Goeie avond,
Na een jaartje of 6 wordt het tijd mij oude beestje in te ruilen voor een nieuwer exemplaar
Maar omdat ik het afgelopen jaar nog 3 componenten heb vernieuwd wil ik die toch graag gebruiken in de nieuwe setup indien mogelijk. We willen graag een pc die is geschikt voor gamen en grafische programma's. Beide hoeven niet het beste van het beste niveau te zijn, maar wel van deze tijd. Hiervoor gebruiken we nu vooral de laptop, maar die heeft het er soms wel moeilijk mee (o.a. 12 gb werkgeheugen, 2,1 Ghz processor en 4GB DDR3 grafische kaart). Vooral progamma's als sketchup, adobe progamma's en autocat.
Componenten minder dan een jaar hour en eventueel te hergebruiken:
2x 1 GB geheugen
Asus GT640-2GD3 (2gb en dDDR3) grafische kaart
Coolmaster voeding 650w
Western 1TB harde schrijf
Waar ik zelf aan dacht was:
Zalman T3 behuizing (+- 30 euro)
LG dvd brander (+- 15 euro)
kingston 2 GB geheugen (DDR3) 2x (totaal +- 30 euro)
Gelid Sol. Siberian PRO CPU koeler (+-10 euro)
ASRock moederbord 970 PRO (+-75 euro)
Scandisk 32 GB SSD (35 euro)
AMD FX-4300 3,8 GHz cpu (85 euro)
Totaal dus +-280 euro, hier komen dan nog wat ventilators, coolpasta enz bij. Totaal zou ik niet meer willen uitgeven dan +-350 euro ---> wordt nu 500 euro (excl windows licentie)
Ik twijfel vooral of ik niet een andere videokaart nodig heb, en misschien meer geheugen?
Graag jullie ideeen, bij voorbaat dank
Na een jaartje of 6 wordt het tijd mij oude beestje in te ruilen voor een nieuwer exemplaar
Componenten minder dan een jaar hour en eventueel te hergebruiken:
2x 1 GB geheugen
Asus GT640-2GD3 (2gb en dDDR3) grafische kaart
Coolmaster voeding 650w
Western 1TB harde schrijf
Waar ik zelf aan dacht was:
Zalman T3 behuizing (+- 30 euro)
LG dvd brander (+- 15 euro)
kingston 2 GB geheugen (DDR3) 2x (totaal +- 30 euro)
Gelid Sol. Siberian PRO CPU koeler (+-10 euro)
ASRock moederbord 970 PRO (+-75 euro)
Scandisk 32 GB SSD (35 euro)
AMD FX-4300 3,8 GHz cpu (85 euro)
Totaal dus +-280 euro, hier komen dan nog wat ventilators, coolpasta enz bij. Totaal zou ik niet meer willen uitgeven dan +-350 euro ---> wordt nu 500 euro (excl windows licentie)
Ik twijfel vooral of ik niet een andere videokaart nodig heb, en misschien meer geheugen?
Graag jullie ideeen, bij voorbaat dank