Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Acces Points met meerdere Ssids.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede Tweakers,

Ik ben op zoek naar een goede Acces Point met meerdere Ssids. (Het Liefst Vlan.)
Ik heb al het een en ander gevonden maar weet niet of het wat is. Daarom vraag ik aan Jullie wat Jullie er van vinden.

http://www.wifishop.nl/ub...t9rVIZ_CQQBh4YaAgW38P8HAQ

Misschien is het wat.

Vriendelijke Groet,
Jaimy. (Chekout123) :)

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Ubiquity maakt erg goede en oplossingen voor het geld.
Ga echter niet voor het LR model.
Deze "sterke zender" bied ten opzichte van het gewone model geen enkele meerwaarde bij gebruik met normale client devices.

Voorbeeldje:
De Unifi AP LR zend met 28 dBm.
De gemiddelde smartphone zend met 14 dBm.
Je gaat in een situatie terecht komen waar je 5 strepen bereik hebt op je smartphone maar geen internet.
Je smartphone ziet het AP wel maar het AP ziet de smartphone niet.

Oplossing is om het "gewone" Unifi AP model te kopen, is ook nog goedkoper. Je kan ook de zendsterkte terug schroeven in de controller. Beste is om er meerdere te nemen en de zendsterkte omlaag te zetten, heb er zelf 3 hangen (eentje per verdieping) en heb de zendsterkte op zo laag mogelijk staan. Hierdoor roamen je apparaten ook goed van het ene naar het andere AP.

Je verdere eisen: deze AP's doen max 4 SSID's per radio en in de controller kan je tevens een SSID aan een VLAN koppelen. Moet dus goed komen. Engenius maakt ook leuke dingen echter vind ik de Ubiquiti Unifi lijn makkelijker te beheren, zeker bij wat grotere omgevingen. De controller hoeft bij gewoon gebruik overigens niet 24/7 aan te staan.

[ Voor 20% gewijzigd door andy88 op 22-07-2015 16:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
@andy88
Bedankt voor Uw snelle reactie!

Ik heb overigens nu 2 Sitecom WRL 5000 als Acces points ingestelt. Maar merk dat de snelheid niet heel snel is. Ik gebruik als Hoofd Router een Draytek Vigor 2950. en op de kabel heb Ik netjes de Glasvezel Snelheid.. 100/100.. Maar op Wifi 5 Ghz nog geen 30mbps.. Maakt niet veel uit.. Maar het liefst zal Ik Vlan willen gebruiken om het zo veilig mogelijk te houden..

Vriendelijke Groet,
Jaimy. (Chekout123)

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Mocht het je doel zijn om 100/100 draadloos te halen dan gaat dat met het standaard model niet werken.

Met het 2.4 GHz model (de standaard Unifi AP) haal ik ongeveer 30-35 mbit/s met een smartphone of tablet en ongeveer 60-80 mbit/s met een laptop en een goede WiFi kaart. Meer moet je niet verwachten. Dit is overigens geen beperking van het acces point maar van 802.11n op 2.4 GHz in zijn algemeen.

Als je meer snelheid wilt zou je voor het Pro model kunnen gaan, op 5 GHz kan je natuurlijk met 40 mhz brede kanalen werken.

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:08
En waarom wil je zo nodig met VLAN's aan de slag? Wat is het doel hier van? Want het staat volledig los van het feit dat je niet tevreden met de huidige draadloze performance.

Hoe ziet de omgeving er uit? Waar wil je welke performance halen? Je kan wel een accesspoint van honderden Euro's op gaan hangen, maar die gaat niet een veel groter bereik afdekken dat de Sitecom's. Je hebt de snelheid wel bedraad op de Sitecom's getest? Om zo uit te sluiten dat er ergens een slecht stuk kabel tussen ligt (bijv CCA)?

Dus maak eerst eens een realistische lijst van eisen.
Overigens kan je op de meeste accesspoints (al dan niet routers in die modus) meerdere SSID's uit laten zenden.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
andy88 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:26:
Als je meer snelheid wilt zou je voor het Pro model kunnen gaan
Dat kan een stuk goedkoper, uit een vergelijkbaar topic:
Dav1d schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 15:16:
Zelf zou ik gaan voor de CAP1200 uit de Edimax Pro serie. Heeft minimum RSSI, belangrijk voor roamen als je meerdere access points hebt. Verder leuke features zoals ingebouwde radius server en controller-less beheer van meerdere access points. Band steering wordt nog toegevoegd, DFS ook (EU certificering is in gang gezet). En dat voor 120 euro!

Een andere goedkope optie met DFS is de ZyXEL NWA1123-AC.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 12:22
Dit kan je met iedere OpenWRT compatible router, een goed en redelijk betaalbare optie is:
pricewatch: Netgear WNDR3700

Gebruik dit op mijn hoofdrouter, met een standaard Wi-Fi netwerk op eigen LAN evenals een guest Wi-Fi met eigen LAN op dezelfde router. Werkt ideaal en is helemaal naar wens in te stellen.

[ Voor 33% gewijzigd door Koldur op 22-07-2015 17:44 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb 3 verdiepingen en op de begane gond heb Ik een Acces Point en de 1ste Verdieping een Acces Point.
Ik vind het Leuk om een Gast netwerk te hebben helemaal afzonderlijk van het prive netwerk.. Dus de vraag was wat Goede Acces point is voor meerdere Ssids en Vlan..

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 12:22
Dan is de WNDR3700 met OpenWRT dus echt ideaal, kan je alles mee wat je wil en nog meer.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de tips!

Ik heb zojuist een Unifi Wifi Acces Point Besteld.. Ben benieuwd..

Nogmaals Iedereen Bedankt voor het mee helpen !

Vriendelijke Groet,
Jaimy. (Chekout123)
Pagina: 1