Kyocera twain driver

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem voor gelegd gekregen:
Er staat een Kyocera Taskalfa 2551ci, waar via het netwerk op word gescand en via custom boxen wordt gescand. (het betreft een bedrijfsnetwerk)

De inhoud van deze boxen wordt opgehaald via de twain driver, dit omdat het pakket (Dias, administratiepakket) dat gebruikt wordt niet met WIA overweg kan.
De clients draaien windows 8.1 pro

Het probleem is dat wanneer er op "verkrijgen" wordt geklikt in de software er zich 1 van de volgende problemen voordoet:

1) Het document wordt niet opgehaald en er volgt een foutmelding "document kan niet worden verwijderd"
2) Het document wordt wel opgehaald en er volgt een foutmelding "document kan niet worden verwijderd"
3) Het document wordt wel verwijderd maar wordt niet in het programma getoond
4) De twain software blijft "hangen" op "bezig met downloaden"

(De te verwachten situatie is dat de documenten worden binnengehaald en direct worden verwijderd uit de box)
Ik dacht in eerste instantie een rechtenprobleem, dus de executable van de twain software heb ik als administrator laten draaien, dit bleek helaas niet de oplossing. (al ging het bij mijn testen onder de gebruiker wel elke keer goed)
Tevens heb ik gedacht aan nieuwere software, helaas draait al de laatst beschikbare versie

Printen gaat wel altijd goed, net als scan-to-mail
ik kan helaas via google niet soortgelijke problemen vinden en heb eigenlijk niet echt een goed idee meer

Ik hoop dat jullie mij nog wat tips en/of ideeen, of zelfs een oplossing kunnen geven.

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 22-07-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:47
Gebruik Process Monitor om een analyse te maken van de activiteit van het programma.

Door te filteren op procesnaam en type activiteit (registry en/of file I/O) zou je wellicht meteen al kunnen zien waar het fout gaat (bijv. ACCESS DENIED op een bepaalde file of registry-key).

Is het een nieuwe installatie / werkstation of heeft het voorheen wel gewerkt? Of werkt het op andere werkstations wel? Dan kun je ook hiervan een profile maken en gebruiken als vergelijkingsmateriaal.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
nescafe schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:01:
Gebruik Process Monitor om een analyse te maken van de activiteit van het programma.

Door te filteren op procesnaam en type activiteit (registry en/of file I/O) zou je wellicht meteen al kunnen zien waar het fout gaat (bijv. ACCESS DENIED op een bepaalde file of registry-key).
Dat is een goede, dat ga ik zeker proberen
Is het een nieuwe installatie / werkstation of heeft het voorheen wel gewerkt? Of werkt het op andere werkstations wel? Dan kun je ook hiervan een profile maken en gebruiken als vergelijkingsmateriaal.
De scansoftware is nieuw geinstalleerd (het is een nieuwe printer)
Ik heb vooralsnog van 1 persoon het probleem gehoord, echter wisselt het gebruik, soms scant de ene meer dan de ander (en er wordt ook nog eens op verschillende dagen gewerkt), dus ik heb inderdaad gevraagd of ze kunnen melden als het probleem zich bij andere ook voordoet.

Er heeft vroeger ook een kyocera gestaan (xp tijdperk) en die heeft ook problemen gehad met de twain software maar dat was vooral traagheid, uiteindelijk kwam alles wel binnen

De tijdelijk printer hiervoor, een konica minolta bizhub, had geen problemen

-update-

Ik heb process monitor gedraaid en in eerste instantie zag ik niks bijzonders, maar na nog een keer proberen gaf Process monitor een buffer overflow melding op een bestand in de temp directory, op dat moment werd wel het bestand van de scanner verwijderd, maar niet binnengehaald

de twain.log die werd aangemaakt had bijna alleen maar de onderstaande regels
TWAIN_32.DLL - MESSAGE - CTWTRACE--GdPicture TWAIN Client(2729) to TA 2551ci(2730):
TWAIN_32.DLL - MESSAGE - CTWTRACE--CONTROL, STATUS, GET
TWAIN_32.DLL - MESSAGE - DSM --DsmEntryDiagExit (RC = 0, CC = 0)
TWAIN_32.DLL - MESSAGE - CTWTRACE--GdPicture TWAIN Client(2729) to TA 2551ci(2730):
TWAIN_32.DLL - MESSAGE - CTWTRACE--CONTROL, EVENT, PROCESSEVENT...
TWAIN_32.DLL - MESSAGE - DSM --DsmEntryDiagExit (RC = 5, CC = 0)

[ Voor 62% gewijzigd door mschol op 22-07-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:47
Is het, aangezien je zo met scanners aan het jongleren bent :), dan niet handiger om Twain vaarwel te zeggen en over te gaan op netwerkscanning, al dan niet via FTP/Mail/SMB?

Voor het laatste stukje (Netwerkfolder => Dias) zou je desgewenst een virtuele twain-driver kunnen proberen en (indien werkend) aanschaffen. Dan ben je in ieder geval niet meer afhankelijk van het merk/model scanner.

Bijvoorbeeld: http://www.scanworkssoftware.com/twainimporter.aspx

[ Voor 8% gewijzigd door nescafe op 22-07-2015 12:52 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans