Steam Files van iemand Anders gebruiken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 13:37
Ik heb GTA 5 gekocht via Rockstar games, ik kreeg hierbij dus alleen een Serial code. Nu duurt het download van de software erg lang dus vroeg ik me af of ik de (Steam) GTA 5 files van een vriend kan gebruiken?

Deze staat overigens al op mijn PC, maar als ik op GTA5.exe klik krijg ik Please Rune Grand Theft Auto V Using PlayGTAV.exe. Deze is nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14

EnnaN

Toys in the attic

ja hoor, dat kan prima. Heb je al even gegoogled, want ik kan me niet voorstellen dat je daar geen topics over kon vinden op teh webs.

Korte versie: copy de files, verwijder de exe, laat steam de files nog een keer downloaden (skipped dan alles, maar maakt je exe) en klaar.

zie bv http://gaming.stackexchan...he-games-still-downloadin

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlvg
EnnaN schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:46:
ja hoor, dat kan prima. Heb je al even gegoogled, want ik kan me niet voorstellen dat je daar geen topics over kon vinden op teh webs.

Korte versie: copy de files, verwijder de exe, laat steam de files nog een keer downloaden (skipped dan alles, maar maakt je exe) en klaar.

zie bv http://gaming.stackexchan...he-games-still-downloadin
Maar het punt is nu net dat ik het niet via Steam heb gekocht, maar via instant-gaming.com. Daar kreeg ik een Serial code die werkt bij Rockstar en niet Steam.

Terwijl m'n vriend juist via Steam, GTAV heeft gekocht.

[ Voor 11% gewijzigd door xlvg op 21-07-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
EnnaN schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:46:
In het verleden gebruikte ik ook deze methode maar tegenwoordig heb ik meer succes met het maken van een steam backup en deze backup vervolgens importeren op de tweede pc.

In het geval van de TS gaat dit echter niet helpen.
Ik weet niet hoe de downloader waarmee je het spel nu binnen haalt precies werkt. Als deze net zoals steam al op de achtergrond begint met de installatie kan je proberen om de game bestanden van GTA in de door deze downloader aangemaakte map te plaatsen.
De data staat denk ik in de steamapps/common folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlvg
dutch_warrior schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:56:
[...]

In het verleden gebruikte ik ook deze methode maar tegenwoordig heb ik meer succes met het maken van een steam backup en deze backup vervolgens importeren op de tweede pc.

In het geval van de TS gaat dit echter niet helpen.
Ik weet niet hoe de downloader waarmee je het spel nu binnen haalt precies werkt. Als deze net zoals steam al op de achtergrond begint met de installatie kan je proberen om de game bestanden van GTA in de door deze downloader aangemaakte map te plaatsen.
De data staat denk ik in de steamapps/common folder.
Mn vriend had hem gewoon via steam gedownload. Deze had ie op een externe hdd en zo naar mijn pc overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
De eerste vraag is of hij de losse bestanden van steam heeft gekopieerd of een steam backup heeft gemaakt.
De tweede vraag is waar de bestanden uiteindelijk zijn neergezet.

Ik verwacht echter niet dat dit gaat werken omdat het gewoon verschillende downloaders zijn en de steam versies van games soms net iets verschillen van regulier geinstalleerde varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlvg
dutch_warrior schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:10:
De eerste vraag is of hij de losse bestanden van steam heeft gekopieerd of een steam backup heeft gemaakt.
De tweede vraag is waar de bestanden uiteindelijk zijn neergezet.

Ik verwacht echter niet dat dit gaat werken omdat het gewoon verschillende downloaders zijn en de steam versies van games soms net iets verschillen van regulier geinstalleerde varianten.
Hij heeft gewoon de losse bestanden gekopieerd, ik heb deze gewoon op mn bureaublad geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
Dan moet je even kijken waar je huidige game downloader de bestanden neerzet, waarschijnlijk is dit in C:\Program files\Rockstat games\GTA V of iets wat daarop lijkt.
De bestanden op je bureaublad zou je dan daar kunnen plaatsen maar ik denk dat het verstandiger is om gewoon de download via de normale weg af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlvg
dutch_warrior schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:34:
Dan moet je even kijken waar je huidige game downloader de bestanden neerzet, waarschijnlijk is dit in C:\Program files\Rockstat games\GTA V of iets wat daarop lijkt.
De bestanden op je bureaublad zou je dan daar kunnen plaatsen maar ik denk dat het verstandiger is om gewoon de download via de normale weg af te ronden.
Ja, dan krijg ik dat het spel niet via Steam is opgestart.
Pagina: 1