Beste,
Ik ben voor een maat van mij een game PC aan het samenstellen. Naast games hoeven er geen zware programma's te draaien (niet renderen of grote statistische analyses) en wordt de pc gebruikt voor standaard word en powerpoint opdrachten en surfen op het internet. Hij heeft graag dat de PC enigszins futureproof is en zijn budget is 1000 euro; liefst wat lager. Dit bedrag is alleen voor de PC zelf. Dus geen randapparatuur e.d.
Ik heb zelf al wat rondgekeken en hier en daar de best buy guide geraadpleegd en ben met het volgende gekomen:
Echter komt dit net wat te duur uit en wil ik graag ergens op besparen. Zelf dacht ik aan een 4e generatie i5 processor ipv de 5e generatie (ik ben beinvloed door de "hoe nieuwer hoe beter" gedachte
). De voorkeuren gaan uit naar Intel en Nvidea voor de processor en GPU. Daarnaast weet ik niet zeker of de onderdelen compatibel zijn en of de voeding voldoende wattage levert. Ook weet ik niet wat sommige moederborden met hetzelfde chipset zo duur maakt en andere juist goedkoop (zijn sommige moederborden echt beter dan anderen en hoe kun je dat zien?)
Overigens gaat er niet overclocked worden.
Ik hoor graag jullie advies,
Alvast bedankt,
Greacus
Ik ben voor een maat van mij een game PC aan het samenstellen. Naast games hoeven er geen zware programma's te draaien (niet renderen of grote statistische analyses) en wordt de pc gebruikt voor standaard word en powerpoint opdrachten en surfen op het internet. Hij heeft graag dat de PC enigszins futureproof is en zijn budget is 1000 euro; liefst wat lager. Dit bedrag is alleen voor de PC zelf. Dus geen randapparatuur e.d.
Ik heb zelf al wat rondgekeken en hier en daar de best buy guide geraadpleegd en ben met het volgende gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-5675C Boxed | € 289,90 | € 289,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97P-D3 | € 81,51 | € 81,51 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0 | € 351,51 | € 351,51 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Cooler Master Force 500 | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8 | € 49,50 | € 49,50 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,25 | € 12,25 |
| 1 | Huntkey Jumper 300G | € 58,50 | € 58,50 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 74,96 | € 74,96 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.000,03 | |
Echter komt dit net wat te duur uit en wil ik graag ergens op besparen. Zelf dacht ik aan een 4e generatie i5 processor ipv de 5e generatie (ik ben beinvloed door de "hoe nieuwer hoe beter" gedachte
Overigens gaat er niet overclocked worden.
Ik hoor graag jullie advies,
Alvast bedankt,
Greacus