Hulp nieuwe grafische pc samenstelling max. €1200,-

Pagina: 1
Acties:

• umaeco
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-08-2021
Heb dringend een nieuwe computer nodig (deze week nog). Ben grafisch ontwerpster en heb hierdoor een aantal eisen. De computer wordt voor mij gebouwd. Ik hoef alleen de onderdelen aan te leveren. Graag jullie advies. Mijn kennis betreft het interieur van de computer is niet zo heel denderend. Na wat onderzoek heb ik mijn producten lijstje gemaakt.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Mijn doel is 3 a 5 Adobe programma's tegelijk te draaien.
Combinaties van Adobe Photoshop, Illustrator, Bridge, Premiere, After Effects, InDesign (niet per sé in deze volgorde).
Ook wil in de nabije toekomst een Cintiq Wacom tablet gebruiken (of direct, afhankelijk van kosten aankoop onderdelen). Dat moet allemaal soepeltjes lopen op Windows 8.1 en binnenkort 10.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Jammer genoeg max. €1200 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik wil graag de volgende (Reeds in bezit) randapparatuur aansluiten: Asus VX239H Wit beeldscherm & in de nabije toekomst 2e scherm erbij. Pixma MP630 printer USB port wat waarschijnlijk na 6 mnd wordt vervangen voor een ander nieuwer Canon pixma model. Samson GO Mic miniatuur USB condensator microfoon, 2 externe harde schijven voor opslag van WD Elements (deze zijn niet constant aangesloten. Muis en toetsenbord allebei USB. Sitecom Card reader USB Port (wordt nog aangeschaft).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hoe dan ook: goede grafische kaart. Een goeie processor en SSD opslag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het liefst geen DELL..geen goede ervaringen mee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Middelgrote kast (zoals een standaard desktop?). Hij mag lekker stil zijn maar hoeft niet geruisloos. Energie gebruik liever niet al te hoog. Weet niet over overklokken wel nodig is voor mijn situatie.
Heb reeds advies gevraagd aan een vriend die mijn lijst beetje heeft aangepast maar een second of third opinion kan geen kwaad lijkt mij.

Graag feedback/advies/tips voor een "budget" pc optimaal voor professioneel grafische doeleinden.
Mijn lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 312,79€ 312,79
1Asus H97-PRO€ 111,95€ 111,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Fractal Design Define R4 Arctic White - Window€ 90,92€ 90,92
1Asus VX239H Wit€ 159,99€ 159,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT4C4G3D1608ET3LX0BEU€ 127,50€ 127,50
1LG BH16NS40 Bulk Zwart€ 64,-€ 64,-
1Seasonic G-series 550 watt€ 82,90€ 82,90
1Crucial MX200 2,5" 500GB€ 186,99€ 186,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.187,99

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
Je hebt momenteel een quad setje RAM geheugen, echter als je 2x de volgende koopt pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU ben je goedkoper uit en heb je precies hetzelfde geheugen en dezelfde hoeveelheid (Of ik zie iets over het hoofd?)

Hardeschijf kan je misschien nog (laten) overzetten van je oude machine?

Er mist in je huidige set up nog een dedicated videokaart (echter heb ik geen kennis van PC's welke voor grafisch werk worden gebruikt, dus dit laat ik aan andere over) maar ik verwacht dat er nog een euro of 200 a 300 bij komt voor een dedicated videokaart.

Daarnaast is het €1200 incl of exc BTW? als je het namelijk voor je werk gebruikt kan je natuurlijk gebruik maken van belastingvoordelen, beginnende bij dat je de BTW terugkrijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door Azerion op 21-07-2015 16:19 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik kan me voorstellen dat 159 pop voor een scherm voor een pc voor dit doel wat karig is?

Als Premiere en AE niet de hoofdprioriteit zijn dan kun je het ook iets anders doen; i5 4690 met een nog wat goedkoper moederbord, zodat er wat meer geld is voor een scherm. Een beetje gpu is wel leuk, zet er een gtx 750 ti in bijv.

Met 16GB redt je vol belasten van 8 threads in AE vaak toch niet, en ook met een i5 kun je in premiere en AE prima editen.

xeon 1231v3 is ook vaak interessant.

OF

Bij bijv. That's IT hebben ze een dell t1600 met een xeon 1270 (i7 2600) en 16GB/quadro 600 voor 486 euro ex. btw. Desnoods zet je er zelf nog een andere gpu in als het nodig is, en een SSD. Maar dan heb je 100-en euro's extra voor een goed scherm.

[ Voor 22% gewijzigd door maratropa op 21-07-2015 17:20 ]

specs

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

We kunnen je geen dell adviseren. Omdat we componenten adviseren ipv merken. Tenzij we ook een monitor moeten adviseren. Zit die asus monitor bij het budget in?

Je hebt in je openingspost staan dat je nog een "Sitecom Card reader" gaat bestellen. Waarom niet meteen een card reader in de PC stoppen? Dit is vaak goedkoper

Het moederbord kan volgens mij veel goedkoper.

Is die blueray drive bewust?

Moet er binnen die 1200 euro ook nog een Windows 8 licentie komen?

Je zegt dat je een goede grafische kaart wil, maar die ontbreekt momenteel in je build. Gebruiken je applicaties wel de GPU? Veel Video / Foto bewerking software gebruikt namelijk de CPU ipv GPU

[ Voor 34% gewijzigd door flipkipse op 21-07-2015 17:43 ]

Certified Google Teacher.

• umaeco
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-08-2021
Azerion schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:18:
Je hebt momenteel een quad setje RAM geheugen, echter als je 2x de volgende koopt pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU ben je goedkoper uit en heb je precies hetzelfde geheugen en dezelfde hoeveelheid (Of ik zie iets over het hoofd?)

Hardeschijf kan je misschien nog (laten) overzetten van je oude machine?

Er mist in je huidige set up nog een dedicated videokaart (echter heb ik geen kennis van PC's welke voor grafisch werk worden gebruikt, dus dit laat ik aan andere over) maar ik verwacht dat er nog een euro of 200 a 300 bij komt voor een dedicated videokaart.

Daarnaast is het €1200 incl of exc BTW? als je het namelijk voor je werk gebruikt kan je natuurlijk gebruik maken van belastingvoordelen, beginnende bij dat je de BTW terugkrijgt.
Geheugenkaart die je laat zien is 2x4GB, 8GB? Ik heb een 4x4GB, 16GB aangegeven in mijn lijstje.
Ik gebruik momenteel een laptop.
Dit wordt gewoon een privé computer waarmee ik thuis werk. De prijs is incl.btw. Ik kan op het moment niet meer permiteren.
Graag advies voor een videokaart. Kan deze er niet later nog in worden gezet?
Ik ben wat videobewerking betreft nog redelijk nieuw dus heb ik ook geen idee hoeveel capaciteit dit vergt van een pc. Maar zal in de toekomst steeds meer met Premiere en AE gaan werken.Geheugen gebruik van Photoshop alleen ligt al rond de 895-1171MB. En dan doe je nog niks.

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

umaeco schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:55:
[...]

Geheugenkaart die je laat zien is 2x4GB, 8GB? Ik heb een 4x4GB, 16GB aangegeven in mijn lijstje.
Hij zegt ook: koop 2x dat setje. Dus 2x2x4=16GB ;)

54,80 x2 = 117 en jou setje kost 127. Dus dat scheelt je een tientje.

Kan je die 500GB SSD niet inruilen voor een 128/256 GB SSD + een 500/1TB HDD. Dan sla je je kort lopende projecten op op je SSD en je lang lopende projecten op je HDD.

[ Voor 31% gewijzigd door flipkipse op 21-07-2015 19:05 ]

Certified Google Teacher.

Pagina: 1