'Standalone' betalingsmogelijkheid voor WordPress

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-05 17:46

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Ik heb in het verleden een paar keer een plugin voor/van een payment provider in een WordPress / Woocommerce shop geinstalleerd, dat was allemaal geen rocket science.
Maar nu ben ik bezig met de website voor iemand die geen (web)shop heeft. Af en toe geeft hij een workshop (altijd dezelfde) en daar kunnen mensen op inschrijven. Meer is er niet. Een beetje overkill dus om daar een hele e-commerce oplossing voor te gaan implementeren.

Ik ben momenteel bezig om een WP theme voor hem te ontwikkelen, maar hij wil toch graag een mogelijkheid om online te betalen via iDeal, Paypal, en een creditcard.
Hij wilde graag naar Mollie (al is dat geen harde eis). Dus ik bij Mollie een plugin opgehaald, maar dat bleek niet te werken. Een korte correspondentie met Mollie leerde dat ik dan wel een e-commerce oplossing diende te installeren. (Ik moet wel zeggen dat de betreffende persoon van de klantenservice er volgens mij niet veel meer van af wist dan ik. "Zoek eens op Google" is de samenvatting van zijn reactie)

Nu zie ik wel dat Mollie ook een prima gedocumenteerde API heeft waar ik met PHP naar toe kan, maar dat is allemaal extra werk dat ik niet op de offerte heb gezet :)
Nu kan ik wel op goed geluk bij diverse PSP's en derde partijen willekeurig plugins gaan downloaden om te kijken of die het wel doen, maar dan ben ik volgende maand nog bezig.

Laat ik de vraag wat algemener houden:
Heeft er iemand ervaring met het implementeren van een 'standalone' plugin (dus zonder e-commerce oplossing) bij een PSP? Of heeft iemand een tip om het simpel te implementeren. (Ik heb b.v. die API documentatie van Mollie nog niet helemaal doorgenomen, maar zo op het eerste gezicht lijkt het me wel te doen)

Tips? Hints? Correcties? Andere PSP? Iemand?

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mollie integratie duurt normaal niet echt lang. Je moet natuurlijk wel een account bij hun hebben en daar kun je een test site opzetten (link) en dan krijg je een key die je mee moet geven.

Daarmee kun je ook testen of alles werkt. Ik heb er mee bezig geweest om een site dat draait op phpbb3 te voorzien van een betaal systeem, ik ben er niet verder mee gegaan want ik had ineens serieuze auth problemen op de site zelf) en de omzetting naar phpbb3.1 was ook al een serieuze bakkerij.

Tip laat Mollie alles afhandelen en laat ze gewoon een ok terug sturen. Dus een aanvraag aanmaken dan execute (word je naar de pagina van Mollie gestuurd). dan als de betaling gedaan is of afgebroken, word de koper terug gestuurd en Mollie zal zelf een verbinding opzetten met je pagina die je hebt meegegeven (webhook page, deze kun je ook instellen op de Mollie pagina Webprofiielen).

Als je wilt kan ik wel eens zien of ik dat gedeelte er uit kan halen.

[ Voor 20% gewijzigd door Damic op 21-07-2015 21:58 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-10 13:07

Vos

AFCA

Pronamic i.c.m. Gravity Forms een optie? Heb ik persoonlijk prima ervaringen mee.

[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 21-07-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Damic schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:53:
Mollie integratie duurt normaal niet echt lang. Je moet natuurlijk wel een account bij hun hebben en daar kun je een test site opzetten (link) en dan krijg je een key die je mee moet geven.
We hebben inderdaad al een Mollie account aangemaakt en een (test) key.
Blijkbaar is mijn eerste indruk dan toch goed geweest, dus laat ik het eens proberen. Als het werkt gooi ik de boel gelijk in een WP plugin, dan hoeven we het wiel maar een keer uit te vinden :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Zie wel dat je test site bereikbaar is voor Mollie, anders kan ie niets met de hook-url ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Vos schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:56:
Pronamic i.c.m. Gravity Forms een optie? Heb ik persoonlijk prima ervaringen mee.
Ik gebruik geen Gravity Forms, maar als dat Mollieverhaal nou toch anders loopt ga ik hier mee aan de slag.
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Damic schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:26:
Zie wel dat je test site bereikbaar is voor Mollie, anders kan ie niets met de hook-url ;)
Ja, die staat gewoon nog 'achter' de oude website. Met WordPress (wie weet met andere CMSsen ook, maar dat weet ik niet), kan je heel simpel aangeven waar je de site wilt publiceren. Dus ik bouw gewoon op www.domein.nl/worpdress en (pas) als het af is publiceren we hem in de domeinroot. Maar het is verder dus gewoon algemeen bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 21:59
Zoals al aangegeven zou ik ook eens kijken naar de mogelijkheden van Pronamic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 11:30
Je zou de klant kunnen voorstellen om de financiële administratie via Moneybird te doen. Na inschrijving op een workshop kunnen deelnemers dan een factuur toegestuurd krijgen met betaallink naar iDeal. Scheelt vooral jou heel veel werk (tenzij je het factureren gaat automatiseren mbv de API) en de klant heeft gelijk de administratie in orde.
Pagina: 1