Game PC 1000-1100 euro

Pagina: 1
Acties:

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:02
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Voornamelijk gamen op 1080p, studeren, internetten etc. Geen videobewerking. Heb op dit moment een laptop maar wil thuis eigenlijk gewoon een goede desktop.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ja het liefst rond de 1000-1100 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ja! Ik neem mee een i5-4690 (niet k) en 16 gb vengeance lp geheugen, 1600 mhz. Dus CPU en RAM ontbreken in het lijstje!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Één goede videokaart en één goede CPU is voor mij genoeg :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Sta voor elk merk open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Een krachtige stille PC die stofvrij blijft en perfect cable management heeft! (Daarom koos ik voor de Define R5)

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee, alleen de GPU eventueel.

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 78,95€ 78,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 365,95€ 365,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart€ 195,-€ 195,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,95€ 37,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 75,95€ 75,95
1Crucial BX100 500GB€ 166,95€ 166,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.022,70

Ik heb nog een aantal vragen:

1. Is dit bord fijn om later wat mee te tweaken? Of is hij te beperkt? Bijvoorbeeld later als ik weer genoeg geld heb gespaard een waterkoeling setje kopen, extra fans (noctua), een fancontroller, etc. Gewoon als hobby bedoeld!
2. Kan ik met deze videokaart en de Dual DVI-D kabel 1080p op 75hz afspelen op deze monitor? Monitor is geen harde eis btw maar het leek me een prima ding.
3. Is de Scythe Mugen wel nodig? Of blijft een i5-4690 stil en koel?
4. 1tb HDD + 250gb BX100 SSD of 1 x 500gb SSD? Ik neig naar de 500gb SSD en dat ik dan later over een maandje of twee, drie er een WD Blue 1tb bij koop. (Ik heb niet heel veel opslag nodig).
5. Vroeger (toen ik 16 o.i.d. was) gebruikte ik altijd een illegale windows versie. Nu wil ik een windows gewoon kopen. Is het nergens goedkoper te krijgen dan ongeveer 100 euro? En is het te installeren zonder optische drive?

Excuses voor de vele vragen :9 Alvast bedankt voor alle reacties! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Nip op 22-07-2015 19:03 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Nip schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:03:
1. Is dit bord fijn om later wat mee te tweaken? Of is hij te beperkt? Bijvoorbeeld later als ik weer genoeg geld heb gespaard een waterkoeling setje kopen, extra fans (noctua), een fancontroller, etc. Gewoon als hobby bedoeld!
Daar speelt je moederbord vrij weinig rol in. Eigenlijk is het zelfs om het even...
2. Kan ik met deze videokaart en de Dual DVI-D kabel 1080p op 75hz afspelen op deze monitor? Monitor is geen harde eis btw maar het leek me een prima ding.
Dit kan je terugvinden in de specspagina van Asrock.
3. Is de Scythe Mugen wel nodig? Of blijft een i5-4690 stil en koel?
Definieer koel en stil.
4. 1tb HDD + 250gb BX100 SSD of 1 x 500gb SSD? Ik neig naar de 500gb SSD en dat ik dan later over een maandje of twee, drie er een WD Blue 1tb bij koop. (Ik heb niet heel veel opslag nodig).
500GB is natuurlijk ontzettend lekker. Als je het budget hebt, waarom niet?
5. Vroeger (toen ik 16 o.i.d. was) gebruikte ik altijd een illegale windows versie. Nu wil ik een windows gewoon kopen. Is het nergens goedkoper te krijgen dan ongeveer 100 euro? En is het te installeren zonder optische drive?
Als student heb je nog uitwijkmogelijkheden naar de studentenversie à 60 euro, anders kost het inderdaad rond de 100 euro (shabby gamesync weggelaten), pricewatch: Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:03
1. Alles wat jij noemt kan je zelfs op een 30 euro biostar bord. Het mooiste is als je 2 pwn header heb. 1 voor cpu en 1 voor de case. En dan een pwm fanhub gebruiken.(anders is een fancontroller ook nog een optie.

2. Wat zegt google over dual dvi-d en 1080p@75hz?

3. Stock koeler is goed genoeg voor elke stock cpu. Alleen is hij niet de stilste.

4. Hoeveel ruimte heb je nodig? Als je nu niet meer als 500 nodig heb lekker een 500 ssd kopen.

5. Ja er zijn manieren om een "legale" windows te kopen voor minder. Maar windows ziet het als legaal. Maar dat is het natuurlijk niet. En meer kan ik er ook niet over zeggen omdat het tegen de regels van tweakers is.

En ik zou alleen de r9 390 alleen kopen als je van plan bent direct te gaan oc. Anders een r9 290 of een gtx-970.

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:02
Dank je wel Brooky en loki!

Bij dit moederbord en SSD zal ik blijven. Als ik meer opslag nodig heb zie ik dan wel weer! Ik zal ook beginnen met de stock cooler, en als ik me er groen en geel aan erger kan ik altijd nog een Scythe Mugen er op zetten.

Over Dual DVI-D en 1080p@75hz kon ik niet echt een definitief antwoord vinden.

Ik weet dat er heel veel mogelijkeden zijn om aan windows te komen, maar ik wil het gewoon eerlijk kopen. Dat studentenaanbod kende ik niet dus daar ga ik zeker gebruik van maken! Dank!

• Kaspervb
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-11 11:15
@loki504 hoezo alleen voor een 390 gaan als je gaat ocen ? Over het algemeen draait de 390 iets sneller als de gtx970 ook als je hem stock hebt draaien. En dit ook op 1080p ! Zie hier, YouTube: R9 390 vs GTX970 - Is there a new Performance per Dollar King?