Sinds een aantal dagen heb ik een nieuwe grafische kaart, de EVGA GTX980Ti SC+.
Echter heb ik ook sinds dat deze kaart erin zit problemen met het systeem.
Tijdens het gamen stopt na enige tijd het process van het spel met reageren en blijkt er in de eventlog het volgende gelogd te worden:
Event-id 4101:
Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld.
Daarnaast heb ik één keer gehad dat direct na het event het volgende event werd gelogd:
Event-id 14:
Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 14 van bron nvlddmkm niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.
Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.
De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:
\Device\Video3
CMDre 00000001 000000c0 ff1fe206 00000007 00000000
Het scherm van het spel wordt dan volledig zwart en het proces staat op niet reageren.
De spellen die ik momenteel speel zijn DayZ en Far Cry 4. Gek genoeg heb ik het probleem bij FC4 sneller dan bij DayZ. Als ik actief FC4 speel is de kans groot dat binnen 15 minuten het spel stopt met reageren. Echter heb ik zojuist FC4 idle laten staan (wel ingame) en na 30-45 minuten eten was er nog niets aan de hand. Vervolgens binnen 15 minuten actief spelen stopt het weer met reageren.
DayZ kan ik tot noch toe uren spelen voordat deze stopt met reageren.
Furmark heb ik ook laten draaien voor 15 á 20 minuten. Dit gaf geen problemen.
Voor de GTX980Ti heb ik een een EVGA GTX970 FTW+ gedraaid. Hiermee heb ik geen problemen gehad.
Dit zijn de specs van het systeem:
-ASUS Z97-Pro Gamer
-Intel i7-4790K
-EVGA GTX980Ti SC+
-2x 8GB Crucial BLT8G3D1608ET3LX0
-Cooler Master V650 Semi-Modular
-120GB 840 EVO
-1TB 840 EVO
-Windows 8.1 x64
-NVIDIA driver versie 353.30
Het BIOS zit op de laatste versie.
Daarnaast ook een herinstallatie gedaan van NVIDIA na de driver uninstaller van Guru3D te hebben gedraaid.
Alle ASUS drivers van het moederbord heb ik ook geüpdatet.
Mijn gevoel gaat uit naar een driver bug of een PSU failure.
Is het mogelijk een PSU enigszins te testen o.i.d.?
Echter heb ik ook sinds dat deze kaart erin zit problemen met het systeem.
Tijdens het gamen stopt na enige tijd het process van het spel met reageren en blijkt er in de eventlog het volgende gelogd te worden:
Event-id 4101:
Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld.
Daarnaast heb ik één keer gehad dat direct na het event het volgende event werd gelogd:
Event-id 14:
Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 14 van bron nvlddmkm niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.
Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.
De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:
\Device\Video3
CMDre 00000001 000000c0 ff1fe206 00000007 00000000
Het scherm van het spel wordt dan volledig zwart en het proces staat op niet reageren.
De spellen die ik momenteel speel zijn DayZ en Far Cry 4. Gek genoeg heb ik het probleem bij FC4 sneller dan bij DayZ. Als ik actief FC4 speel is de kans groot dat binnen 15 minuten het spel stopt met reageren. Echter heb ik zojuist FC4 idle laten staan (wel ingame) en na 30-45 minuten eten was er nog niets aan de hand. Vervolgens binnen 15 minuten actief spelen stopt het weer met reageren.
DayZ kan ik tot noch toe uren spelen voordat deze stopt met reageren.
Furmark heb ik ook laten draaien voor 15 á 20 minuten. Dit gaf geen problemen.
Voor de GTX980Ti heb ik een een EVGA GTX970 FTW+ gedraaid. Hiermee heb ik geen problemen gehad.
Dit zijn de specs van het systeem:
-ASUS Z97-Pro Gamer
-Intel i7-4790K
-EVGA GTX980Ti SC+
-2x 8GB Crucial BLT8G3D1608ET3LX0
-Cooler Master V650 Semi-Modular
-120GB 840 EVO
-1TB 840 EVO
-Windows 8.1 x64
-NVIDIA driver versie 353.30
Het BIOS zit op de laatste versie.
Daarnaast ook een herinstallatie gedaan van NVIDIA na de driver uninstaller van Guru3D te hebben gedraaid.
Alle ASUS drivers van het moederbord heb ik ook geüpdatet.
Mijn gevoel gaat uit naar een driver bug of een PSU failure.
Is het mogelijk een PSU enigszins te testen o.i.d.?