Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

Wanneer ik in de trein zit luister ik het liefst naar de radio en er is een opvolger van de FM, namelijk DAB radio, oftewel digitale radio. Hierdoor heb je veel meer keuze dan bij FM en de geluidskwaliteit is beter.
Weet iemand toevallig wanneer de eerste telefoon uit komt met digitale radio of is hier iets over bekend? Ik heb Google afgezocht maar kon het niet echt een twee drie vinden.
Heb namelijk binnenkort een nieuwe telefoon nodig dus als het even kan wil ik dan een telefoon met DAB-radio erop in plaats van FM :)

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik er ook op zit te wachten, want ik mis het ook. Tegelijkertijd wordt dabradio ook wereldwijd al veel gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/18/Digital_Audio_Broadcasting.svg/1920px-Digital_Audio_Broadcasting.svg.png

Ik heb ernaar zitten kijken, en het is er helaas nog niet.
Een goede portable dab ontvanger kun je wel kopen voor rond de €40,-

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2015 10:43 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik ben bang dat de DAB techniek helaas niet zal doorzetten. Naast FM radio zullen er diensten ontstaan via LTE-broadcast, KPN gebruikt dat nu al voor TV,maar je kunt ook prima audio-only (a.k.a radio) doorgeven.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Er is in ieder geval wel een tussenoplossing beschikbaar zoals hier beschreven wordt. Alleen de antenne wordt even puzzelen denk ik. Sowieso een leuk iets om mee te stoeien. ;)

Dongel
OTG-kabel

[ Voor 64% gewijzigd door sjaool op 21-07-2015 11:22 ]

"When you grow up your heart dies"

• Uien Cornflakes
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-10 08:48
Kennelijk is het zover, en komt deze week een smartphone op de markt met DAB+.

http://www.gsmhelpdesk.nl...anaf-vrijdag-in-nederland
LG heeft zojuist bekend gemaakt dat de LG Stylus 2, 's werelds eerste smartphone met een ingebouwde DAB+ radio tuner, aanstaande vrijdag in Nederland in de verkoop zal gaan.