Toon posts:

internet radio ontvanger met 6-8 speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een (wifi) internet radio onvanger waarop ik 6-8 speakers wil kunnen aansluiten. De speakers wil ik in het plafond inbouwen. Het hoeft wat mij betreft geen surround te zijn, want met plafondspeakers gaat dat effect toch verloren en het is ook niet noodzakelijk.

Nu heb ik uiteraard al veel op internet gezocht maar kom dan uit bij vrij dure surround receivers met 5.1 of 7.1/7.2. Dat is allemaal uiteraard wel goed spul mar niet wat ik zoek. Een stereo onvanger met mogelijkheid tot aansluiten van 8 kleine plafondspeakertjes is wat mij betreft goed genoeg. De stereo ontvangers die ik gevonden heb zijn slechts geschikt voor 2 speakers.

Ik wil het uitsluitend gebruiken voor het streamen van internet radio, dus allerlei speciale ingangen en uitgangen voor AV apparatuur of computers is niet noig..

Ik heb nog niets in huis en mijn budget is ca 500 euro inclusief speakers.

Kan iemand mij een zetje geven in de goede richting?

Vast vriendelijk dank.

Wesmaenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ta_chi79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-10 20:57
Je kan meerdere speakers op 1 kanaal aansluiten. Zie bijvoorbeeld http://www.termpro.com/asp/pubs.asp?ID=124 voor details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ta_chi79 dank voor je snelle reactei. Ik wist inderdaad dat dit mogelijk is mar de kans dat je of de versterker of de speakers opblaast is vrij groot dus dit doe ik liever niet.

Bestaat er echter een apparaat dat je tussen de versterker en de speakers plaatst met twee ingangen (uitgang versterker) en bijvoorbeeld 8 uitgangen (naar de speakers toe)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zoekt een multi room amplifier.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurryilluzion
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 11:14
Als je speakers gebruikt met een hoge weerstand (16 Ohm minimaal) dan kun je er 4 per kanaal aansluiten om op 4 Ohm uit te komen. 4 Ohm is vaak wel een haalbare weerstand voor versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 10:33

OgWok

U.N.C.L.E.

Aan hoeveel vermogen zit je te denken, om naar de speakers te sturen (bij benadering)?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, voor een plafondspeaker zo ongeveer een 50 Watt maar dat hangt van de totale samenstelling af. Het gaat me un erst hoe e.e.a. teregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

50 Watt per plafondspeaker (?).... da's flink; geen zachte achtergrond lift-muziek. Per kanaal 4 speakers van 16 Ohm gelijkgeschakeld zou moeten werken op een versterker die graag minimaal 4 Ohm op de uitgang ziet. Combinatie van gelijkgeschakeld en serie geeft veel kabels......

En wel letten op de fase, hoe de speakers worden aangesloten.

Neem aan dat je wel snapt dat plafondspeakers niet echt HiFi geluid geven.

[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 21-07-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik noemde 50 Watt omdat ik deze veel tegenkom op internetshops maar ik geloof je als je zegt dat dit wel flink is kan het ook best minder. Ik snap dat dit geen HiFi geluid geeft maar het dient ook als achtergrond muziek en de bovenburen mogen er geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Welke versterker en speakers heb je op het oog? (Met een link)

Je kan natuurlijk elke speaker zijn eigen eindversterkermodule geven (bv. 10 Watt), maar dat wordt een kostbare operatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nog niets op het oog. Wat ik graag wil weten of wat ik wil mogelijk is en of iemand mij kan adviseren welke receiver en speakers te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Tja, dit is wel Tweakers, als je geadviseerd wilt worden wat je moet kopen? Gebeurt hier niet veel en wordt door de moderators ook niet "gestimuleerd" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me vreemd want ik heb dit topic geopend onder het hoofdstuk "consumentenelectronica aankoopadvies" en als een aankoopadvies hier niet veel gebeurt en ook niet wordt "gestimuleerd" is er denk ik iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Advies krijg je ook wel, alleen het is hier geen helpdesk. Vandaar dat een beetje eigen infinitief wordt verwacht.
Pagina: 1