Toon posts:

[Java] Key Binding zonder focus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Tijdens her programmeren kwam ik het probleem tegen dat met java een GUI component de focus moet hebben voordat deze een key press kan registreren. Graag zou ik een shortkey functionaliteit toe willen voegen aan mijn programma, die gebruikt kan worden terwijl het programma geminimaliseerd is.

Mijn vraag is of er een manier is om een key listener functionaliteit aan een java programma toe te voegen is zonder dat er een GUI open staat?

Hopende het topic juist geplaatst te hebben en met vriendelijke groet,
Roy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Java kan enkel key events opvangen die op een window gedaan worden. Echter moeten er mogelijkheden zijn om dit alsnog te laten werken door JNI te gebruiken. Ikzelf heb zoiets nooit gedaan, maar met een snelle google kwam ik hierop uit: Java key listener to track all keystrokes [closed].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Devilly schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:17:
Java kan enkel key events opvangen die op een window gedaan worden. Echter moeten er mogelijkheden zijn om dit alsnog te laten werken door JNI te gebruiken. Ikzelf heb zoiets nooit gedaan, maar met een snelle google kwam ik hierop uit: Java key listener to track all keystrokes [closed].
Thanks, ik ga kijken of ik dit aan de praat kan krijgen. :)
Met de JNativeHook library heb ik het voor elkaar gekregen :*) .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2015 20:57 ]