Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop keuze dilemma's

Pagina: 1
Acties:

• teissie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-11 20:15
Nu ik afscheid heb genomen van mijn desktop wil ik zsm. een laptop aanschaffen, maar het lukt me niet echt om een keuze te maken tussen verschillende opties. Ik zal eerst even mijn wensen en overwegingen uitleggen:

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral surfen, Skype, Spotify en tekstverwerken. Daarnaast wil zelf gemaakte foto's (en heel af en toe filmpjes) bekijken, uploaden en beheren (ik doe niet echt aan bewerken).
Ik wil wel graag laptop die een beetje vlot is (die vooral snel reageert), SSD is een vereiste!

Wat is je budget?
800 tot 1100 euro, maar ik wil niet meer uitgeven dan nodig.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik wil graag een handzame laptop, hoeft niet super licht te zijn, maar niet groter dan 14"

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik twijfel nu tussen:
- nieuwe of 2de hands MacBook Air 13"
- 2de hands MacBook Pro 13" (retina)
- Asus Zenbook ux305
Ik sta open voor andere suggesties.

Mijn dilemma's zijn:
MacBook Air heeft een matig scherm, anders was dit een no-brainer geweest. Wel jammer dat je hardware niet (makkelijk) kan upgraden.
MacBook Pro is zwaarder en duurder
Asus Zenbook is licht, heeft een goed scherm en is betaalbaar, maar de 8 GB geheugen versie lijkt lastig te verkrijgen. Ik ben niet echt onder de indruk van nieuwe Windows versies (ondanks dat ik eigenlijk altijd met Windows hebt gewerkt en nog nooit een Mac heb gehad).

Belangrijkste vragen:
Heb ik echt de 8GB versie van de Zenbook nodig?
Hoeveel merk je van het mindere scherm van de MacBook Air?

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Al je opties zijn flink overkill voor je gebruik.

Ik zou kijken naar een leuke i3 ofzo.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• teissie
Dat is misschien wel waar. Ik ben wel een beetje verwend want ik heb altijd degelijke PC's gehad met te veel rekenkracht en ik wil gewoon veel snelheid en hou er van om alles tegelijk te doen (Spotify, downloaden en veel tabbladen op in mijn browser). Kan ik dat over een paar jaar nog steeds met een Zenbook UX305FA?

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-11 20:05
Ik heb een MacBook air mid 2012 en het is nu nog steeds een vlotte machine. Het scherm ziet er prima uit, merk weinig verschil met een retina display van een pro

Laurens-Jan Merkx

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou voor een Retina 2015 gaan als je die kan vinden, anders idd een 2012 of een Air. Wel rekening houden met de low-power CPU van de Air! De SSD is wel snel, maar de CPU niet (niet voor multitasken, hoewel surfen tijdens spotify en skype niet echt telt ;-) dat gaat ie zeker wel kunnen).

Als je in bent voor een experiment kan je ook de nieuwe MacBook proberen. Je zal dan flink met een hub moeten werken als je echt veel I/O doet zoals een bak printers/HDD's/muizen/usbsticks enz. aansluiten. Ik heb zelf alles genetwerkt dus ik zou er geen last van hebben, maar jij waarschijnlijk wel :p

Als je gewoon een snelle laptop wil hebben heb ik ook nog wel een 4 jaar oude Dell voor je staan met SSD en een AMD APU. Zelfs die gaat alles wat je wil doen prima kunnen :+

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Heb je naar de Dell XPS 13 gekeken? http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9343-laptop

reviews: Dell XPS 13: ultrabook met een gouden randje

Ik heb zelf de Full HD versie. Accuduur is hierbij dus veel langer dan QHD+ scherm.

Het is mogelijk door een mail te sturen naar dell 10% korting te krijgen die ze verwerken in een offerte. Bespaart je weer wat geld.

• teissie
Met die korting is dat misschien ook het overwegen waard, thanks!
De Dell was mij ook al opgevallen maar die is (net als de Apple's) vrij duur.

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-11 11:35
Alleen de service van Apple is een stuk beter :P

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:54

MazeWing

The plot thickens...

Misschien is de hp spectre x360 een idee?
Lees behoorlijk goede ervaringen en is, naast de XPS13, één van de betere ultrabooks op dit moment!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Verwijderd

Voor je taken heb je 8GB niet nodig. Elke laptop tegenwoordig ondersteunt wel 8GB geheugen alleen ik weet niet of er altijd twee sloten aanwezig zijn zodat je nog 4GB kan bij prikken naar je wens. Als je graag een Apple wilt zou ik die gewoon kopen. Neem wel eentje met een Retina scherm en SSD.

• teissie
Het is toch een Zenbook geworden, eigenlijk wil ik echt een Mac maar dat is me toch te duur :-(
Heeft iemand nog aanbevelingen voor een grotere SSD?
Pagina: 1