Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen internet verbinding met router RT-AC87U

Pagina: 1
Acties:

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 10:03
Vandaag nieuwe router gekocht, een Asus RT-AC87U
Dit ter vervanging van mijn D-Link 655 waarvan de wifi nog wel eens uit wil vallen, meestal op het verkeerde moment

Quick Start Guide erbij, ik weet dat er een specifieke volgorde moet worden gevolgd om de router goed werkend te krijgen
(De router krijgt internet van ziggo modem Cisco)
Na alle standaard instructies te hebben opgevolgd werkt alles op 1 dingetje na, internet op mijn pc
Als ik weer inplug op de D-link heb ik meteen internet, weer op Asus en niks dus er is iets verkeerd maar wat?

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Misschien het Ip-adres in de dir655 " releasen", zodat het nummer vrij komt om uitgedeeld te kunnen worden aan de Asus?

• superlion
Ik heb beide routers niet tegelijk aangesloten, heb maar 1 WAN kabel

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:08

lier

MikroTik nerd

Ziggo moden al een keer uit gehad (max. half uurtje)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:01
superlion schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:51:
Ik heb beide routers niet tegelijk aangesloten, heb maar 1 WAN kabel
Dat maakt niet uit voor de suggestie van sssensss.

Je kunt in de statuspagina van de AC87U ongetwijfeld zien of hij een WAN-IP heeft. Als dat niet het geval is, heb je je probleem gevonden.

Staat je modem in bridgemodus (bij twijfel: nee)? Dan zou ik gewoon een halfuurtje wachten, en de AC87U nogmaals herstarten als het nog niet werkt.

Als je modem 'gewoon' in bridgemodus staat is het nogal vreemd indien hij geen lease krijgt. Bovendien zit je dan met NAT-achter-NAT, en is het raadzaam om je router als AP in te stellen, of je modem in bridgemodus te laten zetten door Ziggo.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Modem uit, router uit.
2) Nieuwe router aansluiten op modem.
3) Modem aanzetten en wachten tot het geheel online is (online-LED brandt constant)
4) Nieuwe router aanzetten, wachten tot het geboot is en dan installatiestappen in GUI doorlopen.

Heb je dat laatste sowieso wel gedaan? De AC87U geeft je pas een internetverbinding als je in de GUI een eigen admin-pw en WiFi-PSK(s) ingevuld hebt. Tot die tijd geen internet...

Oslik blyat! Oslik!

• superlion
"Heb je dat laatste sowieso wel gedaan? De AC87U geeft je pas een internetverbinding als je in de GUI een eigen admin-pw en WiFi-PSK(s) ingevuld hebt. Tot die tijd geen internet..."

ok, dat laatste ga ik even nakijkeken

Dat is allemaal goed, morgen maar inpakken en wegwezen met dat ding, koop wel een netgear nighthawk 1900, was mijn 2e keus

[ Voor 22% gewijzigd door superlion op 22-07-2015 20:22 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:08

lier

MikroTik nerd

superlion schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:00:
Dat is allemaal goed, morgen maar inpakken en wegwezen met dat ding, koop wel een netgear nighthawk 1900, was mijn 2e keus
Begrijp ik nou goed dat omdat je de handleiding niet leest (aanname) je je eerste keuze omruil voor je tweede keuze!? Ook lees ik in dit topic niet terug dat het je het beste de Asus om kan ruilen voor de Netgear.

Oftewel... ik snap het niet!

:?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:17
superlion schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:00:

Zoals hierboven, het lukt niet dus ik ga hem maar ruilen :X
Heb je de router al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen en het daarna nog eens geprobeerd?
Staat je modem reeds in bridge, even bellen en het is geregeld, dat kan nu nog ;)

Als ik je verhaal zo lees dan denk ik van waarom koop je deze router?

[ Voor 8% gewijzigd door MdO82 op 22-07-2015 21:50 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• superlion
reset en terugzetten naar fabrieksinstellingen is al gedaan
Ik heb deze router gekocht om zijn goede wifi dekking en bereik
Ik heb nog enkele gevallen gevonden waarin geen verbinding gemaakt kon worden, na omruilen was het goed dus doe ik dat

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:17
superlion schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:52:
Ik heb nog enkele gevallen gevonden waarin geen verbinding gemaakt kon worden, na omruilen was het goed dus doe ik dat
Ik voel dat je er een beetje klaar mee was/bent ;)
Stond het modem reeds in bridge ?

2250 WP Zuid PVoutput

• superlion
Nee, het is toch niet de bedoeling dat in bridge komt, heb de andere 2 opties geprobeerd

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

superlion schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:52:
En exact was toen het probleem?
Hoe weet je dat bij jou exact hetzelfde speelt?

Het is nogal lullig voor mensen die je proberen te helpen dat je schijnbaar niets doet, zeer weinig info geeft en vervolgens het maar opgeeft... had dan überhaupt onze tijd niet verspild met een topic :o

Oslik blyat! Oslik!

• superlion
Ik heb keurig gereageerd op mogelijke oplossingen maar als het zo moeilijk schijnt te zijn om een simpele router aan te sluiten dan ligt het toch aan de router en niet aan mij en de rest van de reageerders lijkt me

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Het enige wat ik lees is dat alles niet werk.
Maar geen details over hoe je het geconfigureerd hebt.

Maar mocht je alles gecontroleerd hebben dan is het gewoon: omruilen die handel (of firmware flashen)

Standaard instructies zegt mij namelijk niks

Ik zou zeggen even stapsgewijs controleren:

Om te beginnen:
1. Statuspagina router: Wel of geen internet verbinding
2: Ethernetkabel naar Asus RT-AC87U: Wel of geen internet verbinding
3: Wifi naar Asus RT-AC87U: Wel of geen internetverbinding

[ Voor 18% gewijzigd door kwakzalver op 22-07-2015 23:24 ]

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:05
superlion schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:13:
Nee, het is toch niet de bedoeling dat in bridge komt, heb de andere 2 opties geprobeerd
Als je dat ding niet in bridge mode wilt zetten dan zal de ASUS in AP mode ingesteld moeten worden.

Als je een consumenten router in een eenvoudige configuratie niet aan de praat krijgt moet je niet 't apparaat de schuld geven, maar even in de spiegel kijken.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
Ga hem lekker ruilen voor die Netgear... dan kun je dit topic opnieuw aanmaken en Asus vervangen voor Netgear...

Log nu gewoon eens in op die router en kijk wat hij bij WAN status geeft.
Alle belangrijke informatie de je gevraagd wordt om je verder te helpen, ontwijk je.

• superlion
Net gebeld met ASUS support en die zeiden meteen dat de router defect is
Het is aansluiten en dan moet er bekabeld meteen internet zijn en anders moet hij retour
(kon gisteren niet meer bellen want ze waren al gesloten)
Pagina: 1