27,413,905,408: 19 - The media is write protected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je schijf is stuk. Gooi maar weg.

Als je nog wil renoveren kan je hem het beste opsturen. Windows kan je maar beter niet de schijf laten aanraken, dit maakt het alleen erger. Stel dat je niet wil betalen voor een recovery bedrijf zou je dd_rescue kunnen laten lezen, en dan file recovery op het resulterende image uitvoeren. Dat kan je het beste met Linux doen, want Windows gaat gewoon stuk als je het daar mee probeert.

[ Voor 12% gewijzigd door johnkeates op 22-07-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
k-u-t

Tsja probleem is ik heb hem 3 weken terug van een mede tweaker overgekocht en geen fact erbij gekregen. Hem inmiddels wel een persoonlijk bericht gestuurd een paar uur terug dus wacht daar nog op een reactie vanwege een factuur die ik waarschijnlijk nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb er speciale software voor aangeschaft en doe dit soort klusjes steeds vaker. Kan je niet beloven dat ik je wallet.dat ga terugvinden maar ach :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
sebastius schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:42:
Ik heb er speciale software voor aangeschaft en doe dit soort klusjes steeds vaker. Kan je niet beloven dat ik je wallet.dat ga terugvinden maar ach :)
Hmm, ja de voornaamste prio heeft nu eigenlijk alleen nog maar een format zodat de schijf weer bruikbaar is. de wallets zou het mooiste zijn, een i7 2600 heeft 24/7 2 weken op 50% (geen afwijking) gedraaid. zou zonde van het stroom geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

sebastius schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:42:
Krijg je daarmee de data van een "vergrendelde" WD harde schijf af?

Ik heb er hier ook één of twee die in een Elements-behuzing hebben gezeten en waarbij het hardware-vlaggetje "vergrendeld" in de controller is gezet, waardoor je niet meer bij de schijf kan. Tenzij je de juiste sleutel invoert om de schijf te ontgrendelen.

Het gekke is dus, ik heb die schijf nooit vergrendeld of de WD-software die ervoor nodig is aangeraakt, dus een sleutel is er niet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Stoney3K schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:43:
[...]

Ik heb er hier ook één of twee die in een Elements-behuzing hebben gezeten en waarbij het hardware-vlaggetje "vergrendeld" in de controller is gezet, waardoor je niet meer bij de schijf kan. Tenzij je de juiste sleutel invoert om de schijf te ontgrendelen.

Het gekke is dus, ik heb die schijf nooit vergrendeld of de WD-software die ervoor nodig is aangeraakt, dus een sleutel is er niet.
zou die van mij vergrendeld kunnen zijn dan? ik heb ook nooit de schijf vergrendeld, maar krijg wel een write protectie error bij de format via een gratis test tooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Stoney3K schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:43:
[...]

Ik denk van niet. Is dat zo'n schijf met onboard USB connector? Zo ja: die USB chips zijn eigenlijk gewoon USB-> SATA chips. Daarna lopen er keurig 4 baantjes SATA naar de harddisk controller. Je zou kunnen proberen de USBchip te bypassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Ik kreeg die melding toen ik hem rechtstreeks op de SATA aansloot. Blijkbaar heeft WD _in_ de USB->SATA controller een vorm van authenticatie zitten, die dat 'locked' vlaggetje kan wissen op het moment dat de juiste sleutel wordt doorgegeven.

Een andere disk op de bestaande USB->SATA controller in het bakje werkt dan ook niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Stoney3K op 22-07-2015 20:53 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Hm zojuist op deze vroege ochtend een programma gevonden genaamd: m3 raw drive recovery ( trial dus zeer beperkt )
Echter doordat ik nu geen tijd heb het programma niet door kunnen laten lopen, dus de sessie beëindigd ( soort convert sessie van raw naar ntfs ). en ik krijg netjes een lijst te zien van bijna alle bestanden op de defecte schijf. Maar ik vermoed doordat ik de sessie vroegtijdig beëindigd had ik niet alle files zie ( kan gratis 100mb back-uppe ) en mis net de file die ik nodig heb ( duh kan er ook nog wel bij ).
Ik draai het programma nu opnieuw ( moet nu toch na werk ) en kan waarschijnlijk toch die paar kb's back-uppe.

MAAR, als dit programma mij gewoon de gegevens op de HDD kan laten zien geeft het me wel hoop.
Iemand nog verdere ideeën? Ik zoek eigenlijk een soortgelijk programma maar dan gratis, het moet de raw naar ntfs omtoveren.

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 23-07-2015 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als de bestanden netjes te lezen zijn dan kan het best zijn dat de filetable defect is. Het grote voordeel: met recovery software kun je prima de bestanden terugkrijgen. Het nadeel: het kost je veel tijd en ellende.

Het is dat er nog "kostbare" bestanden op staan, anders had ik de vriezer methode geadviseerd.

Ik heb dit zelf een poosje geleden voor iemand gedaan waarvan de filetable van een USB-stick stuk was. Dit allemaal netjes terug weten te halen met Disk Drill (Mac). Misschien niet netjes verkregen maar het werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
sypie schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:31:
Als de bestanden netjes te lezen zijn dan kan het best zijn dat de filetable defect is. Het grote voordeel: met recovery software kun je prima de bestanden terugkrijgen. Het nadeel: het kost je veel tijd en ellende.

Het is dat er nog "kostbare" bestanden op staan, anders had ik de vriezer methode geadviseerd.

Ik heb dit zelf een poosje geleden voor iemand gedaan waarvan de filetable van een USB-stick stuk was. Dit allemaal netjes terug weten te halen met Disk Drill (Mac). Misschien niet netjes verkregen maar het werkte prima.
Hmm ja ik ben nu via iCare Data Recovery Software (windows) de back-up aan het maken vanaf mijn externe na mijn interne, eerste bestandjes zijn goed (geen rare niet openbare onzin) aan het binnenkomen op mijn interne schijf.

Veel op google zitten lezen op werk en het schijnt inderdaad iets met de filetable te maken te hebben.

Ben allang blij dat er ontiegelijk veel recovery programma's te vinden zijn, dus de back-up lijkt wel te slagen.. Nog 13 uur te gaan -.- ( nah ligt aan het programma, via usb3 doet de schijf het wel snel als die het doet :P )

Maar goed, daarna wil ik hem weer gaan gebruiken, reden van de externe was, was omdat ik mijn interne back-up schijf niet vertrouw. Dus die wil ik zsm weer terug ergens anders op ( belangrijkste gaat morgen direct een cloud op + usb pennetje, maar ik wil de externe wel blijven gebruiken, des noods voor de films ).
Hoe krijg ik deze raw dadelijk op ntfs?
Veel google inmiddels gebruikt maar nergens een werkend programma te vinden ( weet nu wel dat mijn anti virus programma overuren aan het draaien is .. )

De schijf werkt nog dat mag duidelijk zijn anders kon ik er geen gegevens vanaf krijgen ( blij dat ik niet naar de eerste hint geluisterd heb en hem niet weggegooid heb :D )
Belangrijkste is om hem weer vindbaar te maken ia oa windows verkenner, dus dat die van een halve raw naar een NTFS partitie gaat. Via apparaat/schijfbeheer kan ik er niks mee doen, deze optie had ik gisteren wel totdat ik op advies van een forum de pad letter heb proberen te veranderen van H: naar K: ( iets in die richting ), daarna is deze bekend als onbekend in schijfbeheer. Formatteren en etc is niet meer mogelijk op de standaard manier ( via schijfbeheer / windows verkenner / cmd )

sowieso ziek dat een externe hdd zomaar het RAW formaat kan krijgen waardoor die zo goed als maar goed, daar heb ik natuurlijk niet veel aan, wil verder met dat kreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
JeroenC schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:00:

Maar goed, daarna wil ik hem weer gaan gebruiken, reden van de externe was, was omdat ik mijn interne back-up schijf niet vertrouw.
Deze schijf kan nooit een back-up zijn... Als het een back-up was geweest dan had je ergens nog kopietjes van de Bitcoin bestandjes gehad.

Lees je maar eens in over het verschil tussen een kopie en een back-up. Heel veel mensen gaan daarmee de mist in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
sypie schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:32:
[...]
Deze schijf kan nooit een back-up zijn... Als het een back-up was geweest dan had je ergens nog kopietjes van de Bitcoin bestandjes gehad.

Lees je maar eens in over het verschil tussen een kopie en een back-up. Heel veel mensen gaan daarmee de mist in.
Oké, van bitcoin uiteraard heb ik meerdere kopies.

Mijn welgemeende excuses dat ik het woord back-up ook gebruikt hebt voor de films die alleen op de externe staan :)

Maar heb je ook een oplossing? Bedoel, ik wil liever weten hoe ik de schijf weer bruikbaar kan maken, zodra dat gedaan is zal ik even het verschil gaan opzoeken tussen een kopie en een back-up oké?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Hier heb je niets meer aan, maar externe 3.5" harddisk units hebben nog al meer dan eens last van onstabiele power adapters, waardoor de schijf regelmatig actief <>inactief raakt en daardoor problemen op je FS krijgt.

Nieuwe power adapter als je ermee wilt blijven werken of anders harddisk eruit halen en in je desktop zetten helpt dan, alleen zit je nu nog met een corrupt FS zo te lezen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Het is inmiddels gelukt om alle bestanden van de externe hdd te halen.

Enige wat nu overblijft is; hoe maak ik de schijf weer bruikbaar.. Via CMD is die niet meer te vinden, via schijfbeheer kan ik er niks mee, en als ik iets probeer komt de foutmelding zoals in bovenstaande titel.

de chkdsk /f truc werkt dus ook niet doordat cmd hem niet vind.

De tool die ik gebruikt heb is de iCare recovery ( om de gegevens van de ''defecte'' RAW schijf af te halen ).
Maar goed nu een soort format zien te maken.. Wie o wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Mag de harddisk leeg? Dan kun je een secure erase (bv. via Parted Magic) proberen of eenvoudigweg proberen om via diskpart de (juiste!) disk te selecteren en clean te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Hey!

De externe HDD mag inmiddels helemaal leeg ja, alle gegevens zijn gekopieerd. via diskpart geprobeerd, maar die ziet de externe hdd niet. (zo'n beetje alles via het cmd werk niet)
Ik ga Parted Magic eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Parted magic krijg ik via een boot USB wel draaiend maar ben zo onbekend met Linux / Unix dat het een hel is voor me haha. Had gehoopt het met me muis te kunnen doen maar moet volgens mij via de terminal? Ohoh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kun je toch gewoon met een Ubuntu livecd? Daar zit gparted al standaard geinstalleerd. Met Ubuntu livecd heb je gewoon direct je muis werkend. Ik weet niet wat je nu hebt maar dat lijkt mij makkelijker.

Heb je zelf ook al de SMART uitgelezen? Want dat is de eerste stap bij problemen met je schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Let op harde schijf wordt nu helemaal leeg gemaakt:

Nu booten van de ubuntu livecd,(of gparted livecd of parted magic(hier zit gparted en clonezilla in)).
Gparted starten,
kies rechtsboven je hd,
unmount hd,
verwijder alle partities,
boven in gparted de pulldown menu, kiezen device, Create partion table(mbr wissen),
(boven in gparted de pulldown menu, kiezen partition, manage flags, vink hier alles uit,)
doe dit voor alle hd's, reboot en installeer ubuntu of windows.

Zo maak je de hd ook schoon van virussen, formateren is niet genoeg.
En als je meerdere hd's hebt, dan moet je ook de andere hd's de mbr wissen,
want als je 1x boot vanaf die hd's die geinfecteerd is, dan ben je weer geinfecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
jan99999 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:27:

Nu booten van de ubuntu livecd,(of gparted livecd of parted magic(hier zit gparted en clonezilla in)).
Gparted starten,
kies rechtsboven je hd,
unmount hd,
boven in gparted de pulldown menu, kiezen device, Create partion table(mbr wissen),
(boven in gparted de pulldown menu, kiezen partition, manage flags, vink hier alles uit,)

want als je 1x boot vanaf die hd's die geinfecteerd is, dan ben je weer geinfecteerd.
Ik ga dit morgenvroeg aandachtig doorlezen. Maar let op mijn os ssd mag niks mee gebeuren. Het gaat puur en alleen om de externe HDD wat weer ntfs moet worden, nu is die RAW en onbewerkbaar via Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel

Gparted starten,
kies rechtsboven je hd,
unmount hd,

ik ga er nu mee aan de slag, laat zo dadelijk weten of het gelukt is. Volgens mij niet, want had gisteren gparted opgestart en die herkende mijn externe hdd volgens mij niet eens... (alle recovery tools die zien mijn externe hdd wel gelijk onder windows.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel

Gparted starten,
kies rechtsboven je hd,
unmount hd,

Heyy!

Het begint hier aardig stil te worden, echter ik ben er nog altijd mee bezig.

Ik heb gparted geprobeerd, heb momenteel een vmware open staan met ubuntu 15, gparted ziet de schijf niet eens dus dat programma valt af, ditzelfde geld voor KDE schijfbeheer.
Echter via het standaard SCHIJVEN programma ( suffe naam maar goed.. ) vind ik de externe HDD, netjes onder de naam WD MY BOOK en het type nr.
Leuke - Ik kan via dit de externe HDD formatteren, althans ik kan het proces starten. Keuze genomen om hem snel te formatteren en er NTFS van te maken, na ongeveer 30-45 min wachten kwam er een foutmelding, stom dat ik het weg geklikt heb aangezien ik weer hoop begon te krijgen en heb nu opnieuw een format gestart maar dan naar EXT4 als ik me niet vergis ( een linux / ubuntu formaat? ). Ook hier lijkt geen progressie in te zitten, staat nu al meer dan 15 minuten op: Verwijderen apparaat 0.0%, dit lijkt stap 1 te zijn want bij de vorige format was die overgesprongen naar: aanmaken bestandsysteem.

Ik zal zometeen indien er een foutmelding komt de melding posten, hopelijk iemand hier een beetje verstand van linux/ubuntu die de foutmelding begrijpt. Ik zelf heb er totaal geen kaas van gegeten.

Edit:
De foutmelding die ik nu gekregen heb:
ah, kennelijk kon ik de foutmelding niet kopieren en plakken, ik ben de format opnieuw aan het starten.. Ik heb in ieder geval een andere foutmelding gekregen met het format proces richting die ext4.
Edit2:
Foutmelding:
Error erasing device: Error writing 1048576 bytes to /dev/sdb: Input/output error (udisks-error-quark,0)
Edit3:
@mod, ja daar was ik al mee bezig zoals mijn eerste edit in mijn bericht :)

[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 26-07-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenC,

Zou je je bericht willen wijzigen ipv meerdere berichten achter elkaar posten? Dat laatste doen we nooit op dit forum, alleen bij hoge uitzondering als je extreem lange berichten post.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Kijk even of je met Testdisk nog wat kan maar geef het daarna op.
Schijf is gewoon kapot. Je kan niet van "raw naar ntfs converteren" en "in de verkenner zichtbaar maken" is ook niet van toepassing.

Zo te lezen probeer je nu niet meer data te herstellen maar wil je de schijf weer bruikbaar hebben. Dat zal niet gaan. De schijf is kapot. Als je de data al als verloren hebt beschouwd dan rest je alleen nog de schijf weg te gooien of aanspraak maken op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
RolfLobker schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:00:
Kijk even of je met Testdisk nog wat kan maar geef het daarna op.
Schijf is gewoon kapot. Je kan niet van "raw naar ntfs converteren" en "in de verkenner zichtbaar maken" is ook niet van toepassing.

Zo te lezen probeer je nu niet meer data te herstellen maar wil je de schijf weer bruikbaar hebben. Dat zal niet gaan. De schijf is kapot. Als je de data al als verloren hebt beschouwd dan rest je alleen nog de schijf weg te gooien of aanspraak maken op garantie.
Testdisk had ik al getest maar die ziet de schijf niet. Alleen icare recovery zag de schijf zodat ik wel nog een backup heb kunnen maken.
In ubuntu vind ik de schijf wel maar gaat het mis met formatteren, kan zijn dat het komt doordat het nu een halve RAW schijf is, en wat jij zegt dat je niet van ntfs naar raw kan gaan.. Kan tevens wel vrij gemakkelijk, heb dit eerder gehad met een xbox 360 harddisk. via cmd kan dit wel lukken, maar goed moet die de schijf wel zien xd En dat deed die eerder onder partdisk.

Laatste optie blijft natuurlijk de behuizing verwijderen en de disk los in de pc te gooien, hier kan ik nog wel een kans mee maken denk ik maar goed dan is ook gelijk het nut van de externe hdd verdwenen.

Garantie heb ik naar gekeken, de tweaker waar ik hem pas van gekocht heb reageert niet en de warranty check vind het SN niet van de schijf.

[ Voor 13% gewijzigd door LopendeVogel op 26-07-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
JeroenC schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:46:
[...]

en wat jij zegt dat je niet van ntfs naar raw kan gaan.. Kan tevens wel vrij gemakkelijk, heb dit eerder gehad met een xbox 360 harddisk. via cmd kan dit wel lukken, maar goed moet die de schijf wel zien xd
Nope, dat kan echt niet :)
Raw betekend gewoon dat er geen filesystem op staat. Dat ia niet te "converteren". Uiteraard is de schijf dan wel te formatteren, mits niet defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
convert X: /fs:ntfs. (X zou dan de externe raw schijf zijn) na mijn weten heb ik dat der tijd met de xbox 360 schijf gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Kan als de bron FAT32 is. Dan is er iets om vandaan te converteren.
Net als van bv bmp naar jpg. Wat je nu hebt (raw) is hetzelfde als verwachten dat je een bestand wat alleen maar nullen bevat kan converteren naar jpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
RolfLobker schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:12:
Kan als de bron FAT32 is. Dan is er iets om vandaan te converteren.
Net als van bv bmp naar jpg. Wat je nu hebt (raw) is hetzelfde als verwachten dat je een bestand wat alleen maar nullen bevat kan converteren naar jpg.
Hmm oké duidelijk. Ja ik weet dat RAW ellende betekent daar waar FAT32 nogal bekend is en makkelijk naar NTFS om te zetten is.

Maar na dat geklungel met het formatteren via SCHIJVEN, vind hij de schijf wel in GPARTED onder ubuntu. Hier ben ik aan het proberen een partitielabel te maken (MSDOS is de enige in de lijst die me bekend voor komt ), maar gparted lijkt vast te hangen zodra ik op toepassen klik.
Nu wel nog hoop te vinden nu gparted hem wel herkent?

Edit:
Heb de hdd uit de behuizing gehaald. Windows ziet hem maar geeft een I/O error aan wanneer ik via schijfbeheer iets ermee wil doen ( krijg gelijk de vraag voor MBR, en wanneer ik daarmee door ga komt de I/O error, deze krijg ik ook in een format tool ), ubuntu via vm ware ziet hem niet ( ziet alleen schijven die via de USB aangesloten zijn )

[ Voor 18% gewijzigd door LopendeVogel op 26-07-2015 18:52 ]

Pagina: 1