Toon posts:

ADSL thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mij binnenkort gaan aanmelden voor ADSL bij XS4ALL, maar ik wil er graag 2 pc's aan hangen. Wij hebben ISDN thuis, en ik vraag me af wat de makkelijkste manier is om dit te doen. Gewoon de ISDN lijn aansluiten op de modem, moden op PC1 (hoe doet ie dat eigenlijk, COM-poort??), en een netwerkje tussen PC1 en PC2?? Of kan ik beter de ethernet ADSL modem nemen, er een hub-je aan hangen, en dan 2 pc's op dit hub-je, dan hoeft namelijk niet altijd 1 pc aan te staan, maar kan dit zo wel?? En weet er iemand toevallig welke modem's XS4ALL levert?? dus de ethernet en de ISDN?

Thanx

Verwijderd

Je kan beter de ethernet kaart nemen.
Is stabieler.
Dacht dat ze de alcatel hebben maar weet het niet zeker.
Misschien dat je er een netwerk kaart er bij in kan zeten voor de tweede pc, weet niet of dat kan.
Dan zou er in 1 pc twee netwerk kaarten moeten.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Met ISDN ku nje volgens mij alleen maar de ethernet verbinding kiezen. USB is alleen voor analoog.

XS4all heeft een uitgebreide hlpdsk >:) afdeling, waar ze zeer gedetailleerd voorbeelden geven van ICS met ADSL.

voorbeeldje :
http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/basic/netwerk/adslwingate.html

zo weer een nuttige posting dichterbij de HK ;)

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Wat je moet bedenken is, Dat als je binnen je huis met ISDN gaat werken dat dat nu niet supersnel gaat. Verder moet je dan ook een ISDN-centrale hebben.

Beter is om een appart netwerk tussen de 2 computers aan te leggen. Dit is sneller

4000kb/s LAN 100MBit
0016kb/s 2*ISDN

reken uit je voordeel.

Als je een HUB achter het modem plaatst, dan draait je netwerk maar op 10Mbit. Verder moet je rekening houden dat als je dat doet, het zo is dat je alsnog een proxy moet installeren op een van de twee (als je tegelijk wilt met het BASIC abonnement) of dat je aan het dure abbo vastzit.

Als je nog een oude computer hebt slingeren is het mischien wel leuk om daar FreeCSO op te zetten of linux. Voordeel is dat je een Router hebt en bij Linux kun je ook nog eens een webserver met vuurmuur maken.

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
Je moet de ethernetversie hebben...
In pc1 sluit je dan de modem van je adsl mbv een ethernetkaart aan... en tussen pc1enpc2 leg je een netwerk aan mbv 2 netwerkkaartjes...
In pc1 zitten dan dus 2 kaarten, 1 naar je modem en 1 naar pc2...
Is erg makkelijk te doen, werkt hier al een half jaar naar behoren... vervolgens kan je internet delen met een progje naar keuze, hier mbv Microsoft InetDelen maar kan ook met Winroute, Winproxy etc etc
Pc1 gaat dus als een soort servertje spelen..

veel suc6

Verwijderd

als het hier niet staat gebruik je toch de zoek :)

Verwijderd

EXTERNE MODEMS VERPLICHT

Interne modems zijn GEEN MODEMS, maar INSTEEKKAARTJE MET EEN STEKKER OF STOPCNTACT, JE CPU MOET MODEMMEN i.p.v. de modem, bandbreedte afhankelijk van je cpubelasting, surfen met 100KB/s-ping10 en fraggen met 1KB/s-ping20000.

DUS EEN ETHERNET LAN MODEM KOPEN.

Verwijderd

jurjen13, dus het kan met twee netwerk kaartjes.
Merk je nog verschil in snelheid of maakt dat niets uit.
Wilde dat zelf ook gaan doen maar wist niet zeker of het wel kon.

Verwijderd

wij hebben ook adsl thuis. wij hebben de ethernetversie. werkt perfect.

in de computer met de adsl verbinding hebben zij twee netwerkkaartjes gezet. Op de een hebben wij de adsl modem staan en op de andere zit het netwerk met hub.
Adsl verbinding verdeelt met browser gate en even instellen op de andere computers en het werkt en dan is het :9

dus beter gezegd neem de ethernet versie en een extra netwerkkaart en klaar. want anders moet je een duur abo nemen.

• jurjen13
hey,

of ik nog verschil in snelheid merk? Met wat?
Ik heb geen flauw idee of het wat scheelt met de usb-variant...niet geprobeert.
Ik woon in een studentenhuis met z'n 3en en we hadden hier al een netwerk liggen. Dan is het gewoon errug makkelijk om er een simpel servertje aan je hub bij te klussen... Het gaat gewoon snel, ligt er aan met z'n hoevelen we tegelijkertijd divx aan het downloaden zijn...

Greetz

Verwijderd

Ik bedoel als je met twee computers op het internet zit is het dan halve snelheid.

• jurjen13
ligt eraan... ik ben niet zo'n koning met netwerken, maar als je een server hebt draaien dan hebben alle pc's erachter "gelijke rechten"en dus even veel snelheid (allbei een divx downloaden met 30kB/s)...
Mocht internet echter op jouw pc binnenkomen en zit die andere pc bij jouw aangesloten, maw...jouw pc doet dienst als server... dan heb jijj hogere "rechten"dan die andere pc...als die dus iets aan het downloaden is en jij begint ook met downloaden...dan druk je hem weg... Correct me if i'm wrong
oja, heb je een server draaien en 2 pc's erachter...1 doet nix (staat uit) en jij bent bezig, dan heb je fullplull, maar das logiesj :)
Pagina: 1