Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, maar misschien een beetje opnemen en videobewerken. Dit heeft geen prioriteit. Ook ga ik hem voor school gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
740 euro inclusief verzendkosten, het liefst bij één winkel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, monitor en Windows. Toetsenbord staat buiten budget.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sowieso een SSD van zo'n 250GB, een 1TB harde schijf, optische drive (echt, ik heb wat oude games op CD die ik wil spelen), WiFi-kaart (ook echt, ethernet is geen optie) en de gebruikelijke dingen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, bang4buck is het belangrijkste voor mij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Redelijk stil is een pluspunt, maar niet een vereiste. Mijn laptop die ik nu gebruik maakt het geluid van een opstijgend vliegtuig, dus alles is een verbetering.
Ga je overklokken?
Nee.
CPU
Veel aangeraden CPU hier in DAA, dus deze heb ik ook genomen.
Moederbord
Staat ook in de BBG van maart, doet wat ie moet doen.
Grafische Kaart
Hier is het wat lastiger, want volgens sommige benchmarks is een R9 380 gelijk aan een R9 280X - die duurder is - en dus beter dan een R9 280. Maar misschien word de 2GB ooit beperkent? Qua prijs maakt het 2 euro uit bij Megekko, dus daar hoeft het niet voor.
HDD
1 TB schijf van Seagate. Genoeg bulkopslag.
SSD
Een 250GB schijf van Crucial die veel werd aanbevolen, genoeg voor Windows en een paar games.
Behuizing
Een fijne kast om in te werken (ik heb een vriend geholpen), die niet duur is en genoeg ruimte heeft.
Netwerkkaart
300Mbps met redelijke reviews voor een aangenaam prijskaartje.
RAM
Hier heb ik één stick van 8GB gekozen voor twee redenen: hij is goedkoper en mijn mobo heeft maar twee RAM-slots.
Optische Drive
Goedkoopste.
Voeding
Een voeding met 520W, meer dan genoeg voor deze build, met 80 plus bronze, goede reviews en een aangenaam prijskaartje.
Extra's
SATA-kabel: ik heb drie dingen die op een SATA-poort moeten worden aangesloten en het moederbord wordt geleverd met twee.
Alvast bedankt,
Synitar
Vooral gamen, maar misschien een beetje opnemen en videobewerken. Dit heeft geen prioriteit. Ook ga ik hem voor school gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
740 euro inclusief verzendkosten, het liefst bij één winkel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, monitor en Windows. Toetsenbord staat buiten budget.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sowieso een SSD van zo'n 250GB, een 1TB harde schijf, optische drive (echt, ik heb wat oude games op CD die ik wil spelen), WiFi-kaart (ook echt, ethernet is geen optie) en de gebruikelijke dingen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, bang4buck is het belangrijkste voor mij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Redelijk stil is een pluspunt, maar niet een vereiste. Mijn laptop die ik nu gebruik maakt het geluid van een opstijgend vliegtuig, dus alles is een verbetering.
Ga je overklokken?
Nee.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 182,95 | € 182,95 |
| 1 | ASRock H81M-HDS | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost | € 189,90 | € 189,90 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | BitFenix Comrade Zwart | € 31,50 | € 31,50 |
| 1 | Sharkoon SATA Kabel | € 5,95 | € 5,95 |
| 1 | TP-Link TL-WN881ND | € 10,84 | € 10,84 |
| 1 | Crucial CT102464BA160B | € 44,50 | € 44,50 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,25 | € 12,25 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 56,95 | € 56,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 81,95 | € 81,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 709,69 | |
CPU
Veel aangeraden CPU hier in DAA, dus deze heb ik ook genomen.
Moederbord
Staat ook in de BBG van maart, doet wat ie moet doen.
Grafische Kaart
Hier is het wat lastiger, want volgens sommige benchmarks is een R9 380 gelijk aan een R9 280X - die duurder is - en dus beter dan een R9 280. Maar misschien word de 2GB ooit beperkent? Qua prijs maakt het 2 euro uit bij Megekko, dus daar hoeft het niet voor.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI Radeon R9 380 2GD5T OC | € 200,95 | € 200,95 |
| 1 | Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost | € 189,90 | € 189,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 390,85 | |
HDD
1 TB schijf van Seagate. Genoeg bulkopslag.
SSD
Een 250GB schijf van Crucial die veel werd aanbevolen, genoeg voor Windows en een paar games.
Behuizing
Een fijne kast om in te werken (ik heb een vriend geholpen), die niet duur is en genoeg ruimte heeft.
Netwerkkaart
300Mbps met redelijke reviews voor een aangenaam prijskaartje.
RAM
Hier heb ik één stick van 8GB gekozen voor twee redenen: hij is goedkoper en mijn mobo heeft maar twee RAM-slots.
Optische Drive
Goedkoopste.
Voeding
Een voeding met 520W, meer dan genoeg voor deze build, met 80 plus bronze, goede reviews en een aangenaam prijskaartje.
Extra's
SATA-kabel: ik heb drie dingen die op een SATA-poort moeten worden aangesloten en het moederbord wordt geleverd met twee.
Alvast bedankt,
Synitar
[ Voor 5% gewijzigd door Synitar op 22-07-2015 18:47 ]