Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outdoor camera test - testfoto's

Pagina: 1
Acties:

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hoewel het aantal testfoto's prima is, mis ik cruciale informatie in de begeleidende tekst over de kleuren/witbalans. Er wordt opgemerkt waarom er verschillende kleuren zichtbaar zijn bij de verschillende modellen, maar nergens ingegaan het resultaat: welke foto's benaderen de werkelijkheid het meest? Bij een mid/high-end dslr of systeemcamera is het niet ondenkbaar (of zelfs zeer waarschijnlijk dat de kleuren in nabewerking wel rechtgetrokken worden, maar bij toestellen als deze is het denk ik behoorlijk waarschijnlijk dat foto's zonder veel oppoetswerk gebruikt zullen worden. Als je dan de helft van je foto's moet corrigeren, dan is dat m.i. een duidelijk minpunt.

Vooral bij de laatste serie uit het raam van kantoor zou een toelichting op zijn plaats zijn. De verschillen zijn daar echt aanzienlijk. Kan daar misschien iets over de kleuren worden toegevoegd?

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 19:35

WoutF

Hoofdredacteur
Ik snap je punt en deel je mening dat vooral bij die laatste foto's nog wat extra duiding had gekund. Helaas is de auteur van de review op dit moment van zijn vakantie aan het genieten dus ik denk niet dat het gaat lukken om iets op korte termijn toe te voegen.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vakantie = afschakelen = belangrijk, dus laat maar gaan dan :) Maar misschien wel eentje voor de to-do list voor de volgende camera review.