Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds een aantal dagen overgestapt van Apple naar OnePlus One. Fantastisch ding en Android werkt super. Nu zie ik alleen dat Google Playstore in 1 dag al bijna 100 mb heeft verbruikt! De apps worden niet automatisch geupdate, dus dat is het probleem niet. Ik heb verder ook geen apps gedownload.
Wie weet waar dit hoge verbruik door komt en belangrijker nog: hoe kan ik dit stoppen? Als het zo door gaat zit ik binnen no time aan de 2gb :F

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:17
Google Play Services e.d. updaten zichzelf automatisch. Kan best zijn dat dat nu is gebeurd. Als het verbruik morgen weer zo is zou ik verder zoeken, voorlopig echter geen ramp imho :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt! Ik hoop dat dit inderdaad het probleem is. Kwam op een aantal forums al tegen dat bij meer mensen play store veel data verbruikt. Kan ik ergens instellen dat google services zichzelf alleen updaten op wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 17:51
kijk eens naar een android firewall: Google Play: AFWall+ (Android Firewall +)
hier kan je instellen welke apps tot welk netwerk toegang krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:17
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:18:
Oke bedankt! Ik hoop dat dit inderdaad het probleem is. Kwam op een aantal forums al tegen dat bij meer mensen play store veel data verbruikt.
Geen idee of dat het ook daadwerkelijk wás hoor, bij jou, dacht slechts hardop :)
Hier, weliswaar met ook een Android smartwatch, is Play Services bijv. 273MB dus dat hakt er nogal in...

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:18:
Kan ik ergens instellen dat google services zichzelf alleen updaten op wifi?
Op mijn toestel (Nexus 5) is dat standaard alleen op wifi.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Waar je wel voor op moet passen is dat je de play store app ook niet zo maar opent om een app te bekijken. Als zo'n app een paar flinke screenshots en een filmpje heeft, wordt dat namelijk allemaal direct gedownload :)

Dat heeft mij wel eens tientallen mb's gekost, terwijl ik alleen even wilde weten wat voor app het was.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede tip, bedankt! Zit vandaag alleen op de wifi maar hou het in de gaten
Pagina: 1