Opzoek naar hulp voor een Dolby/surround set aan te schaffen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlooDnl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-04-2024
Hallo mede Tweakers,

Helaas ben een noob op gebied van dolby setjes en heb ik ook al meerdere malen miskopen gedaan en om dit keer het eens goed te doen vraag ik jullie advies. Ik weet dat er meerdere topics zijn die het een en ander al toelichten maar ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik het hier voor mezelf ook navraag.

Ik zoek een?
Ik zoek het liefs een 5.1 dolby setje(heb begrepen dat dit het minimale is om het geluid echt om je heen te krijgen) met een reciever zonder Blueray of dvd speler erin voor een goede surround sound / dolby (of zoiets zodat ik echt er midden in zit) en zou dit setje ook graag een jaar of 10 aan de muur willen laten hangen

Wat is je budget?
Ik kan ongeveer 700 euro uitgeven mag heus wat meer of minder zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik ga het gebruiken voor TV/films te kijken en wil er mijn playstation 4 erop aansluiten om spellen te spelen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals ik al aangegeven heb ik ben hier echt een noob in en heb wel wat gekeken maar het zegt me totaal niets had hiervoor een Sony echter die had alleen dolby bij het afpelen van DVD's of Bluerays

Welke vragen heb je hier nog over?
Tis niet echt een vraag maar mijn woonkamer is een soort L vorm dus ik heb achter mij wel een stukje muur maar niet doorlopend ik zal hieronder een plaatje maken misschien dat het uitmaakt met de keuze om alles goed afgesteld te krijgen

Woonkamer:
Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/vf9vrk.jpg

Alvast harstikke bedankt voor jullie moeite ik zal dit advies vrijwel zeker gaan opvolgen omdat ik gewoon voor eens en altijd klaar wil zijn met me audio gedoe

Opzoek naar een Vodafone Friends & Family abo? https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/45115637#45115637

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:43
Afmetingen zijn misschien wel handig voor de indeling. Anders is het lastig intekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat je zoekt is dus een surround receiver en een 5.1 speakerset. Gezien het beoogde gebruik van tv, films en gamen en dat je de speakers op wil hangen, kun je waarschijnlijk wel weg komen met een satelliet speaker systeem. Niet de beste geluidskwaliteit, zeker met muziek, maar wel betaalbaar.

Dat je alleen surround geluid hebt ervaren bij dvd's of blu-ray's is op zich niet zo gek. Dat zijn de media waarop doorgaans surround geluidssporen staan. Wanneer je een nieuwe set koopt, wil dit niet zeggen dat automatisch alles in surround zal zijn. Geluidssporen die er niet zijn, kun je niet zo maar weergeven. Je zal dan je heil moeten zoeken in één van de virtuele surround instellingen van de receiver. Doet de geluidskwaliteit niet altijd goed maar dan heb je wel geluid uit alle speakers. Waarschijnlijk konden je vorige setjes dit ook gewoon doen.

Dit gezegd hebbend, zal zo'n beetje elke receiver en speaker set aan je wensen kunnen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlooDnl
Okay dat klinkt erg simpel :) bedankt voor het meedenken Misschien nog een tip waar en welk merk ik het beste uit kan kiezen? Geef toe het mag wel wat duurder als daarmee de kwaliteit een stuk beter is.

Opzoek naar een Vodafone Friends & Family abo? https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/45115637#45115637

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:43
FlooDnl schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:16:
Okay dat klinkt erg simpel :) bedankt voor het meedenken Misschien nog een tip waar en welk merk ik het beste uit kan kiezen? Geef toe het mag wel wat duurder als daarmee de kwaliteit een stuk beter is.
Mijn ervaring is dat de kwaliteit vooral omhoog gaat met de grootte van de speakers. Zelf eerst so'n surround-setje gehad met kleine speakertjes. Prima geluid voor games en films hoor. Maar een goedkope set goede speakers van formaat blazen die dingen toch wel uit het water.

Heb zelf (via ibood) een Jamo S426 setje gekocht. Was (en komt soms nog steeds) 169 euro voor de hele set. Mis je enkel nog de versterker.

Maar dan heb je dus wel gigantische staande speakers in je kamer. Als je dat niet mooi vind, is een sattelietspeaker-systeem dan het handigst. Kleine speakertjes die je kunt ophangen, en vaak standaard geleverd zijn met een versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Laatst online: 14-10 12:15
Waah schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:01:
Afmetingen zijn misschien wel handig voor de indeling. Anders is het lastig intekenen
Daarnaast een verder uitgewerkt idee van wat je wilt hebben zou ook helpen. Het is een beetje schieten met hagel op dit moment...

Antwoorden op vragen als...
- Hoe groot mogen de speakers zijn?
- Moet de receiver nog meer kunnen dan alleen geluid produceren? bijv. Spotify oid

Zouden het makkelijker maken om een advies te geven.

Dat gezegd hebbende. Wat je veel ziet is dat de twee front speakers zuilen zijn en de surround speakers boekenplank modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlooDnl
Flans schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 07:59:
[...]

Daarnaast een verder uitgewerkt idee van wat je wilt hebben zou ook helpen. Het is een beetje schieten met hagel op dit moment...

Antwoorden op vragen als...
- Hoe groot mogen de speakers zijn?
- Moet de receiver nog meer kunnen dan alleen geluid produceren? bijv. Spotify oid

Zouden het makkelijker maken om een advies te geven.

Dat gezegd hebbende. Wat je veel ziet is dat de twee front speakers zuilen zijn en de surround speakers boekenplank modellen.
Ja kijk hier heb ik dus nooit aangedacht maar opzich maakt het niet uit hoe groot ze zijn, het zou fijn als ik ze kan ophangen tegen de muur.

En meer dan TV/Film/Gamen hoef ik niet dr meer dus spotify ect hoeft niet echt misschien het enige wat fijn zou zijn is een HDMI ingang of 3 voor me tv en consoles maar buiten dat heb ik niet veel nodig dr mee. ik heb een chromecast op de TV dus dat zit wel goed dat hoef niet speciaal via de reciever te lopen.

En Waah bedankt voor de tip dan neem ik aan hoef ik alleen nog een subwoofer erbij te zoeken die zien er wel mooi uit ja alleen krijg je natuurlijk die kabel zooi weer :) eens kijken hoe ik dat ga oplossen.

en ik zal vanavond eens de maten ect erbij halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
FlooDnl schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:55:
[...]

Ja kijk hier heb ik dus nooit aangedacht maar opzich maakt het niet uit hoe groot ze zijn, het zou fijn als ik ze kan ophangen tegen de muur.

En meer dan TV/Film/Gamen hoef ik niet dr meer dus spotify ect hoeft niet echt misschien het enige wat fijn zou zijn is een HDMI ingang of 3 voor me tv en consoles maar buiten dat heb ik niet veel nodig dr mee. ik heb een chromecast op de TV dus dat zit wel goed dat hoef niet speciaal via de reciever te lopen.

En Waah bedankt voor de tip dan neem ik aan hoef ik alleen nog een subwoofer erbij te zoeken die zien er wel mooi uit ja alleen krijg je natuurlijk die kabel zooi weer :) eens kijken hoe ik dat ga oplossen.

en ik zal vanavond eens de maten ect erbij halen
De HCS 426 komt wat mij betreft te kort in het laag, een leuke subwoofer toevoegen scheelt enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

700eur vind ik persoonlijk wat krap voor een receiver + deftige 5.1 set. Als het dan toch moet, probeer dan wat meer uit te geven aan de luidsprekers dan aan de receiver.

Ik zou ook voorstellen om een deftige winkel binnen te stappen en verschillende setjes te beluisteren, er zit namelijk véél verschil in, zeker in de satellieten die je aan de muur kan bevestigen.

Voorbeeld foto van de winkel waar ik gaan luisteren ben:

Afbeeldingslocatie: http://www.depoorter-audio.com/uploads/1/8/8/1/18811710/4371305_orig.jpg

Op de bovenste planken zie je de satellieten, en tussen al die modellen zit echt wel wat verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

Luister eens naar de Onkyo s7705, leuke complete set voor het geld en flexibel voor de toekomst.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlooDnl
Super bedankt mensen, nee ik wou eigenlijk niet direct naar een winkel omdat dat bij mij al een aantal keren mis is gegaan en dr gewoon te weinig vanaf weet en verkopers natuurlijk liever iets verkopen waar ze ook provisie op maken. en jullie mede tweakers willen natuurlijk ook de goeie deal hebben toch? nu heb ik het een en ander al geleerd waar ik op moet letten. (Tenzij iemand nog wat tips heeft wat onzin is om op te letten en waar juist wel) en die 700 was ook maar een richt lijn mocht ik er 300 bij moeten doen dan moet het helaas maar even dan wachten zodat we een paar weekjes langer sparen :)

Maar nr 1 wat ik overal lees en hier ook te horen heb gekregen is dat ik echt zelf moet luisteren in een winkel. Nu nog eentje vinden hier in zuidlimbo land maar dat komt wel goed we hebben google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlooDnl
mr.paaJ schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:29:
Luister eens naar de Onkyo s7705, leuke complete set voor het geld en flexibel voor de toekomst.
Hmmm toevallig dit setje? http://www.saturn.de/mcs/product/_ONKYO-HT-S7705-Dolby-Atmos-Komplettset-schwarz,48352,475018,1430414.html?langId=-3&gclid=CjwKEAjwocKtBRCf9d_Q5ovcyHASJAAHhJYO4Vch_OKJmWOIoFA4kTCkKhHFQwmCOUBrvYuufN95AhoC7yfw_wcB

is idd wel goedkoop nu weet ik niet of dit ook wat is (ben nu bang dat ik een te goedkoop setje koop) maar dan haal ik m wel in duitsland :D scheelt 100 euro

[ Voor 3% gewijzigd door FlooDnl op 23-07-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ja. Hier kost hij inderdaad €100 meer, maar alsnog een prima kant en klaar setje.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlooDnl schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:16:
nee ik wou eigenlijk niet direct naar een winkel omdat dat bij mij al een aantal keren mis is gegaan en dr gewoon te weinig vanaf weet en verkopers natuurlijk liever iets verkopen waar ze ook provisie op maken. en jullie mede tweakers willen natuurlijk ook de goeie deal hebben toch?
Dan ben je misschien bij de foute winkel langs geweest ;) Weinig van afweten is 1 ding, maar als jij nu product A veel beter vind klinken dan product B voor dezelfde prijs, dan heb je toch liever product A :) Maakt niet uit dan waar ze het meeste winst op maken.

Ik heb toen bij mijn bezoek ferme korting gekregen, maar dan moet je er natuurlijk ook naar vragen, heb toen ook de prijzen vergeleken met hificorner.nl en ik kwam er nog onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlooDnl
FYI ik ben dr in geslaagd een mooie set te kopen voor een goeie prijs heb een harman & kardon set gevonden en ben er erg blij mee, mede dankzij jullie kennis die ik erbij gebruikt heb om m uit te zoeken.

Beste mede tweakers bedankt voor jullie moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Welke set is het geworden???
Pagina: 1