Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Ik ben in januari 2015 weer begonnen bij mijn huidige werkgever. Daar was ik september 2014 weggegaan. Het gras was toch niet zo groen. Ik heb toen in mijn arbeidscontract bedongen dat ik zal beginnen op een bedrag van X bruto per maand. Per juli zou daar dan Y bijkomen. Dan zou ik dus X+Y verdienen. Nu heb ik net een brief met mijn beoordeling gekregen, ik ga N% omhoog. Echter, dat X + Y bedrag kan pas per augustus verwerkt gecorrigeerd worden (foutje bedankt). Er werd mij gezegd dat ik dan ook X + Y zou gaan verdienen, dus dat in de praktijk ik die N% niet krijg.

Ik vind dit een rare situatie. Een loonsverhoging nav een goede beoordeling staat m.i. los van eventuele contractueel afgesproken verhogingen. Ik zou verwachten dat het bedrag (X + N%) + Y wordt of (X + Y) + N%.

Wat vinden jullie?

[ Voor 1% gewijzigd door JBrennan op 22-07-2015 11:42 . Reden: nieuwe informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

JBrennan schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:35:
Ik ben in januari 2015 weer begonnen bij mijn huidige werkgever. Daar was ik september 2014 weggegaan. Het gras was toch niet zo groen. Ik heb toen in mijn arbeidscontract bedongen dat ik zal beginnen op een bedrag van X bruto per maand. Per juli zou daar dan Y bijkomen. Dan zou ik dus X+Y verdienen. Nu heb ik net een brief met mijn beoordeling gekregen, ik ga N% omhoog. Echter, dat X + Y bedrag kan pas per augustus verwerkt worden (foutje bedankt). Er werd mij gezegd dat ik dan ook X + Y zou gaan verdienen, dus dat in de praktijk ik die N% niet krijg.

Ik vind dit een rare situatie. Een loonsverhoging nav een goede beoordeling staat m.i. los van eventuele contractueel afgesproken verhogingen. Ik zou verwachten dat het bedrag (X + N%) + Y wordt of (X + Y) + N%.

Wat vinden jullie?
Als je contractueel een verhoging afdwingt, dan zul je een reguliere verhoging binnen het bedrijf missen, dat lijkt mij logisch.

Wel is het niet acceptabel dat je pas per augustus dat bedrag krijgt, ze hebben zich gewoon te houden aan het contract wat afgesloten is.

Volgende keer beter je contract uitonderhandelen ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Hooglander1 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:37:
[...]

Als je contractueel een verhoging afdwingt, dan zul je een reguliere verhoging binnen het bedrijf missen, dat lijkt mij logisch.

Wel is het niet acceptabel dat je pas per augustus dat bedrag krijgt, ze hebben zich gewoon te houden aan het contract wat afgesloten is.

Ah, daarom ging het pas ten tijde van de reguliere salarisverhogingen mee. Klinkt inderdaad logisch |:(. Leergeld ftw 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik denk inderdaad ook dat je een aparte afspraak hebt en daardoor buiten de normale regeling valt. Jij probeert nu een beetje van beide walletjes te eten.

Wel het bedrijf aanspreken op de maand juli. Dat horen ze gewoon met terugwerkende kracht goed te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:24

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Hooglander1 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:37:
[...]

Eens dat is het nadeel van contractuele verhogingen afspreken, de vraag is alleen even hoe deze is opgenomen of hij deze verhoging krijgt bij het salaris van Juli of het salaris van Augustus, of dat er een Maand is afgesproken, of dat er terug werkende kracht in Augustus betaald word kortom te weinig informatie om daar iets concreets over te kunnen zeggen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
downtime schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:40:
Ik denk inderdaad ook dat je een aparte afspraak hebt en daardoor buiten de normale regeling valt. Jij probeert nu een beetje van beide walletjes te eten.

Wel het bedrijf aanspreken op de maand juli. Dat horen ze gewoon met terugwerkende kracht goed te maken.
Ik vond het gewoon niet logisch, wil echt niet van 2 walletjes eten. Ik snapte het gewoon niet. Maar nu wel. Daarom vraag ik het hier maar, voordat ik iets stoms zeg :).

Ik heb mij post aangepast. Het wordt in augustus gecorrigeerd, niet verwerkt. Ik verwacht voor die maand dan ook gewoon X + Y + Y.

offtopic:
Zo ging er wel wat meer mis met mijn "account" hier. Kennelijk hebben ze de einddatum van mijn oude dienstverband verwijderd. Hierdoor heb ik oa al meegemaakt dat ik geen vakantiedagen toegekend had gekregen en er geen vakantiegeld was gereserveerd. En nu dit, het verbaasd mij dan ook niets. Het wordt allemaal netjes wel weer bijgewerkt. Maar als ontwikkelaar bij een softwarebedrijf schud ik toch wel mijn hoofd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

JBrennan schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:46:
offtopic:
Maar als ontwikkelaar bij een softwarebedrijf schud ik toch wel mijn hoofd :).
Bij de loodgieter lekt de kraan ;) Klinkt niet als iets bijzonders hoor.

Ik hoop voor jou dat Y groter is dan dat percentage wat je zou krijgen, anders baal je wel flink :X

[ Voor 15% gewijzigd door Hooglander1 op 22-07-2015 11:49 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Pagina: 1