Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CentOS] Apache + PHP-FPM geen toegang tot bestanden symlink

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een probleem beschrijven in een topic titel toch lastig....
Ik heb een VPS bij TransIP. CentOS + DirectAdmin pre-installed image.
Daar heb ik zelf DirectAdmin opnieuw geconfigureerd voor gebruik met PHP-FPM (minder geheugengebruik). Echter nu loop ik tegen 1 ding aan.

Wij hebben op de server meerdere sites draaien, allen onder een eigen DirectAdmin account (security redenen). Site 1 en Site 2 worden beheerd vanaf Beheersite.
De afbeeldingen van Site 1 en Site 2 staan in een folder, die beide met een symlink toegankelijk zijn vanaf Beheersite. Nu kan ik inmiddels op de Beheersite wel de afbeeldingen zien (Apache dus), maar niet verwijderen of uploaden (PHP-FPM). Nu leek me dit een issue met open_basedir maar na dit uitgezet te hebben en een restart gedaan te hebben werkt het nog niet.
Apache draait onder de user Apache, en PHP-FPM onder de user van de bijbehorende website.

Ongetwijfeld iets relatiefs simpels, maar met mijn basis-kennis / weinig ervaring kom ik er even niet uit. :X

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En de config die in gebruik is, is.... wat? Zonder kunnen we echt niet zeggen wat er mis is. Wat heb je zelf al gevonden mbt Google en de Apache documentatie? Het is namelijk zoiets simpels dat je met Google al honderden hits zal krijgen met de oplossing erbij. Apache moet symlinks gewoon volgen en dat is een vhost config optie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Apache volgt de symlinks ook. Dat is het probleem niet. Anders waren de afbeeldingen niet zichtbaar, maar het is duidelijk een rechten probleem, maar een CHMOD 777 lostte het niet op ;)
Welke configuratie wil je zien? PHP.ini? Apache config files? PHP-FPM?

Dit is de foutmelding in de logs:
code:
1
[Tue Jul 21 00:54:23.082228 2015] [proxy_fcgi:error] [pid 12325:tid 140078082844416] [client 82.74.***.***:49218] AH01071: Got error 'PHP message: PHP Warning:  rename(/tmp/phpZbQg9Wtempfile,/home/beheersite/domains/beheersite.nl/public_html/login/afbeeldingen/0/143743286211786047495.jpg): Permission denied in /home/beheersite/domains/beheersite.nl/public_html/login/includes/image.class.php on line 195

Op die regel verplaats ik de afbeelding (na het resizen) naar de gesymlinkte folder. Conclusie; PHP-FPM heeft geen schrijf rechten in die folder. Nu nog de vraag; hoe los ik dit op?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2015 01:00 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

CHMOD 777 lostte het niet op
Dat is goed mogelijk als je de verkeerde user/proces niet hebt meegenomen in je chmod/chown-commando. In principe heeft www-data voldoende permissies op je /var/www maar zonder controle/code van jouw kant, is dat lastig te onderzoeken.

Verder kan ik ook slecht inschatten hoe het image.class-script in elkaar steekt en waarom 'ie struikelt op regeltje 195.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

De chmod wel recursive gedaan?
Symlink zelf wel de juiste rechten?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je al met chmod 777 begint, trek ik mij terug. De foutmelding is duidelijk genoeg, je moet alleen nog de juiste kennis/inzicht vergaren om die op te lossen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1