Drie hardeschijven niet meer hekend na verse install op SSD

Pagina: 1
Acties:

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-12-2025

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn eerste SSD aangeschaft ( *O* ) en heb daar een verse installatie van Windows 7 op gezet. Mijn idee was om mijn oude HDD schijven aan te sluiten om zo data over te kopieren en ze daarna leeg te maken. Echter.. van mijn 5 schijven herkent windows er maar 2, de andere zijn niet te zien ook niet als virtual harddisk of bij het hdd overzicht. Ik paniek hem nu wel een beetje want heb de data niet opgeslagen verder want dat leek me niet nodig.. Iemand enig idee wat ik nu kan doen?

Mobo: z68x-ud3h-b3
ssd: Crucial BX100 250GB
hdd's: Verschillende samsung spinpoints

HOI.

Verwijderd

Kun je ons een screenshot van Disk Management / Schijfbeheer geven?

Schijfbeheer vind je met Windowskey+R en dan uitvoeren: diskmgmt.msc

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:13:
Kun je ons een screenshot van Disk Management / Schijfbeheer geven?

Schijfbeheer vind je met Windowskey+R en dan uitvoeren: diskmgmt.msc
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XZZxDy2.png

Helaas daar niets terug te vinden..

HOI.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Niet de andere schijven op een add-on SATA controller aangesloten, waar de driver nog niet van is geïnstalleerd?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-01 23:38

Umbrah

The Incredible MapMan

Die schijf 0 ziet er apart uit; wel een partitie, maar geen herkenning van FS: probeer hem eens een driveletter toe te wijzen door er op rechts te klikken. Verder: waren het niet dynamische schijven, en/of hingen ze niet aan een RAID controller in een of andere RAID/JBOD configuratie?

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
MegaTronics schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:30:
Niet de andere schijven op een add-on SATA controller aangesloten, waar de driver nog niet van is geïnstalleerd?
Voor zover ik weet niet, zojuist nog even naar de drivers pagina gegaan daar is 1 Marvell SATA Controller driver te vinden en die is geinstalleerd. edit: Net even alles nog een keer langs gegaan alle drivers zijn geinstalleerd, die van marvel en intel voor alles sata gerelateerd.
Umbrah schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:36:
Die schijf 0 ziet er apart uit; wel een partitie, maar geen herkenning van FS: probeer hem eens een driveletter toe te wijzen door er op rechts te klikken. Verder: waren het niet dynamische schijven, en/of hingen ze niet aan een RAID controller in een of andere RAID/JBOD configuratie?
Scherp had schijf 0 niet gezien....
Dit gebeurt er als ik een driveletter wil toewijzen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q1npXxP.png

De schijven hebben nooit in RAID gestaan altijd op zichzelf gefunctioneerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Bananenspin op 21-07-2015 17:49 ]

HOI.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025
Misschien met een linux livecd booten, dan de data weg kopieren, en dan de schijven formateren met je nieuwe windows.

Misschien teveel primaire partities?

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

jan99999 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:50:
Misschien met een linux livecd booten, dan de data weg kopieren, en dan de schijven formateren met je nieuwe windows.

Beetje lastig om iets te formatteren wat niet zichtbaar is :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter

Zou ik de schijven dan echter niet op een manier moeten kunnen zien voordat ik ze kan formateren?\

edit: mega was me voor :P

[ Voor 4% gewijzigd door Bananenspin op 21-07-2015 17:51 ]

HOI.

Verwijderd

Probeer de SMART eens uit te lezen met CrystalDiskInfo en post een screenshot waarop alle gegevens zichtbaar zijn voor jouw schijf - dus even venster uitrekken tot gewenste grootte.

• de echte flush
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-01 13:10
MegaTronics schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:30:
Ik hoop op zoiets :)
(2 schijven op een marvell, en de 3de ontbrekende is de zichtbare zonder drive letter).

Kan je eens kijken of er schijven verbonden zijn op de grijze connector van je mobo?

Misschien kan je a.d.h.v de grootte zien welke schijf op welke connector hangt en dit posten of even een foto van je mobo plaatsen?

(En nu je toch bezig bent, kijk even of je SSD aan de witte connector aangesloten is.)

[ Voor 9% gewijzigd door de echte flush op 21-07-2015 18:10 ]

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
de echte flush schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:08:
[...]

(En nu je toch bezig bent, kijk even of je SSD aan de witte connector aangesloten is.)
De ssd hangt aan de witte connector, dat als het goed is een sata-600 is volgens de manual.

Verder ben ik nog even alle kabels langs gelopen, los gehaald en opnieuw vast gemaakt . Ook de bios gereset en dat alles heeft geholpen nog een hardeschijf is zichtbaar... nu de laatste nog. Het gaat dus om schijf 0 die geen paritie letter wilt dan krijg ik de error die eerder is gepost.

De grap is dat dit juist in het begin de enige hdd was die wel toonde en ik de mapjes ook allemaal kon zien. Deze hardeschijf zit net als een andere overigens aangesloten op de bovenste GSATA3 poort (volgens de manual) van mijn mobo. Dit is een third party controller van marvel waarvan de drivers zijn geinstalleerd en het andere aangesloten apparaat functioneert. Ik heb geprobeerd deze hardeschijf te wisselen met een andere kabel maar dat werkt niet. Ik ga nu de desbtreffende schijf proberen uit te lezen met CrystalDiskInfo als dat werkt.

HOI.

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Hierbij crystalinfo van disk0 ( de boosdoener )

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SRjxCuo.png
Lijkt me niets aan de hand?

Zoals je kan zien geeft ie bij een andere schijf wel een fout al snap ik dan weer niet waarom..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oUivLEx.png

HOI.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Raar probleem, tast ook in het duister.

Heb je windows wel helemaal laten updaten (2 runs) want dat kan wel eens schelen.
Heb je alle schijven losgekoppeld toen je de ssd instaleerde? Staat de SSD op poort 0 van intel? Dat is namelijk het best.

Verder denk ik dat je Marvell controller wel eens roet in het eten gooit. Ik adviseer om die niet te gebruiken.

Als je alles optimaal hebt, dus SSD aan intel poort, 2x win updates gedraaid, en je sluit 1 HD aan op een intel sata2 poort, wat gebeurd er dan?

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-01 14:02

_Arthur

blub

Bananenspin schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:48:
Zoals je kan zien geeft ie bij een andere schijf wel een fout al snap ik dan weer niet waarom..
[afbeelding]
"current pending sector count" = je disk gaat stuk cq is hard stuk aan het gaan.

Hoog tijd om je data te backuppen (maar dat doe je standaard al natuurlijk).

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Primaire partities gelden per schijf. Niet per computer.

Die schijf 0 is wel apart, en het feit dat we die wel zien en de andere twee niet.
Pagina: 1