Toon posts:

Updaten Windows 10 verplicht voor Home-gebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.pcmweb.nl/nieu...voor-home-gebruikers.html

Ik denk dat ik in dit geval maar bij Windows 7 of 8(.1) blijf, tenmiste als het zoals in de onderstaande afbeeldingen gaat. Dat het verplicht wordt is nog enigsins tot daar aan toe maar zorg dan wel voor dat ik tijdens het updaten gewoon mijn PC kan gebruiken! Ik wil niet een halfuur moeten wachten voor mijn PC uit gaat en al helemaal niet een half uur wachten voor ik mijn PC kan gaan gebruiken!
Modbreak:<<<knip>>>

dit soort taal zien we liever niet....

Afbeeldingslocatie: http://www.groovypost.com/wp-content/uploads/2012/10/image130.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn7.dottech.org/wp-content/uploads/2013/08/installing_update_3_of_2_wtf.jpg?437f41

[ Voor 38% gewijzigd door Question Mark op 21-07-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:48
En wat wil je nu met dit topic gaan bereiken? Zie zo eigenlijk helemaal geen discussiewaarde in je topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TS kent http://tweakers.net/submit/ waarschijnlijk niet ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

TS moet denk een nieuwe pc kopen >:)

30 minuten is wel erg extreme en voor thuis auto update aan is geen overbodige luxe.
Voor een bedrijfsomgeving kan ik nog snappen dat je wilt testen, maar voor thuis?
Browser en Word blijven het heus wel doen in tegenstelling tot sommige bedrijfsapplicaties

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Auto-update staat hier juist al jaren uit (alleen notificatie staat aan) omdat ik altijd even wacht tot de eventuele rotte appels weer in zijn getrokken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 21:32
Daar heb je in Windows 10 de Insiders voor. Die krijgen de updates eerder zodat de rotte appels er voor het grote publiek ingetrokken kunnen worden. (Mits in de Fast ring)

[ Voor 7% gewijzigd door winwiz op 21-07-2015 13:33 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:21
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:08:
http://www.pcmweb.nl/nieu...voor-home-gebruikers.html

Ik denk dat ik in dit geval maar bij Windows 7 of 8(.1) blijf, tenmiste als het zoals in de onderstaande afbeeldingen gaat. Dat het verplicht wordt is nog enigsins tot daar aan toe maar zorg dan wel voor dat ik tijdens het updaten gewoon mijn PC kan gebruiken! Ik wil niet een halfuur moeten wachten voor mijn PC uit gaat en al helemaal niet een half uur wachten voor ik mijn PC kan gaan gebruiken!
Modbreak:<<<<knip>>>

[afbeelding]

[afbeelding]
Ah gossie toch..

[ Voor 5% gewijzigd door Question Mark op 21-07-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brid schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:29:
TS moet denk een nieuwe pc kopen >:)

30 minuten is wel erg extreme en voor thuis auto update aan is geen overbodige luxe.
Voor een bedrijfsomgeving kan ik nog snappen dat je wilt testen, maar voor thuis?
Browser en Word blijven het heus wel doen in tegenstelling tot sommige bedrijfsapplicaties
Ik moest laatst voor iemand naar een Laptop met de Bing editie van Windows 8.1 kijken.

Updaten af fabriek 'werkte niet'

Wat bleek Windows update starte en bleef op 0% hangen bij een download van ca 700MB. ik heb die PC 's nachts aan laten staan en de volgende ochtend was hij bezig met installeren. De daarop volgende zaterdag heb ik de tweede update ronde in de gaten gehouden. Weer hetzelfde: hij bleef op 0% staan. Ieder uur even de PC bekeken en wat bleek na 6 uur stond hij nog op 0% en na 7 uur had hij alles geinstalleerd.

Nu hoor ik sommigen denken 'trage pc' en dan heb je gelijk. Maar Chrome, een nieuwe virusscanner en overige software (libreoffice) werden gewoon op normale snelheid gedownload en geinstalleerd.

Op mijn eigen PC heb ik een update gehad die voorkwam dat de pc opstarte. Na verwijderen in veilige modus van de update werkte deze weer. Herhaardelijk dezelfde fout bij deze 'essentiele' update. Ik heb hem uiteindelijk moeten blacklisten. Tot er een update kwam die deze update weer vereiste, dat was heel interessant. Uiteindelijk 3 maanden later is het voor het eerst gelukt die update werkend te installeren.

Windows update is één grote t*f*s bende en werkt voor geen meter. Die verplichte update voor Home gebruikers is dan ook volkomen shit. Ik vrees dat ik als 'familie helpdesk' hier meer elende dan plezier van zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Windows update is één grote t*f*s bende en werkt voor geen meter. Die verplichte update voor Home gebruikers is dan ook volkomen shit. Ik vrees dat ik als 'familie helpdesk' hier meer ellende dan plezier van zal hebben.
Ik doe al een jaar of tien systeembeheer, nu voor één organisatie maar in het verleden voor tientallen (honderden) klanten en over het algemeen werkt Windows Update gewoon prima.

Dat je zelf een paar nare ervaringen hebt wil niet zeggen dat gelijk het hele systeem "één grote t*f*s bende" is. Maar goed dat valt jou niet direct kwalijk te nemen, dat is typisch menselijk gedrag :). Maar het is wel onzin.

Wellicht zat de oorzaak van je problemen ergens buiten WU.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:08:
Ik wil niet een halfuur moeten wachten voor mijn PC uit gaat en al helemaal niet een half uur wachten voor ik mijn PC kan gaan gebruiken!
Ter kennisgeving aangenomen dan maar....

Aangezien op deze manier een topic starten verder totaal niet discussiewaardig is, sluit ik dit topic.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.