Toon posts:

Basic GamePC <600€

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Voor een maatje van me ben ik bezig een PC samen te stellen. Hij speelt voornamelijk Counter Strike en voor de rest maakt hij geen gebruik van zware programma's. Naast gamen moet er fatsoenlijk Office-applicaties kunnen worden gedraaid voor zijn drukke schoolcarrière. Het budget ligt op 600€ max. Gezien de maximale prijs en de relevantie lijkt het me niet dat er overgeklokt hoeft te gaan worden.
Zelf heb ik al even geknutseld, maar ik vind het ontzettend lastig om onder de 600€ uit te komen. Daarom wil ik ook graag jullie om hulp vragen (:
In September is de jongen jarig en hij ziet wel een mogelijkheid om dat een CPU cooler en evt. nog wat andere dingetjes te kopen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Counter Strike, maar andere games niet uitgesloten. Daarnaast ook Office-applicaties.

Wat mag het systeem gaan kosten?
600€ max. (liefst inclusief verzendkosten)
dit is dus exclusief kosten voor randapparatuur, windows en een hardeschijf

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hardeschijf met Wndows
Monitor, toetsenbord en dergelijke randapparatuur

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar combinatie van Intel en Nvidia. Uiteraard sta ik open voor andere AMD componenten, maar hier heb ik zelf niet een al te beste ervaring mee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
liefst een Intel i5, een Nvidia GTX 960 en een ietwat stille combinatie van voeding en componenten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,95€ 182,95
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 82,95€ 82,95
1MSI GeForce GTX 960 2GD5T OC€ 201,95€ 201,95
1Zalman Z1€ 30,-€ 30,-
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 49,50€ 49,50
1be quiet! Straight Power 10 CM 500W€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 644,30

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Je zit zelf al aardig over je budget heen. Neem een R9 280, tegenwoordig is nVidia geen haar beter als AMD, enkel zuiniger. De R9 280 is even snel, soms sneller, meer VRAM dus meer toekomstgericht en niet te vergeten goedkoper:
pricewatch: Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost

Kwalitatief betere kast:
pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed)

Voeding is ook super duur, daar kan je makkelijk op besparen door een (iets minder efficiënte, maar kwalitatief prima) Bronze voeding te nemen:
pricewatch: Antec VPF Series 450W

Windows moet je even kijken, harde schijf zou ik sowieso formatteren (i.v.m drivers en andere rotzooi). Tevens zit (bij Windows 8 i.i.g) de licentie op het moederbord en is maar eenmalig te gebruiken. Door te bellen naar Microsoft kan de licentiecode geheractiveerd worden.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
En eigenlijk is een SSD zeer gewenst in een systeem. Het maakt het er namelijk zoveel sneller op. probeer een 280 tweedehands te scoren, en haal er een pricewatch: Crucial BX100 250GB bij. Misschien moet je iets bij sparen, maar dat is het zeker waard.

-

Verwijderd

Zoal OAHvandam al zegt, kijk voor een tweedehandse gpu en eventueel voor een cpu, hiermee bespaar je wat geld wat je aan andere nuttige hardware kan uitgeven zoals het aanschsffen van een ssd. Tegenwoordig word het beschreven als een must

Hier mijn lijstje indien je alles nieuw wil.
Sinds ik op dit moment geen lijst hier kan maken heb ik er een als wenslijst aangemaakt.
Deze kun je hier terug vinden. Ik kom uit op een bedrag van €600,-
Deze build is prima voor schoolgebruik, daarnaast kan hij games als CS en bv. Minecraft met gemak runnen, er zit een CM Evo 212 bij dus een overklokje hier en daar is mogelijk.

Hier de link naar de wenslijst, hij staat onder "AMD 600-650"

wenslijst: AMD 600-650

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-12 19:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:08:
Zoal OAHvandam al zegt, kijk voor een tweedehandse gpu en eventueel voor een cpu, hiermee bespaar je wat geld wat je aan andere nuttige hardware kan uitgeven zoals het aanschsffen van een ssd. Tegenwoordig word het beschreven als een must

Hier mijn lijstje indien je alles nieuw wil.
Sinds ik op dit moment geen lijst hier kan maken heb ik er een als wenslijst aangemaakt.
Deze kun je hier terug vinden. Ik kom uit op een bedrag van €600,-
Deze build is prima voor schoolgebruik, daarnaast kan hij games als CS en bv. Minecraft met gemak runnen, er zit een CM Evo 212 bij dus een overklokje hier en daar is mogelijk.

Hier de link naar de wenslijst, hij staat onder "AMD 600-650"

wenslijst: AMD 600-650
Alleen is de voeding overkill aan Wattage en wat mindere kwaliteit

Review QNAP TS-230 NAS

Verwijderd

Dutchredgaming schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:23:
[...]

Alleen is de voeding overkill aan Wattage en wat mindere kwaliteit
Overkill, ja.
Mindere kwaliteit, nee.
Het is een 80+ bronze voeding met cable management, 600 watt en dat voor 80 euro.
Hij zou eventueel voor een 80+ gold seasonic 520 watt kunnen gaan maar dat is prijziger. :P

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Met een dergelijk budget is er imho geen ruimte voor "overkill"
Ik zou gewoon de psu van MK1998 aanhouden en die 30 euro gebruiken voor een r9 280 ipv een 270

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:00:
[...]
Overkill, ja.
Mindere kwaliteit, nee. Ja
FTFY :)

De CX600M heeft matige interne componenten. Dat heeft niks te maken met 80Plus Bronze

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

MK1998NL schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:36:
[...]

FTFY :)

De CX600M heeft matige interne componenten. Dat heeft niks te maken met 80Plus Bronze
Zover kan ik niet gaan aangezien mijn kennis in voedingen beperkt is, maar als jij beweerd dat de door mij gekozen voeding niet de beste is in de prijs range.

De rest van mijn budget build is degelijk als je het aan mij vraagt, voeg daar een voeding aan toe waarvan jij denkt dat ie goed is dan is het een prima pc'tje voor zowel school als csgo gebruik.

• MK_
  • Niet online

MK_

Voedingen weet ik wel het één en ander vanaf :)

Nou, moederbord ben ik ook niet echt over te spreken. 4+1 power phases, niet écht geweldig.

Pagina: 1