Advies nodig voor videokaart voor Autocad/Revit/3ds Max

Pagina: 1
Acties:

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een videokaart voor in een HP Z230 pc (Xeon, 16gb, SSD). De pc zal voornamelijk gebruikt worden voor Autocad, Revit (DirectX) en (in de toekomst) renderen met 3ds Max. Aangesloten zijn twee Dell U2415's (en incidenteel een Epson Full HD beamer). De voeding is een 400W 92% efficient, wide-ranging, Active Power Factor Correction- voeding.

Nu twijfel ik voornamelijk tussen deze drie kaarten:
1. Nvidia Quadro K2200
2. ATI Firepro W5100
3. Kaart gericht op gaming, bijvoorbeeld Geforce GTX 970 GAMING 4G.

Wat ik al gedaan heb:
1. Tientallen topics doorgelezen op allerlei fora waarin mensen discussiëren over Quadro/Firepro vs. Geforce/Radeon, waarbij de meningen sterk verschillen over de voordelen van Quadro/Firepro voor de genoemde applicaties. Misschien dat een tweaker/ervaringsdeskundige daar wat actueels over kan zeggen.
2. Benchmarks vergeleken. Tja, daar komen gamingkaarten er over het algemeen veel beter uit. Maar in hoeverre zijn die relevant voor mijn toepassing?
3. Optie 1 en 2 vergeleken, waarbij optie 1 de betere optie lijkt, dus optie 2 valt eigenlijk al af, of is het verschil de € 100 niet waard?

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviestopics horen in de aankoopadviesfora.

Gelukkig heb je duidelijk moeite gestoken in je topicstart, dus ik kan deze gewoon naar de juiste plek verplaatsen :)

Move VB -> ComponentenAankoopAdvies

Oslik blyat! Oslik!