Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Mijn vader heeft een computer met een Asus M2N68-AM Plus moederbord met daarin een AMD Athlon (tm) II x4 640 porcessor 3.01 GHz en 4gb RAM.

Nu wil ik voor hem een goede videokaart kopen waarmee hij ook de nieuwe Need for Speed 2015 op kan spelen. Hieronder staan de systeemvereisten van EA. Hij voldoet aan alles behalve een videokaart.

Welke kaart zouden jullie willen adviseren? Dit is het enige dat hij speelt, incl oudere versies van het spel. Liefst onder de 100 Euro.

PS: IK heb zelf lopen zoeken maar weet niet welke specs nu belangrijk zijn. Een beetje uitleg erbij zou ook welkom zijn. Dank alvast voor de moeite. _/-\o_

Voor de PC-versie van Need for Speed Rivals gelden de volgende minimale systeemvereisten:
Besturingssysteem: Windows Vista 32-bits met Service Pack 2 en update KB971512
Processor: AMD Athlon X2 2,8 GHz, of Intel Core 2 Duo 2,4 GHz
RAM: 4 GB of meer
Beschikbare schijfruimte: 30 GB
Processor: AMD Athlon X2 2,8 GHz of hoger; Intel Core 2 Duo 2,4 GHz of hoger
Videokaart: AMD Radeon 3870 of hoger; NVIDIA GeForce 8800 GT of hoger

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:28:
Welke videokaart en voeding wordt nu gebruikt?
Zit geen aparte videokaart in. nForce 630a?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-07 09:46
Een X4 640 heeft geen integreerde graphics: iets moet momenteel beeld op je pc toveren, dus er zal toch echt een GPU aanwezig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:32:
Een X4 640 heeft geen integreerde graphics: iets moet momenteel beeld op je pc toveren, dus er zal toch echt een GPU aanwezig moeten zijn.
Kan dit het zijn? nForce 630a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:30:
[...]

Zit geen aparte videokaart in.
Ah juist ik zie nu dat je verkeerde CPU hebt genoemd, als het moederbord wel klopt. Tegenwoordig zit de IGP in de CPU, maar de genoemde Athlon II X4 640 heeft er geen. Maar je zult dan wel een andere CPU hebben en de IGP van het moederbord gebruiken.

Maar de voeding?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:34:
[...]

Ah juist ik zie nu dat je verkeerde CPU hebt genoemd, als het moederbord wel klopt. Tegenwoordig zit de IGP in de CPU, maar de genoemde Athlon II X4 640 heeft er geen. Maar je zult dan wel een andere CPU hebben en de IGP van het moederbord gebruiken.

Maar de voeding?
Voeding geen idee. Moederbord is de PLUS verder. Wellicht zit daarin het verschil. Heb 't hier op de foto staan en die liegt niet ;) Althans dat hoop ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-07 09:46
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:33:
[...]

Kan dit het zijn? nForce 630a?
Dat is de chipset van het moederbord, niet de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah volgens deze link: NVIDIA Geforce 7025/nForce 630a

http://drivers.softpedia....river-1537-for-Win7.shtml

Voeding zal de meest simpele voeding zijn. Was destijds een PC van 300 Euro.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ardjee schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:36:
[...]

Dat is de chipset van het moederbord, niet de GPU.
In dat chipset zit een nVidia IGP.
Eerst dus even merk en type achterhalen, anders kun je nooit weten wat wel en niet kan.
Moederbord is de PLUS verder. Wellicht zit daarin het verschil. Heb 't hier op de foto staan en die liegt niet ;) Althans dat hoop ik :P
Jouw CPU is nog een Propus core, haalde het even door elkaar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:28

Umbrah

The Incredible MapMan

De Plus was gelijk ook de enige uitvoering van dat moederbordje. Toch al meer dan zes jaar oud, richting de zeven... die nForce is inderdaad een in-chipset IGP: niveautje "echt brak". Technisch gezien is de chipset wel wat ouder dan zeven jaar: dit zit meer richting de negen jaar aan eigenlijk.

De vraag is: gaat hier een GPU op passen. Ja, maar je gaat hem op de handrem rijden. Overweeg toch eens een nieuw stuk hardware, want de voeding speelt hier toch wel een sleutelrol. Als het destijds op de IGP + een low-end CPU was berekend, met een klein decennium aan wear & tear er aan gekoppeld, denk ik niet dat je weg kan komen zonder rook en een spontane GPU plaatsing...

In andere woorden: zoek uit wat voor voeding er in zit (pak desnoods je ouwe trouwe PH2 schroevendraaier), en kom dan terug... maar mijn advies zou zijn: geen geld meer insteken. DDR2 tech beestje... budget systeem uit de BBG is al snel veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Daar kun je dus niks mee, dat wordt dan ook een nieuwe/andere voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:45:
De Plus was gelijk ook de enige uitvoering van dat moederbordje. Toch al meer dan zes jaar oud, richting de zeven... die nForce is inderdaad een in-chipset IGP: niveautje "echt brak". Technisch gezien is de chipset wel wat ouder dan zeven jaar: dit zit meer richting de negen jaar aan eigenlijk.

De vraag is: gaat hier een GPU op passen. Ja, maar je gaat hem op de handrem rijden. Overweeg toch eens een nieuw stuk hardware, want de voeding speelt hier toch wel een sleutelrol. Als het destijds op de IGP + een low-end CPU was berekend, met een klein decennium aan wear & tear er aan gekoppeld, denk ik niet dat je weg kan komen zonder rook en een spontane GPU plaatsing...

In andere woorden: zoek uit wat voor voeding er in zit (pak desnoods je ouwe trouwe PH2 schroevendraaier), en kom dan terug... maar mijn advies zou zijn: geen geld meer insteken. DDR2 tech beestje... budget systeem uit de BBG is al snel veel beter.
Ik zal heel eerlijk zijn. Hij doet niets met het ding alleen NFS most wanted (met 2015 erbij de tweena laatste versie) en wat foto's bewaren. Hierdoor heb ik eigenlijk niet de intentie om een nieuwe PC voor hem aan te schaffen. De oude versie die hij speelt werkt (uiteraard niet in te hoge res.) maar dat boeit die man ook niet.

Vandaar dat ik op zoek ben naar de mogelijkheid zodat hij alsnog de nieuwste kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:34:
Daar kun je dus niks mee, dat wordt dan ook een nieuwe/andere voeding.
Welke voeding zou je aanraden?

En daaropvolgend, welke videokaart.

Even uitgaande van mijn post hiervoor.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Moet het allemaal nieuw zijn, of mag het ook tweedehands zijn?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:03:
Moet het allemaal nieuw zijn, of mag het ook tweedehands zijn?
Mag beide wel. Kan ik altijd nog even kijken hoeveel het scheelt. Bij weinig verschil ga ik uiteraard voor nieuw en garantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nieuw:
pricewatch: Antec VPF Series 350W
pricewatch: be quiet! System Power 7 350W

En dan bijvoorbeeld met de:
pricewatch: Asus R7260-1GD5
Al is dit wel een gerepareerde kaart, maar wel met gewoon garantie. Maar 80 euro is gewoon een erg goede prijs voor deze kaart.

Interessante tweedehands voedingen staan er niet heel veel in V&A, videokaarten des te meer.
V&A aangeboden: MSI N650Ti-1GD5/OC bijvoorbeeld

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:37:
Nieuw:
pricewatch: Antec VPF Series 350W
pricewatch: be quiet! System Power 7 350W

En dan bijvoorbeeld met de:
pricewatch: Asus R7260-1GD5
Al is dit wel een gerepareerde kaart, maar wel met gewoon garantie. Maar 80 euro is gewoon een erg goede prijs voor deze kaart.

Interessante tweedehands voedingen staan er niet heel veel in V&A, videokaarten des te meer.
V&A aangeboden: MSI N650Ti-1GD5/OC bijvoorbeeld
Dank je! Heb de beste man een PB gestuurd.

Super dank voor je hulp. Je maakt er iemand heel blij mee. _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1