Toon posts:

Van Windows 7 64Bit op HDD, naar Windows 10 64Bit op SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een tijdje geleden Windows 10 gereserveerd via het kleine pictogrammetje rechtsonderin,
Op dit moment heb ik nog geen SSD in mijn bezit, en draait mijn Windows 7 gewoon op mijn HDD. Echter bij de komst van Windows 10 zou ik deze graag op een SSD willen installeren.

Dus mijn vraag luid: Hoe kan ik mijn Windows10 installeren op mijn SSD, en wat gebeurt er dan met mijn Windows 7 bestanden op mijn HDD als windows 10 op de SSD staat?

Groetjes, Sjoemh :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 00:08
Begin eerst met het upgraden van je huidige Windows 7 naar Windows 10.
Daarmee krijgt je PC de gratis upgrade en wordt er een hardware id gecommuniceerd naar Microsoft zodat je legaal Windows 10 hebt.
Daarna kan je Windows 10 op je SSD installeren en zal deze automatisch geactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
barco schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:38:
Begin eerst met het upgraden van je huidige Windows 7 naar Windows 10.
Daarmee krijgt je PC de gratis upgrade en wordt er een hardware id gecommuniceerd naar Microsoft zodat je legaal Windows 10 hebt.
Daarna kan je Windows 10 op je SSD installeren en zal deze automatisch geactiveerd worden.
Dus als Windows 10 uit is (29 Juli?) dan installeer ik deze eerst op mijn HDD zodat deze geactiveerd wordt, en daarna installeer ik hem opnieuw op mijn SSD? (Geen idee wat hier de goede methode voor is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barco
Als je haast hebt zal je zelf op zoek moeten op 29 Juli want de update zal geleidelijk aangeboden worden.
Mocht je een iso downloaden dan kan je die op usb stick zetten (http://wudt.codeplex.com/) en daarmee upgraden door de installatie te starten vanuit Windows 7.
Als gelukt is en Windows 10 geeft aan dat hij geactiveerd is kan je met dezelfde usb stick installeren op de SSD en deze keer door op te starten van de usb stick en een clean install te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
barco schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:55:
Als je haast hebt zal je zelf op zoek moeten op 29 Juli want de update zal geleidelijk aangeboden worden.
Mocht je een iso downloaden dan kan je die op usb stick zetten (http://wudt.codeplex.com/) en daarmee upgraden door de installatie te starten vanuit Windows 7.
Als gelukt is en Windows 10 geeft aan dat hij geactiveerd is kan je met dezelfde usb stick installeren op de SSD en deze keer door op te starten van de usb stick en een clean install te doen.
Top! Bedankt voor je reactie, alleen een laatste vraag: Wordt Windows 7 overschreven door Windows 10 op de HDD? En ik neem aan dat mijn bestanden op de HDD gewoon intact blijven wanneer Windows 10 geinstalleerd is op de SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barco
Een upgrade wil zeggen dat alles behouden blijft en alleen Windows naar de nieuwste versie wordt bijgewerkt. Je raakt dus niks kwijt.
Pagina: 1