spontaan geluid probleem met Sapphire 270X toxic

Pagina: 1
Acties:

• EierKoek
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-10-2025
hallo tweakers,

ik heb sinds kort een vreemd probleem met mijn videokaart. vorig jaar een compleet nieuwe pc gekocht met de Sapphire 270X toxic. eerste keer amd dus meteen goed dacht ik zo.
hele jaar geen probleem. opeens sinds een paar dagen maakt hij veel lawaai. kan niet precies leggen wat het is. lijkt alsof de fans ergens tegenaan komen maar hierop gecontroleerd. het is volgens mij geen coilwhining.
het geluid verdwijnt ook als ik de rechts voor hoek ondersteun. dan komt het heel soms kort tussendoor.
enigste wat er mee gebeurd is, is dat de stofzuiger er tegenaan gekomen is.
snap er niks van. iemand enig idee?

Mvgr,

EierKoek

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01 15:45

skoozie

SCSI

EierKoek schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:28:
[...]
enigste wat er mee gebeurd is, is dat de stofzuiger er tegenaan gekomen is.
snap er niks van. iemand enig idee?
[...]
Ik gok dat je je case stofvrij gezogen hebt? heb je je fan vast gehouden zodat hij niet voluit ging draaien?
hoehard is de stofzuigger tegen de kaart gekomen? ook tegen de hoek die, als je hem ondersteund dat hij dan geen geluid meer maakt?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• EierKoek
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-10-2025
hele pc stond uit tijdens het zuigen en heb toen alleen de processor koeler gezogen. heb misschien licht op de bovenkant van de videokaart geduwt, rechts van de processor.
horizontaal aanduwen laat het geluid ook verdwijnen. klinkt dan toch meer als aansproen van de fan op de case maar als ik de case beweeg, bewegen de fans toch mee. die zitten eraan vast.

[ Voor 7% gewijzigd door EierKoek op 22-07-2015 09:35 ]