Wat bedoel je daar eigenlijk mee, dat overbruggend? In je startbericht schrijf je:
"
Ik ben op zoek naar een doordraaidende(overbruggende) draaischakaar. Zo eentje die je ook nog wel eens in oude lichtschakelaars tegen komt. (aan/uit/aan/uit/aan etc.)"
Met name dat: "
eentje die je ook nog wel eens in oude lichtschakelaars tegen komt". Hoe zo nog wel eens? Ik ken ze alleen maar als aan- en uitschakelaar, wisselschakelaar of serieschakelaar. Daar zat letterlijk nooit een speciaal type tussen. Alle schakelaars zijn multifunctioneel, d.w.z. je kan ze voor uiteenlopende dingen gebruiken. Dus gewoon aan en uit, maar ook iets overbruggen, wat dat iets ook mag zijn. Ik zie daar echt niet een speciale functie in.
Er zijn je inmiddels diverse exemplaren getoond en je enige commentaar is
"Ik kan daar geen overbruggende tussen vinden". Ik vraag me af of sowieso iemand je verder kan helpen zonder nadere toelichting.
Edit:
Met onderstaande (veronderstelde?) toelichting van sypie meen ik te begrijpen dat het alleen maar een smaakkwestie is. Technisch kun je te kust en te keur gaan Alleen ik begrijp nog steeds de term overbruggend niet. Maar goed, wellicht is het wat onhandig geformuleerd en over smaak valt niet te twisten. Misschien succes waar ergens oude rommel van een afbraak op een hoopje ligt?
PS:
Of moet de schakelaar worden geplaatst in een blindschema op een schakelbordje? In dat geval kan ik me wat voorstellen bij de woordkeuze. Dan is het geen kwestie van smaak, maar van bewuste vormgeving.
[
Voor 23% gewijzigd door
Techneut op 23-07-2015 13:07
]