Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb nooit het hele hype begrepen over LinkedIn en overige 'Sociale' site's, zoals Facebook, waarbij iemand zijn gehele voor + achternaam op het internet 'weggooit'. Om de een of andere reden heb ik daar altijd een soort 'angst' voorgehad.

Soms als ik solliciteer krijg ik wel eens te horen, heb je LinkedIn? Of van van vrienden etc.
Kan iemand mij vertellen waarom het nou 'handig' is om een CV op de blote internet te plaatsen?

Dank jullie wel alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

Connecties :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een mooie, maar hoe krijg je 'connecties', als je maar 50 mensen kent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Via je connecties... Het is online netwerken. Kan handig zijn in je carrière. En zeker in de IT wordt het erg veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 11:31

ATS

Via die eerste 50. En via mensen die jou gaan vinden als je CV interesant is. En wellicht kom je tot de conclusie dat je eigenlijk veel meer dan 50 mensen kent.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mensen iets over je kunnen vinden dat hun beeld over je bevestigd vinden ze vaak al een geruststelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al met al is het enorm handig allemaal?
Ik ga mij waarschijnlijk onzeker en niet belangrijk voelen als ik tussen al die mensen kom met 500+ connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
Volgens mij is géén enkele carrièremaker meer die geen LinkedIn heeft. Ook veel bedrijven, recruiters en ZPP-ers komen op deze manier aan nieuwe contacten en werk. Gewoon handig dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:46
Ja, maar hoeveel mensen hebben dan daadwerkelijk een baan gevonden via Linked In?
Solliciteren gaat nog steeds via brief en cv. Mij ontgaat het nut eerlijk gezegd ook hoor van Linked In.
Ik vind het totaal geen toegevoegde waarde hebben en ook geen duidelijk plus boven het niet hebben er van.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
Het grote nadeel van Linkedin is dat je (afhankelijk van de branche) veelvuldig benaderd kan worden door recruiters, soms op een hele vervelende manier. Echter heb ik via Linkedin een aantal goede sollicitatiegesprekken gehad waar ook mijn huidige baan uit voort is gekomen. Ik zie de toegevoegde waarde van Linkedin zeker, meer ook omdat de gebruikers het puur zakelijk gebruiken en niet hun hele leven openbaren. Ik heb wel een hekel aan Facebook en zou zelf nooit een profiel aanmaken, laat staan foto's e.d. posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
rimave schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:46:
Ja, maar hoeveel mensen hebben dan daadwerkelijk een baan gevonden via Linked In?
Solliciteren gaat nog steeds via brief en cv. Mij ontgaat het nut eerlijk gezegd ook hoor van Linked In.
Ik vind het totaal geen toegevoegde waarde hebben en ook geen duidelijk plus boven het niet hebben er van.
Ik ken er genoeg in mijn omgeving, inclusief mijzelf. Niet eens gezocht maar vaker benaderd door bedrijven van behoorlijke naam. Daarnaast staan er veel jobs op LinkedIn waar het bedrijf vaak alleen je cv / LinkedIn profiel vraagt. Motivatiebrieven zijn toch zo jaren 90. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 16:46
_vision schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:49:
[...]

Ik ken er genoeg in mijn omgeving, inclusief mijzelf. Niet eens gezocht maar vaker benaderd door bedrijven van behoorlijke naam. Daarnaast staan er veel jobs op LinkedIn waar het bedrijf vaak alleen je cv / LinkedIn profiel vraagt. Motivatiebrieven zijn toch zo jaren 90. :+
Mhh, schijnbaar is mijn Linked In profiel dan interessant genoeg...
Ik heb nog nooit via Linked In een aanbieding oid gehad.
Ik zal het eens versieren. :+

* gaat slingers en ballonnen kopen *

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

:w * naitsoezn meldt zich!

M'n huidige baan via Linkedin gevonden. Tevens een hoop nieuwe connecties gelegd via Linkedin, en zo betrokken geraakt bij nieuwe projecten. Projecten waar ik anders niet bij betrokken geweest zou zijn....

En verder over het nut van Linkedin.... Tja, iedereen moet voor zichzelf weten hoe en hoeveel hij wil netwerken. Linkedin is dan ook geen doel, maar een middel. Een middel om je netwerk bij te houden, om een overzicht te hebben van iedereen waar je mee hebt samengewerkt, om bij te houden wat iedereen doet, etc.

[ Voor 26% gewijzigd door naitsoezn op 21-07-2015 12:55 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:57

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Guilty! *O*

Via LinkedIn aangesproken door inmiddels mijn huidige werkgever, hierdoor is het balletje gaan rollen terwijl ik niet uit mezelf op gesprek was gegaan.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Reden 1: Je kan er nuttige connecties vinden en een beetje volgen, en wie weet kan het zelfs een baan opleveren.

Reden 2: Er zijn best actieve groepen in Linkedin waar afhankelijk van je vakgebied je vragen kan stellen.

Reden 3: Men gaat er vanuit dat je er één hebt, als jij ergens solliciteert, ze googlen je, en het levert niks op, is dat tegenwoordig toch wel een bijzonder iets.

Overigens aantal connecties neemt vanzelf wel langzaamaan toe, maar die 500+ connecties zijn of mensen die in hun gebied echt bekend zijn, of het zijn mensen die gewoon iedereen die ze zien een invite sturen. IIG in mijn omgeving heeft niemand die niet echt bekend is in zijn vakgebied 500+ connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Ik zie de toegevoegde waarde voor mij zelf totaal niet.
Connecties.. Ja, mensen van mijn vroegere scholen, wat oud-collega's, een ex en een vriendin van haar van toen ik 15 was. :? 8)7
Random figuren die me toevoegen.
Maar wat ik er aan heb? Ik zie het niet.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
Sissors schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:55:
Reden 1: Je kan er nuttige connecties vinden en een beetje volgen, en wie weet kan het zelfs een baan opleveren.

Reden 2: Er zijn best actieve groepen in Linkedin waar afhankelijk van je vakgebied je vragen kan stellen.

Reden 3: Men gaat er vanuit dat je er één hebt, als jij ergens solliciteert, ze googlen je, en het levert niks op, is dat tegenwoordig toch wel een bijzonder iets.

Overigens aantal connecties neemt vanzelf wel langzaamaan toe, maar die 500+ connecties zijn of mensen die in hun gebied echt bekend zijn, of het zijn mensen die gewoon iedereen die ze zien een invite sturen. IIG in mijn omgeving heeft niemand die niet echt bekend is in zijn vakgebied 500+ connecties.
Optie 3: je werkt binnen de consultancy. :) Als je nogal wat projecten bij diverse klanten doet, dan bouw je erg snel je connecties op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
[...]
:w * ThinkPad ook

In die ondertitel "Tweaker bij GoT" ( :+ ) had ik na m'n afstuderen gezet: "Per direct op zoek naar startersfunctie in IT". En toen werd ik overspoeld met reacties van recruiters (die tekstregel zie je immers ook in de zoekresultaten).

Ik vind het ideaal, hoef er zelf geen moeite voor te doen om benaderd te worden. Volgens mij gebruiken recruiters een Pro functie waardoor ze een soort zoekmachine hebben: "leeftijd tussen X en Y in functiegebied IT in regio ABC"

Connecties gaat inderdaad wel snel, je moet ook niet te bang zijn om iemand toe te voegen. Had een heel leuk sollicitatiegesprek ergens, maar ben het niet geworden. Maar heb de persoon waarmee ik gesprek had (teamleider) wel toegevoegd (en werd geaccepteerd). Dat zijn waardevolle connecties voor in de toekomst wellicht.

En als je updates erop zet (berichtje dat je op zoek bent naar een baan bijv. of je voegt werkervaring toe aan je profiel) en een connectie 'liked' dat, dan zien de connecties van jouw connectie dat ook weer (incl. dus die ondertitel)..... zie je het sneeuwbaleffect al ;) ?

Verder staan er ook vacatures op, vind ik makkelijker om door te kijken dan al die tientallen losse sites met vacatures. Plus, je kan vaak zien hoeveel mensen er op een vacature gesolliciteerd hebben.

Ik denk ook dat je anno 2015 je LinkedIn gewoon tip-top in orde moet hebben, kan het vinden van een baan zeker een stuk gemakkelijker maken. Maar het ligt natuurlijk wel erg aan je werkgebied. In de IT en andere technische sectoren wordt het wel veel gebruikt, maar m'n vriendin (die in de zorg werkt) doet er eigenlijk maar weinig mee en heeft haar baan dan ook niet via LinkedIn gevonden. Maar heeft haar LinkedIn wel up to date, altijd handig voor evt. aanbiedingen.

[ Voor 52% gewijzigd door ThinkPad op 21-07-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:22

Shunt

Boe

Mijn huidige baan is via LinkedIn gekomen en ik krijg met regelmaat zeer interessante aanbiedingen vanuit LinkedIn. Als JIJ het product bent zoals in de detachering of consulting is het heel belangrijk dat je zichtbaar bent voor de klant. Wil je een nieuwe baan is het ook belangrijk om te laten zien dat je zichtbaar bent.

In sommige branches wordt het zelfs als een negatief iets gezien als je geen linkedin profiel hebt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zelf ook mijn baan gevonden dankzij Linkedin. Het bedrijf wat ik volgde plaatste dat er een vacature open stond en heb hier direct op gereageerd. Zonder tussenpartij is het salaris veel meer bespreekbaar.

Zelf gebruik ik Linkedin vooral om "in-touch" te (kunnen) blijven met oude relaties. Zowel ex-collega's als klanten van oude werkgevers zijn zo eenvoudig te benaderen }) Vooral in de detachering kunnen je connecties er hard groeien.

Ook wanneer zij wisselen van telefoonnummer, email, werkgever, ect kan je de juiste persoon nog bereiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Deveon op 21-07-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 19:47
Sissors geeft de belangrijkste reden in mijn beleving:
Ik zit (ben zzp-er) op een klus waar ik eerst afgewezen was (nog nooooit meegemaakt, maar goed... O-) ) en werd vervolgens kort daarna omdat hun eerste gegadigde door de mand viel. Er liep een recherche onderzoek naar hem vanuit zijn vorige werkgever...

Voor de rest is LinkedIn flauwekul en niets anders dan facebook (vind ik ook flauwekul, maar uit het één volgt waarschijnlijk het ander)...

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben zelf ondernemer en heb LinkedIn puur als een soort van reputatie ding; als mensen mijn naam zoeken zien ze m'n foto, profiel, connecties, etc. In ieder geval een bevestiging dat ik besta :) Plus in ons wereldje zit er vaak wel een gezamelijke kennis tussen wat het leggen van nieuwe contacten vergemakellijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 18:09
Ik heb mijn laatste 3 banen gekregen door LinkedIn. Daar heb ik zelf bijna niets voor hoeven doen.

Ik ben benaderd door headhunters en in de meeste gevallen kon ik na 1 a 2 gesprekken beginnen met een vast contract.

Het scheelt dat ik in een bepaalde branche werkzaam ben, maar voor mij is het DE manier om werk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Meerdere banen al gevonden dankzij LinkedIn. Meerdere collega's weten te vinden op LinkedIn en ook aangenomen voor een functie. En meerdere mensen die ik heb geholpen met een nieuwe baan. Het is gewoon een netwerk van mensen die ik zakelijk ken. Erg nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 22:50
Klopt dus vaak niet.
Sinds ontslag paar jaar terug heb ik nu 2x baan aangeboden en gekregen via linkedin.
Men keek naar simpel CV., vroeg bij gedeelde kennissen soms info op.
En daarna vaak telefonische uitnodiging voor een gesprek met verzoek om wel even van te voren een cv nog op te sturen via mail.
Mijn laatste baan is via kennissenkring in de bedrijfssector gegaan.

Brief heb ik tot nu toe maar 2x gemaakt. Bijna alle bedrijven gaan tegenwoordig eerst via hun netwerken of werknemers op zoek naar mensen en vragen dan kandidaten op gesprek na telefoontje.

Ook kun je via bedrijven te volgen of doordat kennissen berichtjes linken soms snel nieuwe vacatures zien.

[ Voor 5% gewijzigd door bangkirai op 21-07-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
Ik denk dat na al deze reacties TS LinkedIn meer ziet dan een hype. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

Kettrick

Rantmeister!

:Y

Niet via een advertentie, oud collega deelt vacatures, ik reply, twee weken later contract getekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:32

Cyphax

Moderator LNX
Ik ben niet de eerste die zich meldt zie ik. :+
Tja, dan solliciteer je zo, dat kan natuurlijk prima. Ik vind het wat ouderwets worden onderhand dus het is mooi dat er alternatieven zijn. :)

Ik kan me voorstellen dat het in een sector als de ICT wat gebruikelijker is dan in andere sectoren overigens. Ik ben zelf IT'er dus voor mij is het logisch om dit soort dingen zoveel mogelijk te digitaliseren.
_vision schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:56:
Ik zie het helemaal niet als een hype, maar het is een handige tool om een netwerkje bij te houden. Misschien heb je er nooit wat aan, misschien juist wel, je weet het niet. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 21-07-2015 14:17 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Linkedin is gewoon een netwerktool.. voeg mensen toe met wie je gewerkt hebt en het aantal connecties dat je hebt groeit redelijk vlot.

Op het moment dat je een baan aan het zoeken bent wil je eigenlijk gewoon een LinkedIn profiel hebben, welke sector je ook zit. Je mag er gewoon vanuit gaan dat werkgevers jouw naam gaan opzoeken online en als je dan niet gevonden wordt is dat gewoon een minpuntje. Hoe zwaar dat hangt dan weer af van de sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_vision schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:56:
Echt wel, ook al ben ik niet zo van mijn N.A.W gegevens op het internet ga ik het toch doen.
Misschien vindt ik daar ooit mijn toekomstige! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:38:
[...]

Echt wel, ook al ben ik niet zo van mijn N.A.W gegevens op het internet ga ik het toch doen.
Misschien vindt ik daar ooit mijn toekomstige! O+
Mijn A.W. staan ook niet op LinkedIn hoor.. ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel iedereen. Ik zal straks goed alles doornemen en weer rustig lezen!
Ik ga straks mijn LinkedIn maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:13

Falastine

Think about my signature...

Ik heb geen linked in geen social media helemaal niks. Ik ben dan ook iemand die juist niet gevonden wil worden. Ik ben docent en ik zit niet te wachten op al die mbo kids die me willen toevoegen.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Falastine schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:48:
Ik heb geen linked in geen social media helemaal niks. Ik ben dan ook iemand die juist niet gevonden wil worden. Ik ben docent en ik zit niet te wachten op al die mbo kids die me willen toevoegen.
Dan accepteer je hun uitnodiging toch niet? Sim-pel.

Jij bepaalt met wie je connectie maakt..

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Tegenwoordig wordt bij het UWV ook steeds vaker aangeraden om een LinkedIn-profiel te maken/updaten. Zoals men er in het verleden op een gegeven moment van uitging dat je een CV had zie je diezelfde tendens nu met LinkedIn. Het is belangrijk om niet uit het oog te verliezen waarom je hiermee bezig bent; als je zo snel mogelijk weer een baan wilt vinden kan het, zeker in deze tijd, geen kwaad om van zoveel mogelijk hulpmiddelen gebruik te maken. LinkedIn hoort daar ook bij en vergroot de kans op het vinden van werk.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:49:
[...]

Als docent moet je zorgen voor zo min mogelijk fotos en andere prive info op het web. Je weet nooit waar die kids toe in staat zijn. Ik ben er in iedergeval heel bewust mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

Eigenlijk feitelijk vind je over mij persoonlijk zeer weinig op het internet, zeker niet via social media, daar doe ik echt m'n best voor.
Als mensen mij opzoeken, zullen dat voornamelijk bedrijven zijn en dan ben ik wel tevreden dat ze eerst uitkomen op mijn linkedin profiel (waar ook niet alles publiek staat).
Via LinkedIn krijg ik ook geregeld job aanbiedingen, al ben ik hier zelf nog niet op ingegaan (vaak is het ook freelance werk dat ik aangeboden krijg). Daarnaast is het ook wel handig om een aantal vast headhunters te leren kennen via LinkedIn, hoe irritant ze soms ook zijn, ze kunnen je makkelijk aan een job zoeken én ze helpen je echt wel met de onderhandelingen (hoe meer je verdient, hoe meer ze zelf verdienen).

Dus het heeft zijn voordelen ;)

//edit: voor de rest kom ik trouwens zelf op LinkedIn. Al die zever waarbij je nieuws kan posten, liken en sharen vind ik écht kul op zo'n site...

[ Voor 8% gewijzigd door Hardfreak op 21-07-2015 18:52 ]

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Falastine schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:10:
[...]

Als docent moet je zorgen voor zo min mogelijk fotos en andere prive info op het web. Je weet nooit waar die kids toe in staat zijn. Ik ben er in iedergeval heel bewust mee bezig.
Het lijkt me dat het als docent redelijk onmogelijk is te voorkomen dat er een foto van je beschikbaar is. Al is het maar vanuit een informatiefoldertje ofzo, laat staan als ze gewoon een foto maken.

Dus dan lijkt het mij juist een extra goede reden om wel een linkedin profiel te hebben: Dat als die kids ergens toe in staat zijn, dat als er op je naam wordt gegoogled je alsnog eerst bij je linkedin uit komt voor dat je bij wat je leerlingen hebben gedaan uitkomt.

Blij dat ik geen baan heb waar ik me daarover zorgen moet maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Sissors schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:33:
[...]

Het lijkt me dat het als docent redelijk onmogelijk is te voorkomen dat er een foto van je beschikbaar is. Al is het maar vanuit een informatiefoldertje ofzo, laat staan als ze gewoon een foto maken.

Dus dan lijkt het mij juist een extra goede reden om wel een linkedin profiel te hebben: Dat als die kids ergens toe in staat zijn, dat als er op je naam wordt gegoogled je alsnog eerst bij je linkedin uit komt voor dat je bij wat je leerlingen hebben gedaan uitkomt.

Blij dat ik geen baan heb waar ik me daarover zorgen moet maken
Op mijn naam googelen levert helemaal niks op. Geen foto geen info niks ben ik erg blij mee en wil ik zo houden verder is onze branche toch een ander verhaal daar heb je weinig aan linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 15:48
Ik heb nog geen baan gevonden via LinkedIn, ook niet op zoek maar wel vele concrete aanbiedingen gehad en een paar gesprekken. Ik weet zeker dat als ik wel een baan zoek LinkedIn een belangrijke tool voor mij is.

Voorlopig vind ik LinkedIn vooral handig om mensen in het oog te houden die je alleen zakelijk kent. Ik wil niet dat een oud collega mijn vakantie foto's kijkt, maar ik vind het wel leuk om te zien waar iedereen beland is. Al een aantal keer gehad dat ik mensen ontmoette en niet meer wist waarvan ik ze kende en via LinkedIn zo het gezamenlijke project had gevonden. Of dat je een nieuw persoon ontmoet met wie je gezamenlijke ervaringen en connecties deelt zonder dat je het wist, heb je gelijk gespreksstof. Of ik ga naar een nieuwe klant en project en zie dat er een bekende werkt. Ook discussieer ik weleens in mijn vakgebied.

Een en ander levert niet per se concreet een nieuwe baan op, maar is wel leuk en nuttig. In sommige banen. Als bijv. politieagent lijkt het me vrij nutteloos.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 11:31

ATS

Sissors schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:55:
Sowieso kan het, uiteraard afhankelijk van je vakgebied, van nut zijn om naam te maken in de community waarin je actief bent. Dat kan in de groepen van LinkedIn, maar ook op andere plekken die relevant zijn voor jouw vakgebied. Dat heeft mij al meerdere goede contacten (banen, klussen, uitnodigingen voor conferenties, etc.) opgeleverd. Als een potentiële werkgever je gaat googlelen of navraag doet in zijn eigen netwerk, dan kan het echt uit als daaruit blijkt dat je actief en bekend bent in het veld.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Falastine schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:29:
[...]

Op mijn naam googelen levert helemaal niks op. Geen foto geen info niks ben ik erg blij mee en wil ik zo houden verder is onze branche toch een ander verhaal daar heb je weinig aan linkedin
Nu ja. Maar je zegt zelf dat je bang bent dat je leerlingen wat uithalen. Dan kan je lijkt mij dus beter hebben dat wanneer je googled op jouw naam je op je linkedin uit komt (wat verder redelijk onschuldig is, je zet niet je adres daar immers), dan dat je uitkomt op een website die een stel boze leerlingen van je hebben gemaakt over jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

Sissors schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:36:
[...]

Nu ja. Maar je zegt zelf dat je bang bent dat je leerlingen wat uithalen. Dan kan je lijkt mij dus beter hebben dat wanneer je googled op jouw naam je op je linkedin uit komt (wat verder redelijk onschuldig is, je zet niet je adres daar immers), dan dat je uitkomt op een website die een stel boze leerlingen van je hebben gemaakt over jou.
Gelukkig hebben we tegenwoordig het recht om vergeten te worden. Gewoon Google al vriendelijk vragen om het resultaat te verwijderen en de leerlingen vragen om de website neer te halen.

Doen ze dit niet, dan kan je altijd naar de politie stappen (laster en eerroof + cyberpesten), de hosting-maatschappij contacteren (zelfde reden) en de studenten buizen geven tot ze de website neerhalen (maar dat laatste niet serieus :+ ).

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:49

Metalfreak

Hoije woh!

Ah, ik ben dus niet de enige. Ik heb wel een Linked In profiel, maar heb er buiten het bijhouden van de informatie nog nooit iets mee gedaan, maar heb er ook nog nooit iets aan gehad eigenlijk. Ik heb dan wel ook nog nooit via een traditionele brief gesolliciteerd, maar daar heeft LinkedIn echt nog nooit een rol in gespeeld.

Ik zie het eigenlijk vooral als een of andere Amerikaanse cashcow, vooral omdat ze je steeds weer blijven spammen met "wil je meer zien, ga dan voor LinkedIn premium". Flikker lekker op met die zooi en als ik een baan zoek, ga ik zelf wel op zoek, ik wil als ik eenmaal een baan heb niet lastig gevallen worden door recruiters die zelf vaak niet eens weten wat ze aanbieden.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 14:00
Met de gratis versie kan ik niks. De informatie over personen die ik daarmee te zien krijg kan ik ook op andere manieren wel vinden. Ik heb daarnaast geen zin om mijn cv via tientallen verschillende kanalen te moeten bijhouden. Je kunt ook je cv niet finetunen voor een bepaalde werkgever, het is een one size fits all.

[ Voor 16% gewijzigd door Kalief op 24-07-2015 18:46 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

Kalief schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:45:
Met de gratis versie kan ik niks. De informatie over personen die ik daarmee te zien krijg kan ik ook op andere manieren wel vinden. Ik heb daarnaast geen zin om mijn cv via tientallen verschillende kanalen te moeten bijhouden. Je kunt ook je cv niet finetunen voor een bepaalde werkgever, het is een one size fits all.
Over welke andere kanalen heb je het dan ? Daarnaast is LinkedIn geen vervanging voor je CV, ik ben nog nooit gaan solliciteren zonder mijn eigen CV op te sturen via mail. Aan de andere kant, ik finetune mijn CV ook niet, iedereen krijgt hetzelfde te zien want ik zie het nut niet om bepaalde dingen te highlighten of te verbergen, zeker niet in de consultancy wereld waar je toch niet weet waar je terechtkomt.
Metalfreak schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:58:
[...]

Ah, ik ben dus niet de enige. Ik heb wel een Linked In profiel, maar heb er buiten het bijhouden van de informatie nog nooit iets mee gedaan, maar heb er ook nog nooit iets aan gehad eigenlijk. Ik heb dan wel ook nog nooit via een traditionele brief gesolliciteerd, maar daar heeft LinkedIn echt nog nooit een rol in gespeeld.

Ik zie het eigenlijk vooral als een of andere Amerikaanse cashcow, vooral omdat ze je steeds weer blijven spammen met "wil je meer zien, ga dan voor LinkedIn premium". Flikker lekker op met die zooi en als ik een baan zoek, ga ik zelf wel op zoek, ik wil als ik eenmaal een baan heb niet lastig gevallen worden door recruiters die zelf vaak niet eens weten wat ze aanbieden.
Ik vind die "ga dan voor premium" reclame goed meevallen. Als werknemer/werkzoekende heb je idd niet heel veel aan de premium versie, ik denk dat dit vooral iets is voor bedrijven/recruiters. Daarnaast moeten ze ergens geld vandaan halen en ofwel doen ze het via 20 flash ads op elke pagina, ofwel doen ze het via premium content.
Daarnaast zijn recruiters wél handig, ze zijn gewoon super irritant en ze zijn gewoon goed in het terugvinden van dezelfde woorden (klant vraag kennis van hyperbolische plasma-omkeerders, jij kent iets van plasma-omkeerders en ze bellen je al direct op ook al ben je een maand geleden net van job veranderd 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 22:39
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:49:
[...]

Dat is denk ik het voordeel van LinkedIn, daar zitten geen kids op het is zakelijk. En daarbij kun je uiteraard prima weigeren!

Zelf mijn 2de baan gevonden via LinkedIn!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 23:25
hier nog iemand die zijn baan via linkedin heeft gevonden

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 27-09 07:20
Tja, ik heb ook linkedin maar twijfel de laatste tijd of ik het niet gewoon op moet zeggen.

Misschien is het handig voor het feit dat je "gevonden wordt", maar de dagelijkse lading niet boeiende informatie die wordt weer gegeven is too much. Ook zijn er veel mensen die tegenwoordig LinkedIn als facebook zien en dus grappige plaatjes, motivatie one liners en rekensommetjes plaatsen. Is het dat niet, dan is het wel om hun product te pitchen. Die mensen pleur ik er dan ook direct vanaf.

De echte toegevoegde waarde moet ik nog ontdekken hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
martinusz schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 08:36:
[...]

Dat is denk ik het voordeel van LinkedIn, daar zitten geen kids op het is zakelijk. En daarbij kun je uiteraard prima weigeren!
Ook dat neemt met de dag af.
Met de geweldige nutteloze posts dat iemand een iWatch heeft, rekensommetjes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand verplicht het je om [dagelijks/wekelijks/maandelijks] op je LinkedIn te kijken en/of de statusupdates van connecties te lezen. Dat is en blijft een keuze. Ikzelf vind het altijd wel interessant om te zien wie waarmee bezig is. Ook krijg ik regelmatig leuke nieuwe dingetjes te lezen van de bedrijven die ik volg. En ja, je komt ook heel veel nutteloze bullshit tegen. Maar dat kun je gewoon negeren, of anders de persoon in kwestie verwijderen als connectie.
Pagina: 1