Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meer materiële / financiële schade voorkomen na inbraak auto

Pagina: 1
Acties:

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ik type dit vanaf mijn mobiel dus zal het beknopt proberen te beschrijven.

Ik ben op vakantie in Zweden. Verblijf bij mijn zwager in een huurhuis. Alle huizen hebben hier een vergunning nodig om te parkeren dus ik sta 300 meter verderop bij een begraafplaats met vrij parkeren. Daar is mijn ruitje ingetikt en hebben ze een Bluetooth speakertje uit het dashboard kastje gestolen. Verder ligt er niks van waarde in.

Kosten voor een nieuwe ruit worden geschat op 300 euro.

Ik heb een wa verzekering omdat ik mijn auto punto met bj 2002 niet beter kon verzekeren. Althans dat was niet mogelijk via mijn verzekeraar.

Ik heb geen reisverzekering.

Het probleem is ik kan hier nergens anders parkeren behalve op een plek 50 meter bij de plek van de inbraak vandaan op een betaalde plaats. Ik heb dus het gevoel dat het weer gaat gebeuren en wil mij daar nu nog tegen verzekeren.

Is dit mogelijk? Zoja hoe.
Ik kan mijn wa niet omhoog doen en een reisverzekering afsluiten terwijl je al op je bestemming bent is in veel gevallen niet toegestaan en daarnaast valt glasschade daar in veel gevallen ook niet onder.

Wat zijn mijn mogelijkheden? De auto is compleet leeg dashboard kastje is open en de banken zijn plat zodat ze ook van buiten zien dat daar niks te halen is.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:51
Je auto ergens anders WA+ of all risk verzekeren? Ik weet niet als je nu een reisverzekering afsluit deze de vakantie al dekt als je al weg bent, dat zou je moeten navragen. Of je auto ergens andere parkeren.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:16
Ik zou als ik jou was gewoon laten zien dat er niets van waarde in je auto ligt.
Dus je dashboardkastje open en hoedenplank op de achterbank.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
Heeft je zwager geen scheur-papiertje-tijdelijk-parkeren? (ik weet niet of Zweden dat wel kent)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:36
Als je dat soort tripjes vaker maakt is het denk is sowieso verstandig om een doorlopende reisverzekering af te sluiten, dat kost bij de meeste verzekeraars hooguit 2 euro in de maand. Nu nog een reisverzekering afsluiten zal denk ik idd moeilijk gaan omdat een (kortlopende) reisverzekering officieel ingaat als jij en je bagage het woonhuis verlaten (zo wordt het in het algemeen ongeveer omschreven). Uiteraard kan je hierover wat minder eerlijk zijn en zeggen dat je op dat moment in Nederland bent, maar dan pleeg je wel fraude.

Dus het enige wat je nu zou kunnen doen wat dat betreft is wat je al doet, alles zichtbaar maken door het open te zetten zodat te zien is dat er niets meer in je auto ligt, laat desnoods zelfs de deuren van het slot om eventuele schade te voorkomen... dit mag eigenlijk niet van de verzekeraar maar dit is heel erg moeilijk vast te stellen of het nu wel of niet op slot heeft gezeten. (ik begrijp dat dit advies op of zelfs wel over het randje is, alhoewel met alleen WA ben je sowieso niet tegen autodiefstal verzekerd) Ik ken mensen die dit al jaren doen omdat raampjes al meer dan eens zijn ingetikt... die gebruiken voor de auto een tasje met de benodigdheden erin en nemen dat tasje altijd mee, behalve de auto zelf valt er niets te stelen.

Als het niet mogelijk is om je auto extra bij te verzekeren dan is het misschien wel verstandig om eens naar een andere verzekeraar te kijken, of er moeten uiteraard andere omstandigheden zijn waarom dat niet kan zoals je schadeverleden oid. Als ik het kenteken gebruik van een ongeveer even oude Punto en die invul bij mijn verzekeraar dan kan ik het wagentje nog WA verzekeren voor €20,- p.m., WA+ kost twee euro meer en all risk een tientje meer.

En sowieso is het nooit onverstandig om eens in de zoveel tijd je verzekeraars eens onder de loep te nemen om te zien of je ergens anders beter af bent... goedkopere premie betekent ook vaak mindere voorwaarden etc. Soms is 1 of 2 euro in de maand meer betalen al een flink verschil in voorwaarden, gezien je aangeeft dat je de auto niet beter kan verzekeren dan wat je nu hebt... toch eens even rond gaan kijken :)

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb idd alles open het dashboard vakje, de zonnekleppen omlaag (tip van de glaszetter) en de kofferbak leeg en open.

Om op dit moment van autoverzekering te switchen lijkt me nu niet heel handig maar is zeker een goede optie voor de toekomst. Daarnaast vraag ik mij af of je überhaupt niet een soort proef periode hebt waarin je niks kan claimen.

Een reisverzekering iig van unive en anwb zijn in hun polisvoorwaarden onduidelijk of ze glas en inbraakschade nou wel of niet vergoeden.
Gestolen spullen wel maar dat is niet interessant voor mij.

Ze hebben de motorkap ook open gehad dus misschien wouden ze wel meer dan alleen inbreken. Als ik de auto los laat zet ik de deur natuurlijk open voor een gratis airbag of wat voor onderdeel dan ook.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik heb de topic-titel even aangepast, omdat de vorige nogal leek te vissen naar mogelijkheden om de eerste inbraak alsnog vergoed te krijgen. Dat zal echter niet de insteek van dit topic zijn.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:53
Je hoeft echt niet bang te zijn dat ze onderdelen zoals airbags uit je auto gaan halen. Die leveren namelijk helemaal niets op.

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-11 12:24
In Zweden willen ze nog wel eens joyriden met je auto als ze de kans krijgen.

Haal een zekering eruit zodat hij niet start, mocht je daar makkelijk bij kunnen.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:09

Standeman

Prutser 1e klasse

Topic verplaatst van TL naar VV

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

waarschijnlijk had je gewoon een keer pech.. Simpel even balen, ruitje vervangen laten en je schouders maar ophalen na een zucht.
Pagina: 1