Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop MAX. €500,- voor bewerkingsdoeleinden

Pagina: 1
Acties:

• Jeffreeyy
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-10 23:55
Voor een Collega ben ik op zoek naar een laptop. Hieronder zijn de eisen van haar te vinden ;)
Alvast bedankt! ;)

Wat ga je met je laptop doen?
Foto's en Video's bewerken als hobby, films bekijken en 'helemaal legaal' downloaden.

Wat is je budget?
Dit is misschien het meest lastige, max. €500,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zij wilt graag een groot scherm, maar ook niet te zwaar voor in een laptoptas o.i.d. Met vakantie moet ie wel gewoon makkelijk mee kunnen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ikzelf ben blanco, heb al geprobeerd een laptop te vinden, maar ik ben meer bekend met PC's op het gebied van gamen, dan op laptops voor bewerken

Nogmaals, ik sta open voor opties, en hoor graag van je wat jij mij/haar aanraad ;) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Wat voor video camera heeft ze?

• Jeffreeyy
Ze maakt vaak foto's met haar mobiele telefoon geloof ik. HTC One Mini 2
Verder als ze foto's toegestuurd krijgt, wil ze deze ook zo goed en snel mogelijk kunnen bewerken.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 00:27
Je weet dat we een pricewatch hebben?
Ik zou het zo bekijken: De goedkoopste instaplaptops hebben een resolutie van 1366x768.
Dat is leuk voor surfen/mailen/chatten, maar voor foto's bewerken toch echt te weinig.
Hier heb je een rijtje windowslaptops met een hogere resolutie.
Oh ja, wil je haar blij maken met een beetje snelle laptop, dan moet er echt een SSD in worden gezet, en dat begint ook pas vanaf 80 euro. Dus dat komt er nog bij.
Als zij niet weet wat voor schermdiagonaal ze wil, en jij ook niet, weten wij het ook niet.
In dit rijtje vind je van alles terug:
http://tweakers.net/categ...jVyYj_FSkMdTi7T8N5avTCOHw

Verwijderd

17" inch laptops zijn vaak erg zwaar. Dus ze moet inderdaad eerst bekijken wat ze zelf wil. Een 17" inch laptop is voornamelijk geschikt voor thuiswerk en af en toe meenemen. Wil je een laptop vaker meenemen moet je kijken naar een kleiner exemplaar. Qua gebruik is een i3 of Pentium voldoende, 4GB of 8GB geheugen en een SSD zorgt inderdaad voor een flinke performance verhoging.

• Jeffreeyy
Dus dit is een mooie optie: pricewatch: Toshiba Satellite C70D-B-31C

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:33
Wil ze een groot scherm of een hoge resolutie? Dat zijn 2 hele andere dingen. Ik zou eerder een 15.6" scherm nemen met Full HD scherm dan een 17" laptop zonder Full HD.

Zou zelf eerder voor een i5 processor willen gaan, maar een AMD is wel goedkoper.. een i3 of andere cheap proc zou ik zelf niet nemen als je video's gaat bewerken.. dan gaat het renderen eeuwen duren volgens mij.

En ik weet niet hoeveel films / foto's ze wil bewaren? een laptop met SSD heeft over het algemeen niet heel veel ruimte om dingen op te slaan.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-11 02:28
Dat lijkt mij dan ook een betere oplossing @TgR_KILLER

Wat ik heb gehoord van mijn broer is dat zij scherp beeld wil hebben dus full HD neem ik aan :)

Heb je al iets in gedachten?

Graag zien we linkjes voorbij komen ;)

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:33
Voor max 500 is niet zo heel veel te krijgen voor echt serieus foto/video bewerken ofzo.. maar ik zou deze nemen denk ik:

pricewatch: HP Pavilion 15-p257ng

genoeg opslag, ok cpu, 8 gb ram en full hd scherm.

Iets daaronder kom je op zoiets.

pricewatch: Asus F555LA-DM766H

Maar meteen maar 4 GB ram. HDD helft zo groot en een i3..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Voor 500 euro's zou ik beter tweedehands gaan kijken of even doorsparen. Je gooit je geld weg om een budget laptop te halen. Zeker bij het bewerken van foto/video. Het is een begin, maar waarom niet langer wachten zodat het budget wat groter is om een beter laptop te halen waar je zeker 5 jaar tegen aan kan gaan? Het kan nu een hobby zijn, maar dat kan in de toekomst veranderen. Dan is het wel handig dat je al een krachtige laptop in bezit heb.

Check even de V&A..Deze heb ik even snel bekeken..
V&A aangeboden: Asus Zenbook UX31 | i7 | 256gb SSD | 4gb
V&A aangeboden: Lenovo Thinkpad T440 i5 4300U | 128 Gb SSD | 8 Gb | 1600x900

hi!

• michaell958
Is dit wat?

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59442525

[ Voor 51% gewijzigd door michaell958 op 25-07-2015 13:19 ]

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zou een optie kunnen zijn, maar het heeft een i3 processor met een TN display. Dat zijn nou niet de beste schermen van de wereld als je foto/video gaat bewerken. Daarnaast zal je na een jaar of 2 te kort komen aan power.

Nogmaals, check tweedehands, je krijgt daar meer waar voor je geld. Anders even doorsparen. Het punt is dat we je wel een laptop kunnen aanraden, maar die zal langzamerhand niet krachtig genoeg meer zijn om taken snel te kunnen uitvoeren.

Je zou ook naar een Dell Inspiron 15 kunnen kijken. Kwalitatief goede laptops en je kan veel korting krijgen. Nu zie je dat er een actie is met 10% korting. Daarboven op kan je nog meer korting krijgen als je VIP lid bent.

http://www.dell.com/nl/p/...-5558-laptop/pd?ref=PD_OC

[ Voor 16% gewijzigd door MysticX op 25-07-2015 13:36 ]

hi!

• michaell958
Bedankt heren :)

Als we nog iets vinden laten we het weten ( Jeffrey is een broer van mijn voor de verwarring te voorkomen ;) )

[ Voor 95% gewijzigd door michaell958 op 25-07-2015 13:56 ]

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
Ik zou eens naar laptops met een AMD A6/8/10 APU's kijken. Deze hebben een redelijk videokaartje, zeker voor de prijs (wat met fotobewerken wel handig is) en zijn ook >500€ te krijgen.
Maar je zit idd wel aan een 1366x768 scherm vast, tenzij je 17" wil...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 00:27
michaell958 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:54:
Bedankt heren :)

Als we nog iets vinden laten we het weten ( Jeffrey is een broer van mijn voor de verwarring te voorkomen ;) )
Je topic loopt niet zo hard, en ik denk dat dat komt door tegenstrijdige eisen:
1: Groot/Beeldbewerking: hoge resolutie en 17 inch.
VS
2: Niet zwaar/Makkelijk meenemen: 11,6-14 inch.

Verder klinkt het alsof de laptop gebruikt gaat worden als dektop-replacement. Dus een klein laptopje met externe monitor lijkt af te vallen.

En over meenemen gesproken:
-Als je vier paar schoenen en een damestoilettas kan meenemen, dan kan je ook een aardige laptop meenemen. Helemaal als je 1x per jaar op vakantie gaat.
-Als je een tent en een campingstoel mee kan nemen, dan kan je ook een laptop meenemen.
-Maar alles tegelijk, in een rugzak, wordt wel moeilijk, natuurlijk.

Ik ben blij dit ik geen laptop voor haar hoef uit te zoeken, want ik zou niet weten wat ze nou eigenlijk wil. Misschien is een compropis van 15 inch wel het beste.
Ik zou dan deze kopen: pricewatch: Asus R556LA-DM750H
Dan hou je geld over voor een SSD, en een behuizing om de 'oude harddisk' in te doen.
Ben je echt voor onder de 500 euro klaar.

De twee laptops van TgR_KILLER zijn ook prima, maar wat duurder.
Zelf zou ik nooit een tweedehands laptop kopen, en altijd een SSD erin zetten.
Pagina: 1