Toon posts:

C# Development in Retail Automatisering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
Ik werk inmiddels enkele jaren als C# developer op het gebied van ASP.NET, MVC, Sharepoint en sinds kort ben ik de richting ingeslaan van CRM Dynamics.
Ik mis op een bepaalde manier uitdaging in mijn werk, de hele dag achter een computer code kloppen is het gewoon niet voor mij.
Kort geleden zag ik mensen in een bedrijf met Microsoft Dynamics AX werken, die bezig waren met scannertjes, kassa's, EDI, transacties, bonnetjes printen, etc. Ik zou het onder de categorie retail automatisering gooien.
Ik zou het interessant vinden als ik mijn C# development ervaring kan inzetten voor dit soort retail automatisering waarbij je dus ook te maken hebt met apparaatjes waarvan je data uitleest of die je aanstuurt, waarbij je ook nog eens bij een klant (winkel) komt om deze apparaatjes en scannertjes etc. uiteindelijk op te zetten en vervolgens de software modules inlaadt.
Kan iemand die verstand heeft van retail automatisering mij hier kort iets over vertellen?
-Is AX het juiste en meest populaire pakket voor dit soort retail automatisering? Of Nav ?
-Zie je ook retail automatisering waarbij bedrijven geen gebruik maken van dit soort voorgekauwde –pakketten maar van puur eigen geprogrammeerde pakketten?
-Is Microsoft C# bijv. wel de juiste richting voor retail automatisering of kan je het beter bij een andere programmeertaal zoeken?
-AX werkt bijv. met X++, C# plugins zijn dus alleen maar bruikbaar in CRM? Hoe zit het met andere pakketten van Microsoft? Bijv. Nav?
Alle tips zijn welkom, bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 16:11
Ik heb zelf jarenlang in de retail automatisering gewerkt als software developer (denk aan kassasystemen voor bedrijven als Blokker, V&D, Hema maar ook tuincentra etc). Hier is altijd tot in diepe mate sprake geweest van zelf gebouwde maatwerk software, dus een eigen platform. In mijn geval was dat een Microsoft .NET omgeving.

Zo'n retail platform heeft dusdanig veel haken en ogen (real time synchronisatie, back office, central office etc) dat het lastig is om dit vorm te geven in een ERP-pakket (sommige consultants zullen je proberen wijs te maken dat je alles in een ERP-pakket kunt proppen). Het zorgt overigens wel voor veel variatie, hierbij kun je denken aan het implementeren van koppelingen met pinapparaten, digitale weegschalen, mobile scanners, webshops, voorraadsystemen (of erger nog, SAP) etc.

Wat betreft je vraag over C# (of beter gezegd .NET), in feite maakt het weinig uit. Je zult in elke enterprise omgeving enterprise software kunnen neerzetten, of dat nou Microsoft, Java of <insert favoriet> is. Dit ligt vaak al vast omdat een bedrijf simpelweg een Microsoft of Java club is of dat een klant een infrastructuur heeft waarbij de keuze al vast ligt.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Ik vroeg me daarbij nog af, waren dit voor jou in de regel grote software development solutions of viel de hoeveelheid code mee per project ? In principe ben ik meer fan van kortdurende maatwerkoplossingen (enkele dagen tot 2-3 weken development voor een klein projectje) zoals plugins / kleine programmaatjes en dan weer iets nieuws, zodat je regelmatig afwisseling hebt en ook bij onderhoud niet uren in code hoeft te graven. Hoeveel development werk zat er typisch in zo'n gemiddeld project voor jou ?

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2015 22:35 ]