Vodafone friends and family foutieve prijs?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
Hoi Tweakers,

Gisteravond heb ik via Vodafone Friends and Family de LG G4 met een Red abonnement a 37 euro p/maand besteld. Voor de telefoon hoefde ik blijkens de site niets bij te betalen. Aanbieding staat nog steeds op de site: https://directsales.vodaf...mily/orderform/12081/5375

Vanochtend vind ik echter een orderbevestiging van Vodafone in mijn mailbox waarin gesproken wordt over een eenmalige bijdrage van 180 euro, iets waarmee ik op de site niet akkoord ben gegaan. Ik heb net de klantenservice gebeld, die er zelf ook niks van snapte en mij twee opties gaf: 1. Annuleren, wat wel 2 weken in beslag kon gaan nemen, waardoor ik waarschijnlijk niet meer van de aanbieding gebruik kan maken.
2. De zaak betwisten, zoals hij het noemde, wat betekende dat de backoffice naar het probleem ging kijken om te zien wie er gelijk heeft. Hier zouden zomaar 3 of 4 weken overheen kunnen gaan volgens de klantenservice. Dit heeft echter wel als consequentie dat ik bij levering van het toestel die 180 euro moet betalen en dan maar moet afwachten of ik het geld gecrediteerd krijg.

Ik heb uiteindelijk voor optie 2 gekozen, maar vind het eigenlijk heel vreemd dat ik straks het risico moet lopen dat ik m'n geld kwijt ben, terwijl Vodafone hier een fout maakt. Wat ik me afvraag: Wat mag ik redelijkerwijs in deze zaak van Vodafone verwachten en in hoeverre mag ik eisen dat ze met een iets snellere en duidelijkere oplossing komen?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik zou annuleren. Heb zelf bij VF 4x een foutieve bestelling gehad, bellen met de klantenservice had geen enkele zin. Gewoon annuleren, wachten, en dan opnieuw bestellen. Na 4x ben ik naar een Vodafone winkel gegaan en daar ging het in één keer goed. Wel wat duurder, want geen F&F, maar was die webshop dermate zat dat ik liever wat meer betaalde en dat het goed was.

De F&F codes die ik kwijt was omdat hij 'gebruikt' was kreeg ik ook niet terug, want dat kon niet 8)7 Heerlijke klantenservice.

[ Voor 15% gewijzigd door RedHat op 21-07-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shilen
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:59
Als ik het abbo selecteer krijg ik een popup te zien waarin staat "Tijdelijk €240 extra korting"
Misschien dat je dit ook kunt doorgeven aan vodafone? Deze popup krijg je trouwens alleen icm met het door jouw gekozen abbo.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vRXLGTE.png

[ Voor 24% gewijzigd door Shilen op 21-07-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
RedHat schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:58:
Ik zou annuleren. Heb zelf bij VF 4x een foutieve bestelling gehad, bellen met de klantenservice had geen enkele zin. Gewoon annuleren, wachten, en dan opnieuw bestellen. Na 4x ben ik naar een Vodafone winkel gegaan en daar ging het in één keer goed. Wel wat duurder, want geen F&F, maar was die webshop dermate zat dat ik liever wat meer betaalde en dat het goed was.

De F&F codes die ik kwijt was omdat hij 'gebruikt' was kreeg ik ook niet terug, want dat kon niet 8)7 Heerlijke klantenservice.
Bedankt voor je reactie. Annuleren heb ik niet heel veel zin in, aangezien de aanbieding tot 26 juli loopt en dat hele proces waarschijnlijk wat langer in beslag gaat nemen. De korting is ook dermate groot dat ik er best wel even moeite voor wil doen! :p
Shilen schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:08:
Als ik het abbo selecteer krijg ik een popup te zien waarin staat "Tijdelijk €240 extra korting"
Misschien dat je dit ook kunt doorgeven aan vodafone? Deze popup krijg je trouwens alleen icm met het door jouw gekozen abbo.

[afbeelding]
Ik had zelf inderdaad ook al een screenshot hiervan gemaakt. Zoals ze het presenteren, wijst alles op een juiste prijs en is er waarschijnlijk iets fout gegaan in de verwerking. Dan vind ik het alleen raar dat ik degene ben die in onzekerheid moet verkeren of ik m'n geld terug ga krijgen.

Ik denk dat ik ze via facebook even een berichtje stuur, ze schijnen daar altijd iets sneller een duidelijk antwoord te kunnen geven.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Aanbieden dat je niet betaalt en dat ze het gaan uitzoeken zonder jou voor die 180 euro op te laten draaien, en dat je het anders als misleidende reclame ziet en meldt bij de reclame code commissie?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Die opties lijken me helemaal niet redelijk. Ze horen gewoon te leveren wat ze aanbieden en zonder het risico dat je ineens 180 euro mag lappen. Optie 2 is sowieso niet redelijk, en als optie 1 het enige alternatief is is dat ontbinding op hun initiatief, dat is ook niet op zijn plaats.

Maar goed, als ze er gewoon een zooitje van maken krijg je je favoriete product uiteindelijk toch niet, natuurlijk. Dus ik zou de optie van incaz suggereren, en als dat niet lukt, weg bij die tent.

[ Voor 25% gewijzigd door bwerg op 21-07-2015 22:15 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:32
Ik heb een vriend van mij een keer geattendeerd op een dergelijke aanbieding bij Vodafone F&F. Het toestel was gratis, maar in werkelijkheid moest er 200 euro worden bijbetaald voor het toestel (prijsfout). Hij heeft de telefoon gewoon gekregen en direct gebeld. Men ging dit ook onderzoeken. Na een tijdje heeft hij weer contact gehad met iemand, omdat hij nog 200 euro zou moeten betalen. Weer uitgelegd en toen zijn ze gestopt met het het incasseren van dat geld.

Moraal van het verhaal: poot stijf houden en uitleggen wat jij precies besteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
Update: Iedereen hartelijk dank voor jullie advies! Ik heb zojuist het volgende bericht op de facebook tijdlijn van Vodafone geplaatst, aangezien ze telefonisch nauwelijks te bereiken zijn:
Hoi Vodafone, Ik heb via Friends and Family bij jullie een LG G4 in combinatie met een Red abonnement a 37 euro per maand besteld, waarbij ik voor de telefoon niet bij hoefde te betalen. Aanbieding staat nog steeds online. Gisteren kreeg ik van jullie echter een orderbevestiging waarin een eenmalig bedrag van 174 euro vermeld werd. Dit is niet waar ik online mee akkoord ben gegaan. Hierop heb ik met jullie klantenservice gebeld, die mij 2 opties kon geven, namelijk: Of ik zou moeten annuleren, wat wel 1 of 2 weken in beslag kon nemen en daarna opnieuw een bestelling moeten plaatsen, waarbij het maar de vraag is of de aanbieding nog geldig is, of ik zou de zaak moeten 'betwisten', wat inhoudt dat iemand van Vodafone de zaak zou onderzoeken, waar ook een paar weken overheen zouden kunnen gaan en wat als consequentie heeft dat ik bij levering van de telefoon wel die 174 euro moet betalen en maar moet afwachten of dit gecrediteerd wordt. ' Ik heb voorlopig voor betwisten gekozen, maar vindt dit niet een juiste oplossing. Ik ben namelijk online akkoord gegaan met het afsluiten van een abonnement zonder eenmalige bijdrage, waarbij geen aanleiding was te twijfelen aan de juistheid van het aanbod, iets wat uw eigen medewerkers ook bevestigen. Ik zou dus graag gewoon mijn abonnement en telefoon geleverd zien worden tegen de voorwaarden en prijzen die ik met jullie heb afgesproken, zonder dat later nog sprake van creditatie moet zijn. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen! Mijn ordernummer is: ---------
Benieuwd of ik hier snel een reactie op krijg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:58
michaelscott schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:37:
Update: Iedereen hartelijk dank voor jullie advies! Ik heb zojuist het volgende bericht op de facebook tijdlijn van Vodafone geplaatst, aangezien ze telefonisch nauwelijks te bereiken zijn:
[...]

Benieuwd of ik hier snel een reactie op krijg! :)
Reken er maar niet op, Vodafone is gewoon 1 grote puinzooi, zijn mijn abo al bijna 4 weken aan het anuleren door een fout in hun systeem |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:19

Malarky

Wils voor wat ieder

Vodafone heeft zeker veel problemen met haar systemen de afgelopen maanden. Ook ik kreeg mijn beloofde V&F korting niet toegekend en krijg nu al maanden fluctuerende maandfacturen en daarna weer automatisch creditfacturen, waarbij ze soms van 1,5 maand en soms van halve maand crediteren. Ze hebben ontzettend hun best gedaan het allemaal goed te zetten in de systemen maar komen er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
Nadat ik via Facebook een reactie geplaatst had, kreeg ik geen respons en belde ik nog maar een keer. Ditmaal sprak ik met een iets toeschietelijker iemand, die mij beloofde dat alles in orde gemaakt zou worden. Zojuist echter de volgende reactie op Facebook ontvangen:
Hoi -----, sorry voor de late reactie! Ik kan me voorstellen dat je liever niet voor het toestel betaalt als dit niet conform je bestelling was. Helaas kan ik je geen andere opties bieden dan mijn collega. We annuleren de bestelling of we onderzoeken wat er precies aan de hand is. Als blijkt dat we een fout hebben gemaakt dan corrigeren we dat natuurlijk. Om het recht te kunnen zetten moeten we echter wel de kans krijgen om het na te kunnen kijken, hoe vervelend dat ook is. Excuses voor het ongemak! Groetjes, Nadia
Vanmiddag tussen 3 en 6 wordt alles geleverd en wordt er van mij verwacht dat ik 180 euro aftik, wat ik dus niet ga doen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:32
michaelscott schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:10:
Nadat ik via Facebook een reactie geplaatst had, kreeg ik geen respons en belde ik nog maar een keer. Ditmaal sprak ik met een iets toeschietelijker iemand, die mij beloofde dat alles in orde gemaakt zou worden. Zojuist echter de volgende reactie op Facebook ontvangen:
[...]

Vanmiddag tussen 3 en 6 wordt alles geleverd en wordt er van mij verwacht dat ik 180 euro aftik, wat ik dus niet ga doen. Ben benieuwd!
Hoe is het uiteindelijk afgelopen? Heb je nog 180 euro moeten betalen?

[ Voor 3% gewijzigd door oohh op 25-07-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:23

EiT

Natuurlijk, is gewoon een koerier die komt, je krijgt gewoon de keuze: of betalen, of geen abo/telefoon.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoms04
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-08-2015
Hoi Bos97. Ik heb een soortgelijke situatie. Ook ik had de lg g4 gekocht voor 37 euro. Nu blijkt de bestelling niet goed doorgekomen en zegt men dat ik pech heb. Wat heel vreemd is, aangezien ik een bestelbevestiging heb gekregen. Wil je me op de hoogte houden?

groet
Thomas
Pagina: 1