Delen van Wordpress site niet vertaald

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:46
Beste Tweakers,

Ik ben in het bezit van het Wordpress Jobify-thema wat ik gebruik voor een website voor een uitzendbureau. In dit thema kunnen bedrijven vacatures plaatsen op de desbetreffende website.

De website is in het Nederlands, echter zijn sommige delen van de website niet goed vertaald. Onder andere een aantal woorden in het vacature-gedeelte. Het thema werkt samen met verschillende plugins. Voor de vacatures wordt gebruik gemaakt van WP Job Manager. Deze plugin is beschikbaar in verschillende talen. Ik heb de Nederlandse .po en .mo bestanden gedownload en bekeken in Poedit, maar daar staan de woorden die op de site in het Engels zijn in goed Nederlands. Ook heb ik het met de plugin Loco Translate geprobeerd, dit mocht echter ook niet baten.

Zie de screenshots. Voorbeeld: op screenshot 1 staat 'posted 2 weken ago'. Een mix van Nederlands en Engels. In Poedit staat de vertaling wel goed.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VNssRHX.png

Ook bij het tweede screenshot is het goed te zien. Er staat 'solliciteer nu', maar ook 'overview' en 'share job posting'

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2r0xEfV.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is het tekst of zijn het afbeeldingen?

De Overview kan ook best hardcoded zijn, dus zonder dat dit een variabele is in de code. Dan gaat het ook niet vertaald worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
sypie schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:33:
Is het tekst of zijn het afbeeldingen?

De Overview kan ook best hardcoded zijn, dus zonder dat dit een variabele is in de code. Dan gaat het ook niet vertaald worden natuurlijk.
Allemaal tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:26

Speedmaster

Make my day...

En gekeken of je het bestand vanaf de juiste locatie opgehaald hebt: /wp-content/themes/jobify/languages/jobify.pot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Speedmaster schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:17:
En gekeken of je het bestand vanaf de juiste locatie opgehaald hebt: /wp-content/themes/jobify/languages/jobify.pot
Ik heb het .POT file gevonden en die moet ik nu bij nader inzien dus hebben. Alleen als ik deze wil aanpassen in poedit wordt hij wel opgeslagen als een .po bestand...

Is het wel mogelijk om dit aan te passen?

EDIT: oplossing gevonden! .po en .mo bestanden heette alleen nl.po en nl.mo. Dit veranderd naar nl_NL.po en nl_NL.mo en nu werkt alles! Hele stomme fout...

[ Voor 19% gewijzigd door dannyvdb1997 op 21-07-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-04 10:22

Gooly

Wie? Ik?

Ach, je moet het een keer fout hebben gedaan om het voortaan goed te doen :) Daar is niks stoms aan.
Voor enkele correcties pak ik trouwens nooit de pot file, maar gelijk de po. Ik weet eigenlijk niet wat beter is.

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Ik heb nog een ander vraagje over deze site. Ik gebruik WP Job Manager voor de vacatures. Er is een speciale pagina met alle beschikbare vacatures, daar staat alleen niet het aantal. Wat ik graag zou willen is dat er naast 'Alle vacatures' een tellertje komt te staan met het aantal beschikbare vacatures. Is er iemand die weet hoe dit het makkelijkst gedaan kan worden? Heb bij de support van WP Job Manager gekeken, maar daar staat niet hetgeen wat ik zoek.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ToX3KLO.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-04 14:23
http://codex.wordpress.org/Function_Reference/wp_count_posts ? Via de eerste hit op google

[ Voor 54% gewijzigd door FotW op 23-07-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Bedankt, deze ben ik niet tegengekomen. Mijn Engels is niet heel erg goed, dus ik heb waarschijnlijk de verkeerde woorden gebruikt.
Pagina: 1