Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:22
Tweakers,

afgelopen week heb ik eindelijk mijn Macbook pro 15" besteld, na (te) lang wachten kwam hij dan vanochtend binnen, nu is dit mijn eerste Macbook en er zijn een aantal dingen die me op vallen. graag jullie mening hierover:

- de bottom case : deze is wat in te drukken, ik schat zo'n 2 mm en als je dat doet merk je dat als je de bodem 2 mm in drukt dat je dan de hardware/interne componenten raakt en niet verder kunt drukken, dus eigenlijk 2 mm loze ruimte, is dat normaal ?

-afsluiten en opstarten : als ik mijn iMac 2011 afsluit schuift het dok netjes uit het scherm en word het de iMac afgesloten, bij de Macbook schuift het dock half het scherm uit, ik zie de iconen dus nog half, alsof ze daar blijven haken, en dan word de laptop afgesloten( normaal zwart scherm).
bij het opstarten als ik het bureaublad te zien krijg zie ik het dock eerst een seconde halverwege het scherm staan, daarna springt het normaal terug naar onderen, alsof hij de resolutie/scaling nog moet aanpassen oid.

- het toetsenbord : het voelt een beetje fragiel, je kunt de toetsen naar links en rechts bewegen. het draadloze Apple keyboard bij mijn iMac geeft een robuustere indruk voor mijn gevoel, klopt dat of hoort dat niet het geval te zijn ?

misschien ben ik wel veel te moeilijk, maar ik wil graag even weten hoe dat zit en of het normaal is, het is toch een laptop van 2000+

het betreft het instapmodel 15" van 2015

alvast bedankt !

Wouter

[ Voor 9% gewijzigd door tweakertjee op 21-07-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:00
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het 2e punt herken ik ook wel op mijn Macbook. Alle drie de punten zijn volkomen normaal. Het toetsenbord zit anders in elkaar dan het wireless keyboard. Maak je niet druk en geniet van je Macbook :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
Mar.tin schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:03:
Betreffende het afsluiten en opstarten. Waarom zet je hem uit? Macbooks van tegenwoordig zijn eigenlijk gemaakt om gewoon dicht te klappen, en gaan dan nog steeds dik 30 dagen mee op de accu. Zodoende weet ik dus ook niet precies wat je bedoelt :)
waarom zet ik hem uit ? ik had direct een software update, en die vereiste een herstart vandaar dat het me opviel, en toen heb ik het nog een aantal keer geprobeerd om te kijken of het 'probleem' nog een keer voor zou komen.
BillSpaarbank schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:03:
Het 2e punt herken ik ook wel op mijn Macbook. Alle drie de punten zijn volkomen normaal. Het toetsenbord zit anders in elkaar dan het wireless keyboard. Maak je niet druk en geniet van je Macbook :)
oke gelukkig, dus ook dat het dock bij het opstarten en afsluiten vreemd verdwijnt of ineens halverwege op het bureaublad verschijnt ? ik heb dit namelijk in de 4 jaar die ik mijn iMac nu heb nog nooit gezien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dat rare afsluiten komt omdat je Macbook zo lekker snel is dat hij sneller klaar is met afsluiten dan het afspelen van de animatie gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
^dat dus. De MacBook is zo snel dat driekwart van de opstart/afsluit/standby animaties meestal gewoon geen tijd krijgen :p

Wat indrukken en toetsenbord betreft: dat is zoals vermeld normaal. Het is nog steeds erg stevig en geen 'defect' of 'zwak punt'. Door dat de MacBook zo dun is hebben de mensen bij Apple lang en diep over allerlei slimme dingen nagedacht om hem toch stevig te houden en een klap op te kunnen vangen.

Verder: als je bureaublad halverwege verschijnt/verdwijnt, dat heeft met twee dingen te maken:

1. Bij het laden van je bureaublad wordt een 'zoom-in' geanimeerd terwijl Finder opstart

2. Bij het hervatten van een sessie (en dat kan vanuit standby zijn maar ook vanuit uit-stand) of hervatten van een applicatie wordt dezelfde animatie gebruikt

De animatie is zo gebouwd dat als het laden klaar is hij geannuleerd wordt. Dus als bij actie 1 of actie 2 het laden sneller dan een seconde is, dan zal het er een beetje gek uit zien ;) Je krijgt dan namelijk de startpositie te zien, maar de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
johnkeates schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:07:
^dat dus. De MacBook is zo snel dat driekwart van de opstart/afsluit/standby animaties meestal gewoon geen tijd krijgen :p

Wat indrukken en toetsenbord betreft: dat is zoals vermeld normaal. Het is nog steeds erg stevig en geen 'defect' of 'zwak punt'. Door dat de MacBook zo dun is hebben de mensen bij Apple lang en diep over allerlei slimme dingen nagedacht om hem toch stevig te houden en een klap op te kunnen vangen.

Verder: als je bureaublad halverwege verschijnt/verdwijnt, dat heeft met twee dingen te maken:

1. Bij het laden van je bureaublad wordt een 'zoom-in' geanimeerd terwijl Finder opstart

2. Bij het hervatten van een sessie (en dat kan vanuit standby zijn maar ook vanuit uit-stand) of hervatten van een applicatie wordt dezelfde animatie gebruikt

De animatie is zo gebouwd dat als het laden klaar is hij geannuleerd wordt. Dus als bij actie 1 of actie 2 het laden sneller dan een seconde is, dan zal het er een beetje gek uit zien ;) Je krijgt dan namelijk de startpositie te zien, maar de rest niet.
ah super ! dan hoef ik me daar niet druk om te maken ! is er misschien een manier om die animaties uit te zetten ? al is het alleen maar voor het zicht als ik mijn laptop eens een keer op start.

en misschien is het toetsenbord ook gewoon gewenning, ik had hiervoor een Alienware m14, en daar werd niet gedacht aan of het misschien dunner zou kunnen vermoed ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 22:44
tweakertjee schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:26:
[...]

ah super ! dan hoef ik me daar niet druk om te maken ! is er misschien een manier om die animaties uit te zetten ? al is het alleen maar voor het zicht als ik mijn laptop eens een keer op start.

en misschien is het toetsenbord ook gewoon gewenning, ik had hiervoor een Alienware m14, en daar werd niet gedacht aan of het misschien dunner zou kunnen vermoed ik :P
Ik heb een betere oplossing voor je ;)

Het feit dat het dock bij jou naar bovenkomt (wat bij mij zelf niet gebeurd) ligt denk ik aan het feit dat je het dock permanent in beeld hebt. Als je nou het dock gewoon laat auto-hiden dan ben je hier vanaf, én heb je ineens meer verticale schermruimte! Win win. Ik snap überhaupt niet waarom zoveel mensen permanent hun dock in beeld houden. Zonde van je kostbare schermruimte :+
Pagina: 1