• Prince666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-01 12:41
Mijn 780Ti zou volgens tweaker NoelMakers1 (profiel) coilwhine produceren en hij heeft mij als bewijs een audiobestand gemaild.
Ik heb al wat oudere oren, dus misschien kan iemand mij vertellen, waar ik dat precies zou moeten horen. :?

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:24
Hoe kan hij weten dat jouw kaart coilwhine heeft? Was hij bij jou of heeft hij ook een 780Ti met coilwhine? Dan hoeft dat niks te zeggen over jouw kaart.

Coilwhine is een hele hoge toon, die oudere mensen over het algemeen minder goed horen.

• Prince666
We zouden ruilen van kaart, ik zijn GTX970 en hij mijn 780Ti, maar de afgesproken gelijktijdige ruil kwam alleen van mijn kant.
Hij heeft mijn kaart getest, toen hij hem binnen had.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:20
Coilwhine is erg vervelend als je goede oren hebt. Destijds heb ik als omweg een koptelefoon gekocht. Maar je doet er weinig aan.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 16:06
Ik hoor inderdaad wat coilwhine, dat hoge piepje wat veranderd van ferquentie naarmate de kaart anders belast word. Ik moest mijn laptop wel op 100% zetten en mn oor aan de laptop speaker houden.
Wat is er gezegd over coilwhine? heb je er bij gezet dat deze dat niet had of heeft hij er specifiek naar gevraagd voordat jullie de deal sloten?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:44
Klinkt mij een beetje als een vreemd verhaal.
Waarom zou je een 970 willen ruilen voor een '780Ti' ?

*sowieso

• Axewi
DonJunior schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:49:
Klinkt mij een beetje als een vreemd verhaal.
Waarom zou je een 970 willen ruilen voor een '780Ti' ?
970 gebruikt minder stroom, maar de 780TI is sneller. dus misschien wil de een een lagere stroomrekening en de ander meer power?

• djdaan
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-01 10:12
Axewi schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:55:
[...]

970 gebruikt minder stroom, maar de 780TI is sneller. dus misschien wil de een een lagere stroomrekening en de ander meer power?
Zover ik weet is de 780ti gemiddeld 5 fps sneller, dus meer power geloof ik niet echt!

EDIT: nog even een bron: http://nl.hardware.info/r...u-prestatiescore-20142015

[ Voor 20% gewijzigd door djdaan op 22-07-2015 12:18 ]

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-01 17:19
Axewi schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:41:
Ik hoor inderdaad wat coilwhine, dat hoge piepje wat veranderd van ferquentie naarmate de kaart anders belast word.
Op welke tijd precies? Heb mijn geluid ook vol aan staan en hoor echt niks :(

• Prince666
Axewi schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:41:
Ik hoor inderdaad wat coilwhine, dat hoge piepje wat veranderd van ferquentie naarmate de kaart anders belast word. Ik moest mijn laptop wel op 100% zetten en mn oor aan de laptop speaker houden.
Wat is er gezegd over coilwhine? heb je er bij gezet dat deze dat niet had of heeft hij er specifiek naar gevraagd voordat jullie de deal sloten?
Ik heb nooit geen coilwhine gehoord en we hebben er niet over gesproken.
Ik heb de kaart ook in een kast onder mijn bureau en geen vleermuisoren die hoogfrequent geluid kunnen opvangen.

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-01 17:19
Prince666 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:36:
maar de afgesproken gelijktijdige ruil kwam alleen van mijn kant.
Bedoel je daarmee dat hij zijn kaart niet opgestuurd heeft? Zou wel erg jammer zijn.

• Axewi
Zenety schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:08:
[...]

Op welke tijd precies? Heb mijn geluid ook vol aan staan en hoor echt niks :(
2.24 klikt hij iets aan en vanaf 2.25 hoor je dat de coilwhine begint. Verder zit de coilwhine door 98% van het geluidsfragment alleen is het minimaal (of de mic pakt de ferquentie niet fijn)
Persoonlijk zou ik me er niet aan storen want het is met een beetje game geluid al niet meer hoorbaar, maar de een is er gevoeliger voor als de ander.

OP: als er niet over coilwhine gesproken is van beide kanten dan moet ie er niet over zeuren (tenzei het heel extreem is) coilwhine is een bekend probleem bij de topkaarten van nvidia zeker in de 7xx en 9xx reeks het hele forum staat er hier vol mee.
Helaas zit het nu niet zo makkelijk omdat hij beide kaarten in bezit heeft :(
Probeer vriendelijk te blijven en zorg ervoor dat hij of jouw oude kaart of de nieuwe kaart alsnog opstuurt. (of als de afstand niet te groot is kan je aanbieden de kaart op te halen)

Hoe lang speelt dit nu? Want gezien zijn beoordelingen lijkt het me vreemd dat ie dit doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Axewi op 22-07-2015 13:18 ]

• Prince666
Zenety schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:12:
[...]

Bedoel je daarmee dat hij zijn kaart niet opgestuurd heeft? Zou wel erg jammer zijn.
Ja, dat bedoel ik.

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-01 15:06

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Ik hoor inderdaad ook een coilwhine. Rond 2.24 komt deze tevoorschijn (waarschijnlijk meest duidelijke punt waarop het verschil te horen is).

Verder is het misschien in eerste instantie netter om de mede-tweaker zijn naam uit je topic-start te halen. Een anonieme mede-tweaker moet genoeg zijn.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Laat hem maar terug sturen, 780ti is sowiezo een betere kaart :)
Ik snap niet helemaal waarom je van 780ti wil downgraden.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 01:53

Thomg

Aww yiss

En je weet 100% zeker dat het de videokaart is? Niet de voeding icm de videokaart?

• rikhartman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-01 17:38
unfor schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:23:
Laat hem maar terug sturen, 780ti is sowiezo een betere kaart :)
Ik snap niet helemaal waarom je van 780ti wil downgraden.
Echt veel beter?: oudere chip, DX 11.2 ipv 12. veel hoger verbruik, HDMI 1.4 ipv 2.0
Toegegeven in een aantal games aantal FPS sneller (niet overal) maar met oog op aansluitingen, prijs-prestatie, toekomst en het milieu (verbruik + hitte) zou ik die conclusie niet trekken.

Persoonlijk nog nooit coilwhine ervaren, dus daar kan ik niet over meepraten. Zoals hierboven gesuggereerd proberen op vriendelijke toon de deal terug te draaien. Dat bespaart je verdere zorgen en mogelijk meer bijkomende problemen in de toekomst :+

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
rikhartman schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:32:
[...]

Echt veel beter?: oudere chip, DX 11.2 ipv 12. veel hoger verbruik, HDMI 1.4 ipv 2.0
Toegegeven in een aantal games aantal FPS sneller (niet overal) maar met oog op aansluitingen, prijs-prestatie, toekomst en het milieu (verbruik + hitte) zou ik die conclusie niet trekken.

Persoonlijk nog nooit coilwhine ervaren, dus daar kan ik niet over meepraten. Zoals hierboven gesuggereerd proberen op vriendelijke toon de deal terug te draaien. Dat bespaart je verdere zorgen en mogelijk meer bijkomende problemen in de toekomst :+
Laten we het simpel houden: Toen ik een 970 had, had ik liever een 780Ti genomen.

• Axewi
unfor schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:04:
[...]

Laten we het simpel houden: Toen ik een 970 had, had ik liever een 780Ti genomen.
En als ik een 780TI kon ruilen tegen een 970 zonder extra kosten had ik dat gedaan :)
Beide kaarten hebben voordelen en nadelen.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:03
Ik heb coilwhine met mn gtx970 alleen tijdens windowsprestatie index kun je het op de zolder trap nog horen weinig aan te doen.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:13
Ik hoor vrij weinig in dat geluidsfragment.

Meestal hoor je op normale fps niet zo veel, maar kan je met hele hoge fps (een laadscherm oid) vrijwel elke kaart aan het janken krijgen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 01:53

Thomg

Aww yiss

Thomg schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:26:
En je weet 100% zeker dat het de videokaart is? Niet de voeding icm de videokaart?
Pagina: 1