Nu ik afscheid heb genomen van mijn desktop wil ik zsm. een laptop aanschaffen, maar het lukt me niet echt om een keuze te maken tussen verschillende opties. Ik zal eerst even mijn wensen en overwegingen uitleggen:
Wat ga je met je laptop doen?
Vooral surfen, Skype, Spotify en tekstverwerken. Daarnaast wil zelf gemaakte foto's (en heel af en toe filmpjes) bekijken, uploaden en beheren (ik doe niet echt aan bewerken).
Ik wil wel graag laptop die een beetje vlot is (die vooral snel reageert), SSD is een vereiste!
Wat is je budget?
800 tot 1100 euro, maar ik wil niet meer uitgeven dan nodig.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik wil graag een handzame laptop, hoeft niet super licht te zijn, maar niet groter dan 14"
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik twijfel nu tussen:
- nieuwe of 2de hands MacBook Air 13"
- 2de hands MacBook Pro 13" (retina)
- Asus Zenbook ux305
Ik sta open voor andere suggesties.
Mijn dilemma's zijn:
MacBook Air heeft een matig scherm, anders was dit een no-brainer geweest. Wel jammer dat je hardware niet (makkelijk) kan upgraden.
MacBook Pro is zwaarder en duurder
Asus Zenbook is licht, heeft een goed scherm en is betaalbaar, maar de 8 GB geheugen versie lijkt lastig te verkrijgen. Ik ben niet echt onder de indruk van nieuwe Windows versies (ondanks dat ik eigenlijk altijd met Windows hebt gewerkt en nog nooit een Mac heb gehad).
Belangrijkste vragen:
Heb ik echt de 8GB versie van de Zenbook nodig?
Hoeveel merk je van het mindere scherm van de MacBook Air?
Wat ga je met je laptop doen?
Vooral surfen, Skype, Spotify en tekstverwerken. Daarnaast wil zelf gemaakte foto's (en heel af en toe filmpjes) bekijken, uploaden en beheren (ik doe niet echt aan bewerken).
Ik wil wel graag laptop die een beetje vlot is (die vooral snel reageert), SSD is een vereiste!
Wat is je budget?
800 tot 1100 euro, maar ik wil niet meer uitgeven dan nodig.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik wil graag een handzame laptop, hoeft niet super licht te zijn, maar niet groter dan 14"
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik twijfel nu tussen:
- nieuwe of 2de hands MacBook Air 13"
- 2de hands MacBook Pro 13" (retina)
- Asus Zenbook ux305
Ik sta open voor andere suggesties.
Mijn dilemma's zijn:
MacBook Air heeft een matig scherm, anders was dit een no-brainer geweest. Wel jammer dat je hardware niet (makkelijk) kan upgraden.
MacBook Pro is zwaarder en duurder
Asus Zenbook is licht, heeft een goed scherm en is betaalbaar, maar de 8 GB geheugen versie lijkt lastig te verkrijgen. Ik ben niet echt onder de indruk van nieuwe Windows versies (ondanks dat ik eigenlijk altijd met Windows hebt gewerkt en nog nooit een Mac heb gehad).
Belangrijkste vragen:
Heb ik echt de 8GB versie van de Zenbook nodig?
Hoeveel merk je van het mindere scherm van de MacBook Air?