iOS, xcode, main.m bevat een verwijzing naar onbekende class

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb nog niet zo veel kennis van iOS en xcode. De voorbeelden die ik ken starten iPad en iPhone apps altijd vanuit main.m, daar staat dan code als deze:

code:
1
 return UIApplicationMain(argc, argv, nil, NSStringFromClass([AppDelegate class]));

Het bestand AppDelegate.m en AppDelegate.h bestaan, en ik begrijp dat dit de bestanden zijn die vanuit main.m worden aangeroepen.

Nou heb ik een zipfile met daarin een xcode project gekregen (SAP Mobile), deze runt netjes als ik de emulator start. Wat ik echter niet begrijp is het volgende, de aanroep die in main.m staat is deze:
code:
1
2
3
retVal = UIApplicationMain(argc, argv, nil,@"MOBIAppDelegate");
....
return retVal;

De enige plek echter, waar het woord 'MOBIAppDelegate' voorkomt is in deze main.m, niet in een van de andere bestanden en ook niet als naam van een bestand.

Heeft iemand enig idee hoe dat kan?

[ Voor 9% gewijzigd door enigmafan op 22-07-2015 15:52 . Reden: Te snel op enter gedrukt. ]

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 11:39
Maakt je app toevallig gebruik van Mobilis of een andere externe library? Er moet ergens in je project een class staan die MOBIAppDelegate heet. Dit kan dus in de code van het project zelf staan, maar ook in een library. Aangezien jij hem nergens kunt vinden, vermoed ik dat de MOBIAppDelegate class in een externe library verstopt is.

Wat je ook even kunt doen in de terminal in de directory van je project is het volgende uitvoeren:

code:
1
find . -type f | xargs grep -sl 'MOBIAppDelegate'

Je krijgt dan een lijst te zien van alle bestanden in het project waar dit in staat. Dit zoekt ook door de bestanden van Xcode heen en misschien dat je hier meer uit kunt halen.

[ Voor 34% gewijzigd door dev10 op 22-07-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Topicstarter
Aha, dit geeft inderdaad een hit op een ander bestand dan main.m.

Dankjewel, hier kan ik weer mee verder! Het zit inderdaad in een library.

Blijkbaar is het zoeken via de finder niet zo nauwkeurig, want hoewel deze wel in bestanden kijkt had hij alleen de main.m gevonden.

[ Voor 44% gewijzigd door enigmafan op 23-07-2015 09:14 . Reden: Verduidelijking ]

Mijn Sinterklaasspel voor de kids