[Android] Unique device identifier.

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-10 13:55
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel bezig met een klein hobby projectje en zit met een keuze maar kan zelf niet helemaal beslissen wat ik nou het best kan doen. het is een vorm van een spel en in dat spel zit "geld" nep natuurlijk dit geld wil ik gaan bijhouden in een Mysql database maar moet dus iets uniques hebben voor in de database. Ik kan nu gebruikers forceren om helemaal een account aan te maken of in te loggen met Facebook maar dit ervaar ik persoonlijk altijd als erg storend en wil dat dus liever niet. dus nu is de vraag waar ga ik mijn gebruiker mee identifyen? De volgende kwamen in mij op IMEI, MEID, ESN, IMSI, Device id,Android id,Mac maar die zijn allemaal te spoofen en dus niet zo safe.

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:11

bomberboy

BOEM!

Een account lijkt mij zowiezo wel te prefereren boven een device gerelateerd iets. Indien je het spel immers op je telefoon, tablet of android smart tv wil spelen kan je dat anders niet met eenzelfde account en moet je telkens herbeginnen.

Dat zou ik ook niet leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-10 13:55
bomberboy schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:34:
Een account lijkt mij zowiezo wel te prefereren boven een device gerelateerd iets. Indien je het spel immers op je telefoon, tablet of android smart tv wil spelen kan je dat anders niet met eenzelfde account en moet je telkens herbeginnen.

Dat zou ik ook niet leuk vinden.
Ik ben het met je eens dat een account handig is wou ik ook gaan toevoegen maar dan optioneel. Dus bijvoorbeeld eerst een device identifier log je in met Facebook kan ik de device id updaten naar Facebook uid of iets dergelijks

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anders stop je even zelf je topictitel in Google. De eerste hit geeft gewoon direct antwoord op je vraag. De tweede, derde en vijfde hit ook. Eventjes zelf zoeken voordat je een topic opent is toch wel de minimale vereiste. Hoe vaak moeten we je dat nog vertellen? Het houdt een keer op hoor...

[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 22-07-2015 19:05 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.