Deze processor voor deze prijs - een must buy?

Pagina: 1
Acties:

• 2econd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-02 18:24
Dag medetweakers!

Laat ik nu een nieuwe i7-4770 (zonder K maar ik vermoed toch niet te overklokken) op de kop te kunnen tikken voor 200 euro. Is dit dan momenteel, bijvoorbeeld met Skylake om de hoek kijkende, een absolute must buy?

Nu heb ik nog altijd een x4 955 (jazeker) en niet mijn GPU maar CPU kan soms de bottleneck zijn in games. Ik zoek daarom een processor die weer een jaar of 5 door kan knallen. Dan is een i7 wat overkill vergeleken met een i5 - maar wie weet wat nieuwere games gaan doen met hyperthreading en als je er gratis + i2 bij krijgt waarom niet (pun intended).

Mijn grootste twijfel is de PCIe-04 en DDR4 die Skylake zal ondersteunen. Ik begrijp niet zo goed of dit betekent dat wanneer ik in de toekomst bijvoorbeeld naar een nieuwe grafische kaart zoek, bedrogen uitkom omdat mijn 4770 geen PCIe4 ondersteunt...

Heel graag ontvang ik wat feedback zodat ik de knoop door kan hakken. Kopen of lekker op Skylake wachten - wachten kan ik overigens. De processor is voor gaming bedoelt - niets wat ik er meer op doe vergt meer dan wat de x4-955 biedt.

Thanks!!

I'm thinking about getting metal legs. It's a risky operation, but it'll be worth it (J.P.)

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 21:12
2econd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:06:
Dag medetweakers!

Laat ik nu een nieuwe i7-4770 (zonder K maar ik vermoed toch niet te overklokken) op de kop te kunnen tikken voor 200 euro. Is dit dan momenteel, bijvoorbeeld met Skylake om de hoek kijkende, een absolute must buy?

Nu heb ik nog altijd een x4 955 (jazeker) en niet mijn GPU maar CPU kan soms de bottleneck zijn in games. Ik zoek daarom een processor die weer een jaar of 5 door kan knallen. Dan is een i7 wat overkill vergeleken met een i5 - maar wie weet wat nieuwere games gaan doen met hyperthreading en als je er gratis + i2 bij krijgt waarom niet (pun intended).

Mijn grootste twijfel is de PCIe-04 en DDR4 die Skylake zal ondersteunen. Ik begrijp niet zo goed of dit betekent dat wanneer ik in de toekomst bijvoorbeeld naar een nieuwe grafische kaart zoek, bedrogen uitkom omdat mijn 4770 geen PCIe4 ondersteunt...

Heel graag ontvang ik wat feedback zodat ik de knoop door kan hakken. Kopen of lekker op Skylake wachten - wachten kan ik overigens. De processor is voor gaming bedoelt - niets wat ik er meer op doe vergt meer dan wat de x4-955 biedt.

Thanks!!
wacht dat die skylake uitkomt dan zakken de prijzen van bijna alle processors van intel.
Maar dan wil je natuurlijk die skylake hebben.Het zal nog effe duren voordat hij op de markt komt en die i7 gaan dan zeker weten dalen.
Een i7 kan nooit overkill zijn ik heb er zelf ook een en ben er dik tevreden mee.
Hoop er nog zo een 4 of 5 jaar mee te doen.
En denk eraan steeds als ze iets met iets nieuws komen (skylake), dan is alles peperduur.
En ondertussen tuffel je vrolijk verder met je i7. :P

mvg:rjmno1 :)

[ Voor 4% gewijzigd door rjmno1 op 20-07-2015 20:20 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Vragen over (eventuele) aankopen van individuele componenten horen in CAA thuis. ;)

Hierbij verplaatst.

• 2econd
En ik had nog wel zo mijn best gedaan om de reglementen na te leven :(
Thanks for the switch though

I'm thinking about getting metal legs. It's a risky operation, but it'll be worth it (J.P.)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je een i7 nodig hebt dan is het zeker een goede koop.

Maar zelfs al heb je geen i7 nodig hebt, dan heb je geen i5 voor die prijs met deze klok. Zo gezien: doen.

Maar alleen als je dus een cpu nodig hebt. Heb je er geen nodig en doe je het alleen voor de korting, dan ben je fout bezig.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33
Voor € 200,- heb je net de 4460, de laagste generatie i5. (3,2-3,4 Ghz).

Nu heb je voor dat geld een 4770 3,4-3,9 Ghz met hyperthreating.

De generaties gaan niet zo snel, ja, Skylake staat voor de deur, maar dat gaat ook maar iets verbetering geven.
DDR4 zal in het begin nog flink duur zijn en geeft nog niet echt een snelheidsverbetering
PCI-e 4.0 is ook niet nuttig zolang zelfs 2.0 nog voldoende is voor een grafische kaart.

Er zitten alleen op de topchipset een stuk meer PCI-e-poorten voor dingen als USB 3.1 (zit ook bij Skylake nog niet in de chipset) en M2-aansluitingen.

Maar tegen die tijd betaal je natuurlijk voor een i5 al dik meer dan die € 200,-.

En ja, het zal misschien overkill zijn deze i7, maar voor die prijs...

Er staan er 2 in Vraag en Aanbod en die zijn € 300+

[ Voor 4% gewijzigd door White Feather op 20-07-2015 20:36 ]

• 2econd
Thanks voor al de input! Ik ben er uit, ik ga voor de koop. Kan ik weer een aantal jaar genieten van vlotte games.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:22
2econd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:06:
De processor is voor gaming bedoelt - niets wat ik er meer op doe vergt meer dan wat de x4-955 biedt.
Dan moet je het geld in je zak houden totdat de phenom niet meer voldoet.
Naast processor heb je ook een nieuw moederbord nodig (50-100 euro).
Aan de andere kant kun je hem waarschijnlijk dezelfde dag nog voor meer dan 200 verkopen.

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-02 17:01
Ik heb zelf ooit een i7 4770k op de kop kunnen tikken hier op v&a voor 215 euro ook al was een i5 ook goed voor gamen, hogere clocks, hyperthreading zelfde prijs kon ik toch niet laten.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33
De processor is voor gaming bedoelt - niets wat ik er meer op doe vergt meer dan wat de x4-955 biedt.
mitsumark schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:11:
[...]

Dan moet je het geld in je zak houden totdat de phenom niet meer voldoet.
Naast processor heb je ook een nieuw moederbord nodig (50-100 euro).
Aan de andere kant kun je hem waarschijnlijk dezelfde dag nog voor meer dan 200 verkopen.
Ik lees in het eerste stuk dat het gamen het zwaarste is dat hij doet en dat al het andere minder van zijn x4 vraagt en daarbij dus zijn x4 niet de bottleneck is.

Er is overigens wel een behoorlijk verschil in fps in games (als je er een goede GPU bij hebt!)

Crysis 3: 53,2 vs 25,6 fps
Witcher 2: 74,9 vs 42,5 fps
Skyrim: 56,9 vs 36,1 fps

En dat is nog versus een 965 die 200 Mhz sneller loopt.

Zie: https://translate.googleu...jePKxLEWWqWBhk5Jqojissumg
Pagina: 1